[Asteris PBX] Reageert niet op toetsen

Pagina: 1
Acties:

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik heb op Debian Asterisk geïnstalleerd. Daarna heb ik AMP geïnstalleerd.
Ik kan via AMP extensions aanmaken en voicemails inspreken. Dat werkt allemaal goed. Ik kan het ook zo instellen dat ik via de voicemail het wavje krijg met het ingesproken bericht.

Als user gebruik ik SJphone (ik heb dit trouwens ook getest met X-lite) en als ik mijn voicemail wil afluisteren (met *98) dan moet ik mijn user en wachtwoord opgeven. Alleen krijg ik van Alisson steeds te horen dat mijn inloggegevens niet goed zijn.

Als ik naar Asterisk connect met: asterisk -rvvvvvv
dan krijg ik dit te zien:
code:
1
2
3
4
    -- Playing 'vm-login' (language 'en')
    -- No username but # key pressed. Using CID '200'
    -- Playing 'vm-password' (language 'en')
    -- Incorrect password '' for user '200' (context = <any>)

Het lijkt er dus op dat Asterisk mijn codes / toestaanslagen?? die ik tijdens een gesprek intoets niet opvangt.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. DTMF modes ofzo bij de configuratie van je phones? Die modes geven aan hoe die tonen gecodeerd en gedecodeerd moeten worden ofzo.. maar goed, ik heb de klok wel horen luiden, maar daar houdt het op..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zit hem inderdaad in het DTMF verhaal. Ik weet niet hoe dat zit met SJPhone en consorten, maar heb daar dan ook niet naar gekeken, aangezien ik het direct werkend kreeg met Firefly. Als ik met firefly connect, dan pikt Asterisk de toetsen dus netjes op.

• DumbAss
't Zit hem inderdaad in de dtmfmode. Hartstikke bedankt.
Op www.voip-info.org had ik gelezen dat de mode op 'inband' moest staan, dus dat heb ik netjes gedaan.
Nu heb ik hem op 'rfc2833' gezet en werkt het als een trein!
Nu kan ik tenminste mijn voicmail afluisteren ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DumbAss op 04-08-2005 13:35 . Reden: Typefout ]

• DumbAss
Ik heb nog een probleempje denk ik.
Als ik via sjphone een gesprek op "hold" zet, krijgt de andere kant wel een on-hold muziekje te horen, maar het is net alsof het vertraagd wordt afgespeeld o.i.d.
In Asterisk zie ik niks speciaals:
code:
1
2
-- Started music on hold, class 'default', on SIP/201-f96e
    -- Stopped music on hold on SIP/201-f96e

Ik heb voor de zekerheid om mijn dekstop-pc de muziek nog eens afgeluisterd, en daar doet het het wel goed op.