Toon posts:

[vista/xp ] partitieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de installatie van vista kwam er een foutmelding die leidde tot reboot.

Daarna kon ik mijn bestaande xp installatie niet opstarten en er is een foutmelding op een schijf.
CHKDSK zegt dat er een onherstelbaar probleem is, de recovery in vista lukt na enkele uren ook niet.

Iemand enig idee om de partitie te herstellen ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een foutmelding die leidde tot reboot, een foutmelding op een schijf... Zouden wij mogen weten welke foutmelding?

Verder - controleer je harddisk eens hardware matig :)

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

Heb je vista op een andere partitie gezet, of naast elkaar op de zelfde partitie?(en dus je oude windows map in windows.old veranderd misschien???)
Verder kun je met de xp cd booten en in de recovery console wat 'repareer commando's' testen(type help)???

[ Voor 7% gewijzigd door t-x-m op 04-08-2005 09:44 ]

GC.Collect();

Verwijderd

Topicstarter
Hij vroeg inderdaad om naar een windows.old te zetten... wat volgens mij wel kon omdat op de installatiepartitie nog een oude windows staat.

Vreemd genoeg wil hij vanaf mijn xp cd niet gewoon booten ( vanaf de 2000 wel )
Ben nu een andere cd van xp aan t vastkrijgen.

vanaf 2000 chkdsk uitvoeren lukt niet. (onherstelbare fout )

de exacte fout van vista ken ik niet, maar was sowieso vaag ( iets van fatal error ) en ik kan deze nergens terugvinden.

als IK boot zie ik alle schijven even doorflitsen, dus ze zijn schijnbaar nog draaiende,
maar in plaats van te rebooten zegt hij press enter to reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu windows kunnen installeren door een schijf even los te koppelen.

Is het gevaarlijk om een schijf in een draaiende pc aan te koppelen of kan dit geen kwaad ?
want als ik deze aankoppel voor het booten lukt dit niet :( (master -slave ? )

indien ik deze in een geboote windows kan aankoppelen kan ik proberen data te recupereren ( onder windows setup geeft deze enkel niet-gepartitioneeerde ruimte.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52

Duinkonijn

Huh?

je loopt risico dat je je poort / hardeschijf opblaast.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1