Toon posts:

Signaalversterker voor kabelmodem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.847 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meer dan een jaar mijn Wanadoo-kabelmodem aangesloten op een uitgang in een van mijn (slaap)kamers (niet bij de hoofdingang in de meterkast dus...). Aan dit modem zit een wireless router en die zend het signaal naar de verdieping erboven en naar een pc een verdieping lager..... Ging altijd goed, totdat Casema/Wanadoo onlangs het signaal in de wijk waar ik woon heeft 'rechtgetrokken'. sindsdien krijgt mijn modem onvoldoende signaal om internetverbinding te maken. Optie is om het modem in de meterkaast te plaatsen, maar dan heb ik op de hoogste verdieping geen bereik. ...(twee betonvloeren is te veel voor de router)

....Is het een optie om een signaalversterker te plaatsen voor de kabel die naar de slaapkamer gaat????

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Waarom probeer je het niet gewoon? :P

Die dingen kosten 13 euro bij de bouwmarkt :P

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:06

lier

MikroTik nerd

Heb wel eens gelezen dat dit niet werkt. Heeft volgens mij te maken met het feit dat het signaal van je modem twee kanten op moet, terwijl het tv signaal 1 kant op gaat. Waarschijnlijk dus toch het modem verhuizen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt natuurlijk je modem in de meterkast hangen met UTP naar boven voor je wireless router.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26
CyBeR schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:52:
Je kunt natuurlijk je modem in de meterkast hangen met UTP naar boven voor je wireless router.
Mee eens. Dit is de goedkoopste en technisch slimste oplossing, een paar meter coax vervangen (nou ja, vervangen, je zal wel gewoon tv willen blijven kijken ;) )door evenzoveel meters utp.

[ Voor 10% gewijzigd door Ethefox op 04-08-2005 10:57 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:31
tha_bulldog schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:46:
Waarom probeer je het niet gewoon? :P

Die dingen kosten 13 euro bij de bouwmarkt :P
Zijn helaas niet bidirectioneel. Helaas pindakaas.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 20:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Signaal versterker die bidirectioneel zijn zijn duur en schaars helaas :/

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47

Nakebod

Nope.

En bidirectioneel is wel een eis in dit geval. Hier moet je wel op letten.
Normaal tv signaal is maar 1 richting, internet niet echt :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:01

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Tjah, wat noem je duur en schaars. Ik ben CAIWAY abonnee, en je kunt daar in de shop gewoon bidirectionele versterkers kopen voor vijftig euro of zoiets. Is gelijk m'n TV en Internetsignaal na een metertje of 20 van goedkope COAX kabel perfect :) En de investering is maar eenmalig (als je de vorige twee die doorfikten na een aantal maanden niet meetelt dan...)

Hier stond een dode link.

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Staan ze hier niet toevallig tussen ?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

bidirectionele versterker is optie maar ik zou dan voor utp gaan levert je het minst problemen op,
je kan 10/15 meter met betere kabel (geen gamma kwallitiet maar DB59 kabel) deze kabel is wat stugger en hiermee kan je beter verlengen ..

de witte (overal te koop) kabel soort is goed voor korte verleng stukjes wil je kwalitiet door je hele huis zal je beter kunnen inversteren in db59 kabel maar dan nog is het advies beter je kabelmodem dicht bij de bron te plaatsen.

* vso heeft veel ervaring met helpdesk support op de kabelmodems van caiway en casema (proffesioneel gezien dan) caiway is goed zolang je geen hulp nodig hebt. casema helaas andersom. maar casema heeft klantgericht meer voordelen ...

Tja vanalles

• wooter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik zit in een vergelijkbare situatie, en heb jammer genoeg niet de mogelijkheid om UTP zomaar ergens door te trekken. Zo een bidirectionele versterker, moet dat veel kosten?

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:44
Eerst moet je weten of het retoursignaal ook versterkt moet worden, ff de signaalwaarden uit je modem aflezen dus. Als je upstream power level erg hoog is moet je een versterker die ook het retoursignaal versterkt, anders hoef je alleen maar eentje die het retour signaal doorlaat (passief). Bij Hirschmann zit je dan te kijken rond de 100 euro, maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

als je het modem in de meterkast hangt en de wireless router tegen het plafond van de meterkast(zo hoog mogelijk dus) heb je dan nog geen bereik op de hoogste etage?
kan een stuk schelen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

wooter schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:46:
Ik zit in een vergelijkbare situatie, en heb jammer genoeg niet de mogelijkheid om UTP zomaar ergens door te trekken. Zo een bidirectionele versterker, moet dat veel kosten?
En het nu van deze kick :?
Er zijn vldoende antwoorden gegeven, daar kn je toch makkelijk mee verder bij een shop ?
En zo duur zijn dergelijke versterkers echt niet, mijn 4 ports caox versterker heeft er eentje met retoursignaal, en deze was maar €100,- (en die zijn ff wat beter dan die brakke gamma versterkertjes).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.