Nieuw moederbord, oude voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 08:12
Kan ik een oude voeding op een A7N-E aansluiten? Mijn huidige moederbord heeft een aansluiting met 20 pins, en mijn nieuwe een 24 pins aansluiting.

Mijn voeding heeft de 20 pins aansluiting, maar geen 24 pins. Wel is er een blokje aanwezig met 4 pinnen. Is het mogelijk om de 4 pins aansluiting naast de 20 pins erin te prikken?

Ik heb een Q-Tec 550W ATX Dual Fan voeding en op het moment een A7N8X-Deluxe moederbord. Ik krijg een A7N-E moederbord.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

NEE

die 4 polige is voor een andere aansluiting die op je mobo zit.
die moet je op de 4 polige aansluiting doe, is extra voeding voor je proc.
zet je deze bij de 20 polige kan je je mobo vlink beschadigen ;)
maar je kan gewoon de 20 polige op de 24 polige aansluiten.
je houd dan aan 1 kant 4 gaatjes over maar dat maakt niet uit geloof ik.

PMG FAQ

[ Voor 9% gewijzigd door chucky666 op 04-08-2005 11:13 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:25

Aapje

Opel-beun
Of een converter stukje kopen bij je lokale computerboer..
Staat geloof ik wel in de FAQ deze vraag :?

Edit:
Stond in de FAQ: PMG FAQ

[ Voor 30% gewijzigd door Aapje op 04-08-2005 11:13 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja hoor dat kan, alleen is je voeding niet zo heel goed.
(q-tec voedingen zijn vaak niet echt goed. Uit eigen ervaring zijn bijvoorbeeld AOPen voedingen van 300 watt beter dan zo'n qtec 550)

de 20 pins stekker kan je gewoon in het 24 pins blokje steken (kan maar op 1 manier) waardoor er 4 pinnetjes open blijven van je moederbord. Hier moet NIET het 4 pins stekkertje van je voeding in worden gestoken.
(er zijn ook verloopjes voor 20 pins -> 24 pins)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ligt eraan. Gezien de brakheid van QTec voedingen, denk ik niet dat ze een klikbaar 20-24 systeem hebben zoals AOpen. Niet doen dus :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 08:12
Bedankt voor de reacties, mocht de 4 pins stekker gepassen hebben (ik heb het niet geprobeerd) dan zat ik waarschijnlijk al best snel zonder moederbord :)

Vanwege het geluid dat mijn voeding maakt was ik al een tijdje van plan hem te vervangen, en de reacties over qtech hebben ervoor gezorgd dat ik een nieuwe voeding besteld heb :)
Cooler Master RS-550-ACLY Real Power 550, deze heeft in ieder geval de 24 pins stekker (ook al heb ik die niet eens nodig blijkbaar) en zou een stuk stiller moeten zijn

Verwijderd

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik hoop niet dat je een 550 W Coolermaster Realpower hebt gekocht omdat je QTec ook 550 W was? :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:41:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik hoop niet dat je een 550 W Coolermaster Realpower hebt gekocht omdat je QTec ook 550 W was? :)
Z'n Q-Tec is geen 550W ;). Dat is het piekvermogen.

Overigens heeft de TS geen slechte koop gedaan, je kunt immers beter in één keer een goede PSU kopen waarmee je een flinke tijd vooruit kunt én die sterk genoeg is voor de toekomstige PC.
Een slechte voeding brengt risico's met zich mee, bv. kapotte hardware door slechte voltages.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1