GoT Fotocontest - v2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Naar aanleiding van wat er uit dit topic is gekomen: GoT Fotocontest - Waarom teruglopende animo, hoe tegen gaan? en overleg binnen de crew, is er besloten om de organisatie van de contest vanuit de FG-crew (vooral moi) te gaan doen :) Norjee heeft in dat topic (samen met anderen) aangegeven wat er zo'n beetje mis is: hoe men in het maandelijkse topic post, onder andere, wat niet altijd bijdraagt aan een fijne sfeer.

Waar?
HunterPro schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:10:
bovendien vind ik het jammer dat het geheel naar een externe site getrokken is. wat overleg met wat t.net lui had kunnen zorgen voor een meer geintegreerd geheel imo.
Zoals de Tweakers.net Foto Contest in december/januari heeft gelopen, gaat ook de nieuwe fotocontest draaien: op de TCAsite van GoT. Deze site is er prima bruikbaar voor om meerdere redenen:

- geen naam bij de foto tot een wedstrijd is afgelopen: geen vooroordelen dus bij het stemmen
- je GoT account werkt daar ook gewoon: geen gedoe met apart registreren of gesjoemel met stemmen
- meerdere contests tegelijk: hier kom ik straks op terug
- geen jury: dit keer zal het gewoon om de user-votes gaan
- enzovoort :)

Wat?

Na overleg in dat andere topic en een vraagronde van mij buiten GoT om, gaan we een wekelijkse assignment doen, en een maandelijkse. De reden hiervoor is dat er mensen zijn die niet genoeg tijd of inspiratie voor bepaalde thema's hebben. Door een wekelijks èn maandelijkse assignment in het leven te roepen, breng je meer variatie in de thema's èn in de tijd die men ervoor heeft :)

Hoe?

Gewoon, verstand op nul en klikken met die camera :)

Wie?

Iedereen. Ja, echt iedereen mag meedoen. Zolang je een GoT-account en een cam hebt ben je welkom. De crew zal niet uitgesloten worden, behalve ikzelf.

Waarom?

Lees GoT Fotocontest - Waarom teruglopende animo, hoe tegen gaan? even goed door ;)

Regels?

Die zal ik nog posten binnenkort :)

Prijzen?

Geen prijzen. Het aantrekken van mensen naar de assignments willen we niet dmv prijzen bewerkstellingen maar door de uitdaging en de mogelijkheden die we kunnen bieden met de verschillende thema's :)

Wanneer?

Zogauw alles geregeld is op technisch en organisatorisch gebied, gaan we van start: voorlopig kan je je nog vermaken met De Grote GoT FotoContest 36 - Augustus 2005 - Liefde

Vragen of opmerkingen? Kom maar op ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Goed idee die weekly en monthly.

Zodra mijn D70s toegekomen is doe ik mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

2 thumbs up iig van mijn kant :)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wie bepaalt de onderwerpen? Gaan we dat ook doen door stemmen en een suggestietopic, of bepaalt de winnaar ze nog steeds (wat krap is bij de weekly assignments).

Verder lijkt me dit een goed idee, en ik zal zeker mee blijven doen met de contestsassignments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Het grote verschil tussen deze contest en de eerdere officiele tweakers contest zijn natuurlijk de prijzen. Voor grote prijzen wil men wel moeite doen, zonder prijzen niet. Dan maak je liever foto's die je goed uitkomen en dan vervolgens in een showcase stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Qlone: de onderwerpen worden bepaald door stemmen: het verzinnen zal iedereen kunnen/mogen doen: even een mailtje naar mij en het komt in de poll te staan: ikzelf zal natuurlijk ook een zut onderwerpen verzinnen.

T.T.: ik snap even niet het nut van jouw opmerking, maar de prijzen zijn zeker niet het grote verschil: het grote verschil is dat er toen bij de T.net fotocontest allemaal categoriëen waren, terwijl bij de contest nieuwe stijl er 1 vast thema zal zijn :) Zonder prijzen wil men heus ook wel moeite doen, er zijn ook mensen die niet voor materialistisch gewin fotograferen maar gewoon voor de lol ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over de TCA site. Ik weet niet wie hierover gaat, maar is 't niet mogelijk om deze te centreren als je dat bij je voorkeuren hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lijkt me erg goed zeker omdat in principe alle foto's beoordeelt worden, hierdoor is het ook voor een beginner leuk om mee te doen want hij krijgt response op zijn foto's. Ook kan je dan commentaar kwijt als je vind dat een foto niet aan de opdracht voldoet.
En gelukkig geen prijzen, maakt het namelijk ook niet interresant om de uitslag te beinvloeden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Netjes, vooral door het anoniem inzenden van foto's zullen er meer mensen mee gaan doen. Maar mogen er in het contest topic dan ook geen foto's meer geplaatst worden, net zoals bij de "grote" contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Heel goed. Ik vind het wel jammer dat er geen prijzen zijn. Maakt het altijd wat leuker om mee te doen vind ik.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed initiatief. Ziet er tot nu allemaal erg goed uit. Ik ga in ieder geval proberen om mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
En ik ga ook proberen wat te doen ! Leuk initiatief.. en goed dat er wordt gelsuiterd... EN gedaan...!

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je een serieuze kans om tot winnaar bekroond te worden als je geen dikke camera hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
justawitte schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:15:
Netjes, vooral door het anoniem inzenden van foto's zullen er meer mensen mee gaan doen. Maar mogen er in het contest topic dan ook geen foto's meer geplaatst worden, net zoals bij de "grote" contest.
Natuurlijk niet ...anders is het niet meer anoniem inzenden hè ;) Je kan na een bepaalde assignment natuurlijk altijd je foto hier in FG mikken voor extra commentaar als je dat nog niet (zoveel) had gehad op de TCA-site :) Maar tijdens niet idd, dan is het hele anoniem-verhaal weg.
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:22:
Maak je een serieuze kans om tot winnaar bekroond te worden als je geen dikke camera hebt?
Een dikke cam dondert echt voor geen ene meter, zogezegd. Het is veel belangrijker dat jij moeite doet en lol hebt in het maken van een leuke/mooie foto, dan hoe duur of dik jouw cam was :) Dus ja, doe jij je best en heb je een leuke foto, dan maak je zeker een serieuze kans op winnen ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja, maar dat kan je bij de vorige contests ook worden hoor. Het probleem is meestal niet de camera maar de creativiteit van de persoon zelf. Maargoed dit is niet het topic om daar verder over te discussieren.
Remy schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:25:
[...]
Natuurlijk niet ...anders is het niet meer anoniem inzenden hè ;) Je kan na een bepaalde assignment natuurlijk altijd je foto hier in FG mikken voor extra commentaar als je dat nog niet (zoveel) had gehad op de TCA-site :) Maar tijdens niet idd, dan is het hele anoniem-verhaal weg.
Dat begrijp ik, maar dat was juist de drijfveer van het andere topic. Daar werd over de foto gepraat, wat je er aan kon veranderen of juist niet. Maargoed dan kan je daarna natuurlijk altijd nog een testcase openen.

[ Voor 43% gewijzigd door Justawitte op 04-08-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

De vraag moet zijn; maak je een serieuze kans om tot winnaar uitgeroepen te worden als je niet serieus met fotografie bezig bent? Ik denk dat het antwoord hierop nee is. En mensen die serieus met fotografie bezig zijn hebben meestal ook een serieuze cam. Zo simpel is het. Maar de fotograaf maakt de foto en niet de camera. Het is dus niet per definitie onmogelijk om met een goedkope camera een wedstrijd te winnen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Zo wilde ik het net verwoorden facedown...

offtopic:
ook je 300D ingeruild voor dat mooie stuk speelgoed :)

Toch lijkt het me leuk om eens in de zoveel tijd een prijs(je) aan een contest te hangen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarbij moet worden gezegd dat een serieuze fotograaf, die weet waar hij mee bezig is en wat de camera kan, ook met een simpele point and shoot camera wint van prutsers met superdure cams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Remy schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:19:
T.T.: ik snap even niet het nut van jouw opmerking, maar de prijzen zijn zeker niet het grote verschil: het grote verschil is dat er toen bij de T.net fotocontest allemaal categoriëen waren, terwijl bij de contest nieuwe stijl er 1 vast thema zal zijn :) Zonder prijzen wil men heus ook wel moeite doen, er zijn ook mensen die niet voor materialistisch gewin fotograferen maar gewoon voor de lol ;)
Natuurlijk was ook dat van die categoriën of één thema een verschil, maar ik ben van mening dat de belangrijkste reden voor het verschil in populariteit is dat er geen prijzen aan hangen. Zie je ook aan andere reacties zoals facedown. Neemt niet weg dat het in de nieuwe opzet wel beter kan worden, maar nooit zo populair als met prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik denk het wel, als je ziet met wat voor simpele camara´s in het verleden top-foto´s gemaakt zijn.
Dan praat je dus over camera´s waarbij niets automatisch gaat sluitertijden 1/8sec of langzamer. En de resultaten zijn nog steeds te vinden tussen de beste foto´s ter wereld (allertijden).

Maar voor echt goede foto´s moet je vooral een goed oog hebben, het moment weten te kiezen en je camera kennen.
Soms kun je juist door een ´slechte´ camera die foto maken die ´het´ heeft. terwijl de sfeer juist door het ´perfecte´ shot wat een top camera maakt totaal doods en emotieloos wordt.

Maar de camera is alleen het instrument... en een slechter instrument kan met een virtuoos als bespeler hele mooie resultaten geven, terwijl een perfect instrument met een stoethaspel nog steeds kattegejank voort brengt.

Oefen dus met je camera tot dat je een ons weegt... en als je goede foto´s met een beperkte camera kunt maken, dan kan het zijn dat je op een gegeven moment meer wilt... en dan kun je altijd gaan voor een upgrade.... maar als je met die beperkte camera nooit meer doet dan klikken en verder niets, dan is het zonde om meer geld uit te geven...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd nou eens op met dat gezeur over prijzen. De foto contests zijn erg succesvol geweest, zonder prijzen. Dat er de laatste tijd minder animo voor is lijkt me niet veroorzaakt worden doordat er geen prijzen zijn; deze zijn er immers nooit geweest! Waarom moet er maar meteen weer van alles tegenover staan en kan zoiets niet gewoon 'voor de lol' zijn, of willen jullie straks ook een prijs voor het posten op dit forum :( .
Ik snap het echt niet. Ook op andere foto forums lopen contest/assignment topics en daar treedt dit soort gezeur nooit op, en wordt er wel maand na maand met veel enthousiasme meegedaan. Dit soort topics zijn er voor de lol en om jezelf te meten met anderen en 'gezellig' te discussieren over wat er wel en niet goed is aan de plaatjes waarna iedereen er beter van wordt (+1 exp). Wil je dat niet, doe dan gewoon niet mee...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Dat is dan €0.05 meneer Qlone, dank u wel.

;)

Dat gemiep over prijzen is suf ja.

Je doet mee voor de lol, en niet omdat er wat te winnen valt. Dat het nu overgenomen wordt, betekent niet spontaan gelijk dat er even een zut prijzen aan gehangen gaat worden, dan gaat gelijk iedereen die een cam heeft meedoen, en raakt het fotografische plezier wat eigenlijk het doel is, uit het zicht.

Dus voor de mensen die op prijzen uitzijn: doe mee aan andere (foto) wedstrijden ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ja als je het kleinschalig wilt houden en wilt voorbehouden voor het selecte clubje (om niet te hoeven zeggen kliekje) dan moet je geen prijzen doen. Wil je het groter aanpakken, meer richting de eindejaarswedstrijd dan zul je wel prijzen moeten invoeren.
Waarom zou daar niet over gediscussieerd mogen worden overigens?

Ik denk ook niet aan grote prijzen maar gewoon kleinigheden zoals een geheugenkaartje, of wat testmateriaal wat is blijven liggen bij t.net.

Hoe meer inzendingen hoe beter lijkt me dan. Beter dan wanneer je wedstrijd na wedstrijd dezelfde 20 inzenders hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door FaceDown op 04-08-2005 15:35 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
FaceDown: don't get me wrong: er mag hier best gepraat worden over prijzen: de reden dat ik het suf noem is dat er gelijk wordt gezegd dat het niet succesvol zal zijn omdat er geen prijzen bij zijn:
Neemt niet weg dat het in de nieuwe opzet wel beter kan worden, maar nooit zo populair als met prijzen.
wat T.T. zei. En ja, dit gaat dan over de wekelijkse en maandelijkse assignments die komen gaan: wie weet doen we weer een eindejaarswedstrijd die wèl met prijzen gesponsord zal zijn? Of later met de gewone assignments, als daar voldoende animo voor is, vanuit users en t.net/sponsors? :)

Dat zien we allemaal vanzelf wel: we beginnen gewoon klein, en werken onszelf vanaf daar omhoog :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Idd, het lijkt wel of de contests georganiseerd worden ter meerdere eer en glorie van GoT en we de deelnemers op onze blote knietjes moeten bedanken dat ze mee willen doen |:(

Anyway, toch nog een kleine aanmerking van mijn kant: anoniemiteit. Ik begrijp dat het het stemmen wat eerlijker maakt. Maar het doel van (in elk geval de eerste) contests was ook dat je elkaar kon helpen bij het maken van een goede foto. Dat gaat nu een beetje lastig als je de foto niet meer op GoT kan posten om er over te discusieren. Erg jammer, hoewel het waar is dat je achteraf je foto nog kan posten, is dat toch niet hetzelfde als vooraf. Ook kun je nu niet meer een foto posten en kijken hoe deze ontvangen wordt, en hier dan eventueel nog wat aan te verbeteren. Het neemt dus een groot deel van het communitie gevoel weg. Dat de community soms de boel juist "verziekte" zie ik ook wel, maar om nu het hele community gedeelte weg te laten lijkt mij wat rigoreus.

Verder lijkt de nieuwe opzet mij perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Norjee schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:14:
....
Anyway, toch nog een kleine aanmerking van mijn kant: anoniemiteit. Ik begrijp dat het het stemmen wat eerlijker maakt. Maar het doel van (in elk geval de eerste) contests was ook dat je elkaar kon helpen bij het maken van een goede foto. Dat gaat nu een beetje lastig als je de foto niet meer op GoT kan posten om er over te discusieren. Erg jammer, hoewel het waar is dat je achteraf je foto nog kan posten, is dat toch niet hetzelfde als vooraf. Ook kun je nu niet meer een foto posten en kijken hoe deze ontvangen wordt, en hier dan eventueel nog wat aan te verbeteren. Het neemt dus een groot deel van het communitie gevoel weg. Dat de community soms de boel juist "verziekte" zie ik ook wel, maar om nu het hele community gedeelte weg te laten lijkt mij wat rigoreus.
Ik snap je :) Het community-deel blijft heus wel, alleen verplaatst zich dat vooral naar de 'afterparty' ...en door dan commentaar en tips te ontvangen op je foto's, kan je het een volgende assignment weer anders doen, dat helpt ook :)
Verder lijkt de nieuwe opzet mij perfect ;)
Mooi dat jij het ook kan waarderen Norjee :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
FaceDown schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:33:
Ja als je het kleinschalig wilt houden en wilt voorbehouden voor het selecte clubje (om niet te hoeven zeggen kliekje) dan moet je geen prijzen doen. Wil je het groter aanpakken, meer richting de eindejaarswedstrijd dan zul je wel prijzen moeten invoeren.
Waarom zou daar niet over gediscussieerd mogen worden overigens?

Ik denk ook niet aan grote prijzen maar gewoon kleinigheden zoals een geheugenkaartje, of wat testmateriaal wat is blijven liggen bij t.net.

Hoe meer inzendingen hoe beter lijkt me dan. Beter dan wanneer je wedstrijd na wedstrijd dezelfde 20 inzenders hebt.
Waarom wil je nu zo graag wel met prijzen, terwijl je juist aan het begin van dit jaar zat te klagen dat er mensen zich speciaal voor het eindejaars contest op GoT hadden geregged. En dat komt juist omdat er prijzen waren te winnen. Dus zoiets als dat zal je ook krijgen als je er nu weer prijzen aan gaat hangen.

Zelf zou ik het niet echt erg vinden als er prijzen zouden zijn (altijd leuk om kans te hebben iets leuks te winnen), maar wat me er van tegen staat is dat mensen dan alleen gaan meedoen omdat er wat te winnen valt, niet om de roem die je krijgt als je wint zeg maar.

Voor de rest is de opzet in mijn ogen erg goed, maar die prijzen hoeven van mij niet zo :+

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Inderdaad, laat die prijzen maar weg. Voor je het weet zit de hele DPZ (in plaats van de halve) hier om de prijzen binnen te slepen.
Het oude idee dat de winnaar het volgende onderwerp bepaald heeft wel mijn voorkeur. Dit zorgt ervoor dat er nog eens wat aparts te doen valt. Via stemmen krijg je immers altijd maar middelmatigheid en voor je het weet moet je middels het thema 'huisdieren' honderden overbelichte foto's van de kat gaan beoordelen.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Klinkt goed, snel opgepakt. _/-\o_

Nee, geen prijzen, nergens voor nodig.

Ik denk dat als de onderwerpen eenvoudiger worden er misschien ook meer gepost wordt. Niet dat alle onderwerpen nou zo moeilijk zijn (het is vooral fantasie / inbeelden) maar juist hele simpele onderwerpen kunnen heel interesant zijn. Bijv. "Rood" "Metaal" enz. Met een onderwerp als bijv. Liefde (mooi onderwerp hoor) pak ik persoonlijk minder snel mijn cam en ga ik rustig wat uitproberen. wellicht zijn er meer "beginners" die er ook zo over denken.
Liefde is echt een moment/blik, en dus moelijk zonder veel foto-ervaring goed te vangen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig dat er een nieuwe manier van Contest is ontstaan door user feedback, maar ik heb wel enige moeite met de anonimiteit. Ik begrijp de voordelen ervan, vriendjespolitiek word zo de das omgedaan en bekende nicks trekken niet meer de aandacht, maar aan de andere kant verbreek je hiermee ook het community gevoel. In principe zijn wij allen hier om te leren en om mensen te laten leren, en door zo'n opzet vervalt dit. In het 3d contest is het niet anoniem, mensen zijn druk bezig met WiP's en over het algemeen is daar wel een positieve sfeer en men geeft elkaar ook daadwerkelijk tips hoe ze verder moeten als ze even vastzitten. Dit aspect zal verloren gaan aangezien achteraf gepraat geen nut heeft (en ook niet gebeurt- immers de uitslag is bekend en iedereen wilt weer verder)

Nogmaals, hulde voor de nieuwe opzet, maar ik heb zo mijn bedenkingen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Krusher: geen enkel systeem is perfect nee, en het vantevoren laten zien van de foto's -met- naam erbij, geeft iemand al een voordeel danwel nadeel, afhankelijk van zijn 'naam' plus kwaliteit van de foto.

Het achteraf gepraat heeft nog steeds nut: men kan -tijdens- de contest bij de foto's commentaar kwijt dat dan gelezen kan worden door de fotograaf, en er kan gewoon een napraten-topic geopend worden met de goed/fout/leuk dingen. Dat de uitslag bekend is en iedereen verder wil, is eigenlijk niet relevant: want dat gaat weer over een ander onderwerp ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Hmmz.. ik hou wel van spelen met fototoestellen, maar topfoto's komen d'r bij mij nog niet echt uit ;) heb ook geen topcamera, maar ik hou me d'r aan vast dat t niet nodig is... doe denk ik wel een keer mee, als het een beetje handig onderwerp is... Prijzen lijken mij ook totaal niet nodig.. het zou mij geweldig lijken om een keer te winnen hier, die eer alleen zou voor mij al genoeg zijn ;)

Everything is possible, until it's not.

Pagina: 1