Stille AGP kaart?

Pagina: 1
Acties:

• rob.reichardt
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 18:34
beste Tweakers,

ik heb zo'n mooi klein alu PC kastje op mijn buro
maar wil nu ook de kinderen daar wat serieuzere 3D spelletjes op laten spelen
er moet dus een goede videokaart in
ik ben echter bang dat dat veel herrie gaat opleveren.
kan iemand mij adviseren wat een goede maar zeer stille video kaart is?
liefst natuurlijk zonder ventilator, maar dat zal wel moeilijk zijn
het is voor een AGP 8x slot, niet veel ruimte want het is een klein kastje

dus prio 1 is stil, prio 2 is snelheid

alvast veel dank
Rob

Rob

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
als je stil wil gaan dan zal je het met low end kaartje moesten doen, maar die zijn dan weer niet zo snel...

Kzou je gewoon een mid-(high)-end kaartje kopen en daar dan een nieuwe cooler op plaatsen. (ikzelf zou de VF700-Alcu aanraden(je betaald 10-15 eur meer voor de CU versie die je soms maar 3 graden verschil geeft))

Bijt me nu niet de kop af :p maar de laatste kaartjes van ATI (x800-50 serie) verbruiken niet zoveel als de topmodellen van nvidia. Maw, ze worden niet zo warm dus kan je die zalman op silent laten draaien en heb je dan zo goed als geen last van geluidsoverlast :)

Verwijderd

Misschien is de Gigabyte 6800Gt Silentpipe is voor je?
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGY54&

Er is ook een 6800, moet je zelf een beetje kijken, ik heb wel ergens een review gelezen dat deze kaartjes erg goed zijn en een voordeel helemaal geen geluid he ;)

Hoop dat je er iets aan hebt

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-08 07:49

Haan

dotnetter

@Xwen: opzich goed advies, maar ik betwijfel of de TS genoeg ruimte heeft om die koeler te kunnen gebruiken. Ik geloof dat Asus en Gigabyte allebei een passief gekoelde 6600 GT hebben, maar ik weet niet of je die in NL ook kan krijgen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Zou je ook ons andere specs kunnen geven, we kunnen je wel een 6800U aanraden maar icm een low-end system is dat natuurlijk overkill. ook een budget is gewenst. wat betreft stilte als je kan elke kaart kopen en daar dan een andere koeler opzetten, het is maar net wat je wil. en welke games wil je gaan spelen? moet ik denken aan Doom3 en HL2 , BF2, Farcry Etc of de toch wat oudere/minder eisende games zoals counterstrike en Sims (2) warcraft 3?

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Als hij gewoon mijn advies opvlogt dan kan hij en nog even vooruit en je hebt stilte, precies wat hij wilt,

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:10:
Als hij gewoon mijn advies opvlogt dan kan hij en nog even vooruit en je hebt stilte, precies wat hij wilt,
en het kost een berg geled. Als de TS een 2400+ ofzo heeft is het dus totaal niet nuttig.

Erg kort door de bocht van je!

Verwijderd

Als dat zo zou zijn, dan kan hij de normale 6800 nemen, dat is ook een silentpipe versie en die kost maar http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=J9GY55&

Dus geen paniek :P

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25

Barrycade

Through the...

Waar je snel met een heat-pipe exemplaar in een kleine behuizing gaat oplopen is dat er geen luchtcirculatie is waardoor de heat-pipe zijn warmte niet kwijt kan. Dus iets doen met een ventilator zal dan zeker nodig zijn.

Wat voor spellen willen de kinders gaan spelen? Hoe ziet je behuizing er uit? Is het een bv een Shuttle? En wat is het maximale budget?

Zonder deze info gaat dit topic snel de richting van een slotje uit van een moderator, omdat iedereen dan in het luchtledige tips gaat geven.

Verwijderd

Op de silentpipe, zit een koeler die genoeg lucht rond blaast in de kast, ( stond in de review) ben hem aan het zoeken kan hem alleen even niet vinden,

Idd iets meer info zou makkelijk zijn :)

• almar
  • Laatst online: 24-04-2024
Kun je niet beter eerst ons een budget geven? Er zijn zoveel opties om het nog stil te krijgen, voor elke prijsklasse bestaat er een goede afweging maar zul je toch echt eerst een budget moeten geven.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Serieuze 3D spellen kan goed (i.i.g. voldoende) met een passief gekoelde VGA-kaart zoals Sapphire ze aanbiedt. E.e.a. is uiteraard afhankelijk van de CPU.

/me Welkom op GoT *

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 04-08-2005 22:58 ]

ARME AOW’er

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Neem een Asus X800pro bij Alternate en zet er een Zalman VF700 (al)cu op!

Dat is bloedsnel, stil, en ook nog eens goed betaalbaar. 8)

Edit: Kaartje is nu al uitverkocht helaas. :X

[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 04-08-2005 23:02 ]

Goud is geen geld

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Denk niet dat de PC van de TS PCI-e ondersteunt (gokje) én hij minimaal € 320 wil uitgeven. :)

ARME AOW’er

• rob.reichardt
wat veel reacties! ik kom net thuis en ik ben blij verrast.

enige extra informatie: ik heb een Shuttle, dus weinig ruimte
Pentium 4, 1GB Ram, AGP 8x slot
budget? nou veel meer dan 150-200 euro mag het zeker niet kosten.
ik ben zelf niet meer van de spellen generatie (ooit wel een C64 gehad, lang geleden)
maar ik heb 2 jongens van 11 en 8 en die spelen heel graag, vnl de oudste
strategy spellen, Warcraft, Dawn of War, Act of War (wel veel War trouwens zeg)
en schietspellen Halo, Battlefield, SW Commando
we hebben een PC op zolder waar dat goed op gaat, maar omdat ze nu vaak allebei willen spelen geeft dat nogal wat heibel.
dus wil ik ook mijn huiskamer PC geschikt maken
hoeft dus niet echt high-end te zijn maar hoe meer hoe beter natuurlijk
mag best wat kosten, ruzieende kinderen is een ramp

bedankt voor de reacties zover,
Rob

Rob

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bij een budget van 150-200€ is een 6600GT wel interessant denk ik. Uit ervaring weet ik dat de kaarten van Leadtek redelijk stil zijn.

Het probleem is alleen dat een aparte Zalman VF700 koeler hier niet op past, vanwege het koelblokje dat de PCIe->AGP bridge chip moet koelen. De passieve ZM80D-HP past er wel op, en is dus compleet geluidloos, omdat deze dus geen ventilator heeft. Hij koelt daarentegen wél voldoende.

Nadeel: het is even knutselen, je moet ruimte voor het ding hebben, je gaat een PCI slot missen.

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 04-08-2005 23:16 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik zou eens zoeken naar een gebruikte Sapphire 9600 Pro Ultimate Edition. Is voldoende snel voor de kinderen.

ARME AOW’er

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Meer bang for the buck dan deze kaart is waarschijnlijk niet mogelijk: Linkje
Het is geen "echte" 6800GT maar wel een stuk sneller dan een gelijkgeprijsde 6600GT. :)
edit:

Hmm erg stil is de kaart niet (maar dat is niet zo moeilijk op te lossen), maar snel is hij zeker!
B)

[ Voor 21% gewijzigd door Koekje op 04-08-2005 23:31 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 23:33
Ik weet niet welke barebone je precies hebt (of andere kleine kast), maar in veel gevallen blijkt de NV Silencer 5 (voor op de 6800 series), en mischien ook ook wel andere NV Silencers, nét te passen. Dat is wel de meest efficiënte manier om van die hitte af te komen.

^ Wat hij zegt.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Prutz0r schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:11:
Bij een budget van 150-200€ is een 6600GT wel interessant denk ik. Uit ervaring weet ik dat de kaarten van Leadtek redelijk stil zijn.

Het probleem is alleen dat een aparte Zalman VF700 koeler hier niet op past, vanwege het koelblokje dat de PCIe->AGP bridge chip moet koelen. De passieve ZM80D-HP past er wel op, en is dus compleet geluidloos, omdat deze dus geen ventilator heeft. Hij koelt daarentegen wél voldoende.

Nadeel: het is even knutselen, je moet ruimte voor het ding hebben, je gaat een PCI slot missen.
Sinds heel kort kan dit wel. http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=162&code=013
Maar dan nog steeds is er in een shutle geen ruimte voor een VF700, of het agp slot moet verder naar achter zitten. Maar ik weet niet over welk type shutle het gaat en hoe veel ruimte er is, dus zitter er nog extra pci kaarten in.

Verwijderd

Ik zou een X800/pro/xt kaart aanraden met de standaart ATI koeler (single slot grote fan met veel bladen) Die schijnen uber prestaties te leveren voor een goede prijs. En ook nog even stil als een v700cu te zijn.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

gewoon een 9800 pro met een passive zalman koeling er op.. als je met een paps fan een goeie airflow maakt.. kein problem.. of je zet de optionele zalman koeler er voor bere stil ding..!!

(een vriend van me heeft ook een 9800 pro (club3d..) en had alleen het bovenste stuk van de ZILVERE zalman koeler er op.. (wel een goeie airflow.. ) maar hij bleef wel goed stabiel!!!.. misschien past dat in een shuttle???

[ Voor 38% gewijzigd door Welleweerd op 05-08-2005 00:48 ]

Bedankt alvast

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25

Barrycade

Through the...

Wellicht kan de Topic Starter even door geven wat voor Shuttle type hij heeft? Dus het Typenummer. Dan wordt het wat makkelijker zoeken wat voor kaart er in past.

Ook schat ik in dat de TS niet op zoek is naar een exotische kaart waar hij de standaardkoeler van af wil slopen. Dus om het overzichtelijk te houden stel ik voor dat wel die suggesties achterwege laten.

En gezien de spellen die er op gespeeld gaan worden kan er ook een wat "mindere" videokaart in.
Dus van een generatie terug. Dus bv Geforce 5900, ATi 9700.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:03
Z-Dragon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:47:
Ik weet niet welke barebone je precies hebt (of andere kleine kast), maar in veel gevallen blijkt de NV Silencer 5 (voor op de 6800 series), en mischien ook ook wel andere NV Silencers, nét te passen. Dat is wel de meest efficiënte manier om van die hitte af te komen.
Op een asus kaart van NV kan het niet. Iig niet met de 6800 non Ultra/GT

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• rob.reichardt
ben ik weer.

ik heb een SB61G2V4
de AGP slot zit helemaal aan de zijkant.
echt tegen de behuizing aan

ik denk niet dat daar meer dan een standaard kaart in past
dus niet zo 1 met grote koelelementen of aparte ventilator installatie

er pal naast zit een PCI kaart voor TV

ik dacht zelf ook aan een 6600GT, maar dan zou ik graag weten of er eentje is waarvan de ventilator heel stil is.
hoewel die tip van 9600PRO ook wel een idee is, die heb ik volgens mij in de Dell op zolder
die heeft wel een fan maar die hoor je nauwelijks (is ook een grote kast natuurlijk)

Mvg,
Rob

Rob

• rob.reichardt
ik heb trouwens lang moeten denken over wat TS eigenlijk betekent
maar ik ben er uit, Topic Starter, ik dus!

Rob

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:03
keep up the good work ;)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
6600GT is op dit moment zo'n beetje de beste budget koop, alleen de fan is niet bepaalt stil te noemen, als het past is een VF700 wel een goede oplossing alleen denk ik niet dat die makkelijk in een barebone past.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 05-08-2005 15:56 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Het is dus erg moeilijk een stille kaart te vinden voor in jouw behuizing, alle stille kaarten gebruiken een speciaal systeem en dat kost ruimte, ruimte die jij niet hebt... Je zal dus moeten leren leven met het geluid van bijv. een Leadtek 6600GT, wat opzich nog wel meevalt. Die kaart zou ik je dan ook meteen aanraden. Verder is er weinig/niets op de markt wat minder geluid maakt én in jouw kast past... ;)

Deze dus: http://www.alternate.nl//...etails.html?artno=J9GL33& (tevens de goedkoopste in de Pricewatch)

[ Voor 15% gewijzigd door Tim_R op 05-08-2005 16:37 ]

• rob.reichardt
bedankt voor alle feedback.

ik heb er een 6600GT kaart in gestopt, volgens velen toch wel een goede kaart
hij maakt normaal wel zo'n geluid als de afzuigkap in de keuken
maar ik heb een mooi programmaatje gevonden
waarmee ik de fan op variabele of halve snelheid kan laten draaien
en dan valt het eigenlijk heel erg mee

het ding staat schuin voor me op mijn buro
maar het geluid is alleszins acceptabel wanneer ik gewoon internet ed

en als de kids flink aan de Star Wars gaan, gaat de afzuigkap weer aan
maar die valt dan echt in het niet bij het geluid van de lasers en missile launchers

Mvg,
Rob

Rob

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 13:35

Quakie

quakelen

haha mooi..

euh krijg ze nu geen ruzie wie beneden in huiskamer mag aangezien een 6600 nog al beter is dan een 9600 8)7

Ik teken nergens meer voor

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

komt vanzelf als ze dat door krijgen :P

misschien een idee,

zet de dell beneden (weinig lawaai)
en de shuttle boven.

als de kids dan ondekt hebben dat de shuttle sneller is dan zitten ze ook niet zo vaak beneden te gamen over een paar maanden als de dell de nieuwste spellen niet speeld.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 12:20

shades

huh ?

Welleweerd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:46:
gewoon een 9800 pro met een passive zalman koeling er op.. als je met een paps fan een goeie airflow maakt.. kein problem.. of je zet de optionele zalman koeler er voor bere stil ding..!!

(een vriend van me heeft ook een 9800 pro (club3d..) en had alleen het bovenste stuk van de ZILVERE zalman koeler er op.. (wel een goeie airflow.. ) maar hij bleef wel goed stabiel!!!.. misschien past dat in een shuttle???
Zie hier:
http://www.xs4all.nl/~sjeetz/eq/index.html?page=4
Een soltek + 9800pro + zalman, optionele fan schuin erboven gemonteerd, onhoorbaar. Wordt met games wel warm maar niet schokkend. Pas dus net niet ;-)

https://k1600gt.nl

• rob.reichardt
wauw, dat is echt goed knutselwerk.
dat ga ik dus echt niet proberen.

voorlopig vind ik het met de fan op halve snelheid acceptabel
tis jammer dat hij niet nog langzamer kan
dan zou ik kunnen zien wat er dan met de temperatuur gebeurt als er niet gespeeld wordt

Rob

Rob

Pagina: 1