Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IE als default browser probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem met het starten van de default browser via java. Dit heeft echter weinig met java te maken, java start namelijk een extern proces, en als ik het proces via de commandline start heb ik hetzelfde probleem.

Ik gebruik de volgende regel om een pagina te openen in de default browser:

rundll32 url.dll,FileProtocolHandler http://.........

Het probleem treedt op als IE6 de default browser is, er spaties (of %20) in de url voorkomen, en zonealarm geinstalleerd is. Je krijgt dan de IE foutmelding dat hij de shortcut niet kan openen. Ik post bij beveiliging omdat ik sterk het vermoeden heb dat zonealarm iets heeft geflikt. Het gekke is alleen dat het probleem ook optreedt als zonealarm uit staat.

Overige combinaties die wel werken:

firefox als default browser, zelfs met spaties in de url en zonealarm geinstalleerd
ie als default browser en geen spaties in url en zonealarm geinstalleerd
ie als default browser, spaties in url en geen zonealarm.....

Deze laatste situatie heb ik dus op mijn computer, waar ik geen problemen heb. Alledrie de computers die ik heb geprobeerd hebben winxp en laatste versie van IE, de overige twee computers waar ik de problemen mee heb hebben allebei zonealarm geinstalleerd. Wat ik me dus afvraag, kan het zijn dat zonealarm tijdens de installatie een dll van IE heeft gewijzigd waardoor ik niet meer url met spaties kan openen via dit mechanisme?

edit:

Update: Het ligt zeker aan zonealarm. Heb hem net hier geinstalleerd en het probleem ook gekregen. Ben nu aan het proberen of deinstalleren van zonealarm helpt, maar kan voorlopig nog niet mijn computer opnieuw opstarten.

edit:

Update2: Deinstalleren helpt niet. Dus op zoek naar een manier om internet explorer te repareren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 12:14 ]