[xp] langzamer aanloggen!

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Hallo,
mischien een beetje een rare vraag, maar toch. Ik ben nu bezig een tablet PC te tunen. Het blijkt dat je te schnell kunt aanloggen en dat dan niet alle services zijn gestart. Ik weet het, dat was een van de 'vooruitgangen' van windows2000 naar xp. Maar dat wil ik helemaal niet. Nu is het zo dat de gebruiker klaagt dat het systeem zo vreemd reageert als er net is opgestart.

Wat ik dus zoek en de registry entry waarin beschreven staat dat er pas kan worden aangelogd als alle services zijn gestart.

Verwijderd

boner schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:13:
Hallo,
mischien een beetje een rare vraag, maar toch. Ik ben nu bezig een tablet PC te tunen. Het blijkt dat je te schnell kunt aanloggen en dat dan niet alle services zijn gestart. Ik weet het, dat was een van de 'vooruitgangen' van windows2000 naar xp. Maar dat wil ik helemaal niet. Nu is het zo dat de gebruiker klaagt dat het systeem zo vreemd reageert als er net is opgestart.

Wat ik dus zoek en de registry entry waarin beschreven staat dat er pas kan worden aangelogd als alle services zijn gestart.
Die is er, zoek eens op google zou ik zo zeggen (heb em in de policies van 2003 zien staan iig)

Verwijderd

Kijk is in de policy inderdaad...

Op de computerpolicy -> Adm templates -> System -> Logon

Always wait for network on startup

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:21:
Kijk is in de policy inderdaad...

Op de computerpolicy -> Adm templates -> System -> Logon

Always wait for network on startup
Is de netwerk service de laatste die opstart dan? Overigens, het zijn systemen die in principe zonder netwerk draaien. Slechts af en toe middels dialup-networking met de centrale machines verbinen, en dan ook een domain-connect uitvoeren.

Verwijderd

ok, dan heb ik je inderdaad niet helemaal begrepen. Maar je zou eens kunnen zoeken op microsoft want ik weet dat het bestaat namelijk...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

boner schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:39:
Is de netwerk service de laatste die opstart dan? Overigens, het zijn systemen die in principe zonder netwerk draaien. Slechts af en toe middels dialup-networking met de centrale machines verbinen, en dan ook een domain-connect uitvoeren.
IIRC doet dit toch echt wat je zoekt - al eens geprobeerd? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

boner schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:39:
[...]

Is de netwerk service de laatste die opstart dan?
Even "wait for network at startup" zo ruim mogelijk opvatten :)

Wat er namelijk gebeurt is dat onder XP Group Policies en scripts asynchroon lopen met de inlogsessie > dat loopt op de achtergrond later door en dat kan dus wel eens lastig zijn.

met "wait for network" forceer je eigenlijk de Windows 2000 manier van werken weer af dat @ boot/logon eerst alle policies/scripts gerund worden vanaf (normaal gesproken) je Domain Controllers voordat de desktop verschijnt.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 04-08-2005 17:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1