Toon posts:

Helpdesk template

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi.
Voor een helpdesk moet ik een tooltje maken om het loggen van calls te verbeteren.
Ik beschik over een zogenaamde uitvraaglijst. Dit zijn standaard vragen die de helpdeskmedewerker minimaal moet vragen bij bijvoorbeeld printerproblemen.
Wat ik wil is de lijst met vragen en daarbij de optie om de antwoorden in te kunnen vullen.
Daarna moet zowel de vragen als de antwoorden met een druk op de knop gekopieerd worden naar het klembord om het vervolgens in het call logging programma te plakken.

Veriesten:
- Het tooltje moet vrij eenvoudig aan te passen zijn
- Aangezien het om verschillende contracten (klanten) gaat, moet je vrij eenvoudig van klant kunnen wisselen waarbij je de per klant specifieke template krijgt.

Voor het bouwen zit ik te denken aan:
- Autoit
- HTML + Java
- Excel

Wat is aan te raden.
Ik heb enige ervaring met scripting maar ik wil er niet al te veel tijd aan moeten besteden.
Het voordeel van Excel is dat je met tabbladen kunt werken.

Enige suggesties om dit aan te pakken? Ik wil gewoon van gedachten wisselen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De "vereisten" die jij hebt zijn geen dingen die inherent zijn aan de taal of omgeving die je gebruikt, maar aan jouw skills met dat programma. Als je goed met een omgeving overweg kan, dan maak je eerder een prima onderhoudbaar stukje software dan wanneer je er net mee begint. :)

Verder is dit topic niet echt zinnig, in de zin dat wij je hier niets over kunnen vertellen. Werk met een tool die je zelf prettig vindt. Je kan dit zowat in elk taal of omgeving wel maken; het zijn je skills die vooral belangrijk zijn. Met welke taal werk je het makkelijkst? Wat kun je het best? Als je goed bent met Excel, gebruik dan Excel. Ben je goed met HTML en een scriptingtaal? Doe dan dat. Dit is gewoon een persoonlijke keuze. :)

Omdat ik verder een daadwerklijk programmeerprobleem mis in dit topic, doe ik het maar op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.