Southbridge koelen

Pagina: 1
Acties:

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 20:18
Ik wil de Southbridge koelen van een asusp4p800-e deluxe.

Ik moet het bordje nog binnen krijgen, maar aan alle verhalen te horen kan ik dat beter al meteen doen.

Het is wel zo dat ik mijn garantie nog wil behouden.

Ik weet dat er een aantal topics zijn hierover. Maar de mening tussen het vasttapen en vastplakken lopen erg uiteen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Wat is je vraag dan? En vastplakken lijkt me BTW niet zo'n goed plan, als ze dat met lijm willen doen, omdat lijm niet geleid. Kan er niet gewoon een passief blokje van zalman op worden geschroefd?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euh volgens mij heeft de southbridge van dat bordje geen gaten voor een blokje.
je kan dubbelzijdige thermaltape gebruiken, dit is vaak wel weer weg te halen, maar ook niet altijd makkelijk. en het nadeel is dat dubbelzijdige thermaltape niet zo bijster goed geleid, maar ik denk zelf dat het wel voldoende geleid :)
iig wel makkelijker dan bijv. thermal adhesive

[ Voor 21% gewijzigd door randje op 04-08-2005 11:26 ]

• R-Alph
pokeran schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:25:
euh volgens mij heeft de southbridge van dat bordje geen gaten voor een blokje.
je kan dubbelzijdige thermaltape gebruiken, dit is vaak wel weer weg te halen, maar ook niet altijd makkelijk. en het nadeel is dat dubbelzijdige thermaltape niet zo bijster goed geleid, maar ik denk zelf dat het wel voldoende geleid :)
iig wel makkelijker dan bijv. thermal adhesive
Nee er zitten volgens mij geen gaatjes in nee. Die thermal pads zijn redelijk moeilijk aan te komen hey.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je kan ook een koelblokje simpel vastlijmen met secondelijm. In het midden doe je dan de koelpasta en op de hoekjes een druppel met secondelijm. Dit is een best permanente oplossing dus weet wat je doet. Bij mij werkt het fantastisch dus...

Meh ...

Verwijderd

er is gewoon epoxylijm van artic hoor

maaruh als de fabrikant hem niet koelt dan is het niet nodig hoor, gewoon voor airflow zorgen zou dan genoeg moeten zijn

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
R-Adioactive schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:07:
Ik weet dat er een aantal topics zijn hierover. Maar de mening tussen het vasttapen en vastplakken lopen erg uiteen.
En dat gaat in dit topic anders zijn? :P Denk het niet.

Ik zou gewoon zorgen voor een goede airflow in je kast, moet verder geen problemen geven.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Overigens krijg je bij een passief Zalman blokje gewoon een spuit thermal adhesive, waarom die niet gewoon gebruiken?

Rail Away!

• R-Alph
Mad Marty schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:31:
Overigens krijg je bij een passief Zalman blokje gewoon een spuit thermal adhesive, waarom die niet gewoon gebruiken?
Krijg je toch problemen met de garantie, met in dit geval Asus als er iets aan het moederbord is?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Mad Marty schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:31:
bij de nb47j krijg je dat niet erbij hoor :) die gaat namelijk er vanuit dat er gaatjes zijn voor de bevestiging (heb toevallig eergisteren nog zo'n nb47j gekocht en gemonteerd :) )

Verwijderd

R-Adioactive schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:50:
[...]

Krijg je toch problemen met de garantie, met in dit geval Asus als er iets aan het moederbord is?
De enige mogelijkheid om geen problemen te krijgen zoiezo is er gewoon niets aan doen en als het kapot gaat van de garantie gebruik maken....

Oftewel zet er niets op en als het kapot gaat mag het mobo terug naar Asus (een kans die mij overigens zeer klein lijkt maar goed).

• R-Alph
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:25:
[...]

De enige mogelijkheid om geen problemen te krijgen zoiezo is er gewoon niets aan doen en als het kapot gaat van de garantie gebruik maken....

Oftewel zet er niets op en als het kapot gaat mag het mobo terug naar Asus (een kans die mij overigens zeer klein lijkt maar goed).
Als ik mijn moederbord moet weg brengen ben ik hem een tijdje kwijt he. Daar gaat het hem juist om.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

maargoed, zelf heb ik dus de ervaring dat dubbelzijdige warmtegeleidende tape makkelijk van de chip kan worden gehaald indien er iets verrot gaat in verband met garantie.

(het is bijv. krom als je condensator's verrot gaan en de leverancier zegt user abused omdat je een eigen koeler op de southbridge heb geplaatst)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
The__Virus schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:47:
Wat is je vraag dan? En vastplakken lijkt me BTW niet zo'n goed plan, als ze dat met lijm willen doen, omdat lijm niet geleid. Kan er niet gewoon een passief blokje van zalman op worden geschroefd?
Lijm geleid wel, alleen niet zo denderend, mijn experimenten van het mengen van lijm en koelpasta waren helaals niet zo geslaagd, ook de buitenrand met lijm en de rest koelpaste gaf enigszins telerustellende resultaten: Het blokje koelde voldoende(nouja zo heet word een southbridge nou ook weer niet) maar de plakkracht was sterk afgenomen, een klein stootje er tegen en hij viel eraf....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:25

Aapje

Opel-beun
Effe reactie gericht naar bovenbuurman,
Ik heb zelf met 3seconden lijm videokaarten / CPU's / Northbridges voorzien van koelblokjes (welles waar componenten van een paar jaar oud).
Werkt perfect zolang je ze maar niet harde stoten geeft, ga er dus niet aan zitte trekken ofzo, ergste geval is dat je de chip van 't board aftrekt :D O-)

Veder als je 't gaat doen, doe een klein beetje pasta in 't midden, en zorg datje eromheen een minder dikke laag lijm heb zitten..

(Koelblokjes bij mij werden zowarm dat ik me poten eraan verbrande dus 't werkt :9)

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Waarom wil je in godsnaam zo'n blokje op je southbridge? Als dat nodig was had Asus dat wel gedaan... Het is idd zo dat er een serie southbridges op de P4P800-E Deluxe nogal slecht was en daardoor soms doorbrandde, maar daar doet een blokje echt niets aan af... Ik heb zelf ook eens zo'n kapotte southbridge gehad btw, ook op een P4P800-E Deluxe. Daar was gewoon een putje ingebrand...

NOFI hoor :+
Pagina: 1