Toon posts:

[FX5200] dual monitor setup werkt slechts gedeeltelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na uren speurwerk op internet kom ik er toch niet uit. Ik heb een Club-3D Geforce FX5200 met d-sub, tv-out en dvi. Bij de videokaart is netjes een dvi --> vga (d-sub) converter geleverd.
Op de videokaart zitten twee 17" HP 1740 TFT schermen aangesloten, allebei via d-sub. De computer beschikt over een P4 2.4ghz en 512mb geheugen en er draait Windows XP op.

Echter is het de bedoeling om een dual monitor setup te draaien waarbij zeg maar mijn bureaublad over de twee monitoren wordt verspreid. Zodat links gewerkt kan worden in IE en rechts in een ander programma.

De converter zit er netjes op en beide schermen ook, maar nu zie ik op beide schermen exact hetzelfde beeld. Twee keer mijn bureaublad dus. Ik gebruik de laatste drivers van nvidia. Als ik naar de instellingen kijk, zie ik ook maar 1 monitor staan. En niet twee monitoren die dan met 1 en 2 aangeduid worden om aan te geven wat het primaire en wat het secundaire beeldscherm is.

Ik had juist gekeken welke videokaarten dual monitor ondersteunen en ook op de site van club-3d staan dat deze videokaart dit kan. En er wordt zelfs netjes zo'n converter bij geleverd om dit te kunnen realiseren. Ook op internet staat veel informatie waarin gezegd wordt dat dit kan.

Heeft iemand een soortgelijke setup die wel werkt. Ik zie niet wat ik fout doe. Had ook al geprobeerd om eerst de ene monitor en dan de andere aan te sluiten en omgekeerd, maar dit maakte helaas geen verschil.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
bureaublad uitbreiden naar deze monitor al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
die optie heb ik dus niet kunnen vinden en zal ik ook nooit vinden
ik heb namelijk contact gehad met club3d en wat wat blijkt... er zijn meerdere versies van de fx5200 128mb videokaart

en ik heb blijkbaar de eerste versie en die ondersteunt dual monitor dus niet
was een bekend probleem bij club3d
nieuwere versie van de 128mb wel en de 256mb versie ook

heb ik weer dat ik een oudere versie heb gekregen...