Toon posts:

PCI-e kaart gekocht blijk ik geen slot ervoor te hebben.

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
pff beste mensen, vandaag weer een mindere dag.
Ik heb via internet een PCI-e kaart gekocht "niet goed opgelet blijkbaar"
nu heeft me MSI PT880 Neo-SR (MS-7008) Socket 478 P4 3.0 Ghz 1024 DDR PC3200 400Mhz
geen PCI-E slot, nu wil ik nog wel een upgrade doen naar een ander mobo maar mijn budget is niet meer zo heel groot. dus welk mobo raden jullie me aan aangezien ik er niet zoveel verstand van heb.

heel erg bedankt
Ron

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

lol voordat je iets koopt moet je wel nakijken of je systeem het wel ondersteunt...
geen probleem, tja kijk als je een nieuw moederbord wilt kopen moet je ook een andere processor, aangezien er geen Socket 478 mobo's zijn met PCI Express zover ik weet.

Dus lijkt erop een nieuwe mobo met processor. AMD of Intel moet je zelf keuze maken.
En ja ze zijn bijna evensnel dus vragen welke sneller is hoeft niet echt. ;0

Succes man!

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 15:09
Waarom stuur je hem niet gewoon terug? Elke webwinkel is wettelijk verplicht om binnen een termijn van 7 dagen alle artikelen terug te nemen zonder kosten te mogen berekenen. Enige wat je wel kwijt bent is natuurlijk 2x de verzendkosten, maar dat zal niet meer zijn dan ongeveer een tientje. Omruilen kan natuurlijk ook nog. Stuk goedkoper dan een nieuw mobo, tenzij het natuurlijk een unieke kaart is die je perse moet hebben en die niet in een andere vorm bestaat...

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 12:44
Dat dit niet helemaal slim was begrijp je natuurlijk zelf wel... M.b.t. upgrades zit je een beetje krap. Ik kan in de pricewatch zo snel maar 1 mobo vinden dat socket 478 heeft én pci-e, dat is de asus p4gpl-x, zit tussen ongeveer tussen de €75 en €95. Het is een Asus, met intel chipset dus daar zit je wel redelijk safe mee.

http://www.tweakers.net/pricewatch/115779

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 09:37

mvds

Totally awesome!

Is er van de kaart die je gekocht hebt geen AGP versie? Gewoon omruilen die kaart, ipv een je systeem te upgraden wat imho helemaal niet nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb wel wat gevonden en die zijn Socket 478, pffffffff heb ik weer, ook nog me FX 5200 128 MB AGP 8x afgegeven en tijdelijk ff een TNT2 32 MB erin gepleurt. Aangezien ik zoiets gelijk moet hebben en geen geduld heb dan snapje wel waarom dit is mis gegaan hehe, kaart koste me 150 €
en is de XFX 6600 GT Extreme Gamer. 128 MB

wordt veel bellen vandaag.
Heb de kaart gekocht op marktplaats.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 09:30 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51
HENNEP schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:26:
geen probleem, tja kijk als je een nieuw moederbord wilt kopen moet je ook een andere processor, aangezien er geen Socket 478 mobo's zijn met PCI Express zover ik weet.
Dat dacht ik eerst ook. Maar na ff gegoogled te hebben, blijkt dat er toch zo'n moederborden bestaan:
http://www.albatron.com.t...cification.asp?pro_id=160

review:
http://www.marnscda.com/review06_15_05.htm
Let wel, ik raad dit moederbord NIET aan! Ik keur het ook niet af maar aangezien ik het niet ken, kan ik het jou ook niet aanraden.

[ Voor 39% gewijzigd door D-Three op 04-08-2005 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:29:
[...]

Dat dacht ik eerst ook. Maar na ff gegoogled te hebben, blijkt dat er toch zo'n moederborden bestaan:
http://www.albatron.com.t...cification.asp?pro_id=160
en nu nog kijken hoeveel die kost.

Verwijderd

Wat ik zou doen is de videokaart doorverkopen, zou moeten lukken voor zo'n 120 euro, en gewoon een AGP 6600 GT aanschaffen. dit kost je heel wat minder dan 100 euro voor een nieuw mobo neertellen

Verwijderd

Zoals Way2smart net al zei
de asus P4GPL-X heeft ook pci-express. staat voor 80 euro in de pricewatch

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 09:43 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:38:
Wat ik zou doen is de videokaart doorverkopen, zou moeten lukken voor zo'n 120 euro, en gewoon een AGP 6600 GT aanschaffen. dit kost je heel wat minder dan 100 euro voor een nieuw mobo neertellen
Ik vrees ook dat dit de beste oplossing is.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:29:
Heb de kaart gekocht op marktplaats.
Bij een particulier? Ik denk dat die niet echt happig is om het apparaat terug te nemen, en neem hem dat eens kwalijk. De wet "koop-op-afstand" gaat hier dus niet op.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
ja ik stuur hem niet gelijk terug nee, mis dat ik hem door kan verkopen.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:57:
ja ik stuur hem niet gelijk terug nee, mis dat ik hem door kan verkopen.
asrock heeft er ook een bordje voor, kijk even bij alternate, kost 60,- geloof ik.
of ie goed is ............geen id

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Bij dat Asrock bordje, de P4 dual 915-GL, moet je wel oppassen dat je graka in het lijstje met compatible kaarten staat.

Dit mobo ondersteunt zowel AGP als PCI-express en is dus voor s478 procs.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Bedenk goed dat je met een nieuw mobo ook gelijk je Windows kan herinstalleren (9 van de 10x tenminste) wegens INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE stopcodes.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 23:27

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Leuk topic 1058249 :9 8)

edit:
Tjesus, net te laat...

[ Voor 41% gewijzigd door Twinkil op 04-08-2005 11:10 ]

Verwijderd

Nou TS, ik heb in elk geval een goed woordje voor je gedaan in dat andere topic :Y) :+ Wel een beetje beter opletten voortaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, beetje eigen inzet kan ook wel verwacht worden...

Dat je dat niet van tevoren toont voor het kopen is jouw probleem (niet die van de verkoper), door hier vervolgens zonder meer inzet vraagt dat wij een moederbord voor je uitzoeken probeer je het ons probleem te maken :/

Gewoon de So478 planken in pricewatch afgaan en kijken welke uitgerust zijn met PCIe (tip let op het chipset). Nu je weet wat je te doen staat is er al helemaal geen reden het niet zelf te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.