Toon posts:

XFX Geforce 6600 Probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds maandag een nieuw moederbord waarop PCI-e poort zit in mijn pc gezet en alle
spullen ook overgezet heb daarna ook een nieuwe Geforce 6600 erin gezet en ik heb
alles netjes geinstalleerd nieuwste drivers etc,etc,etc.
Maar..nu wilde ik de kaart even uit testen op Benchmark2001.
Maar de 1e test @ Low Graphics doet tie goed maar de 1e @ high Graphics dan haalt tie
gewoon een FPS van 12 en niet veel hoger.
Ook bij spellen die niet veel van je kaart vragen zoals Counterstrike moet ik op 640x480 en dan op LOW en dan nog hapert het beeld...
Dus er is iets mis alleen wat dat weet ik niet.
De warmte is het niet want hij wordt niet warmer dan 65graden.

Verwijderd

kan je eens de volledige configuratie posten van je computer zodat we je kunnen verder helpen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

Outerspace

Admin General Chat
Wat zijn de specs van je computer :?
Welke dirvers heb je geinstalleerd :? Heb je oudere drivers al geinstalleerd :?

Wauw, een sig!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 02:20:
De warmte is het niet want hij wordt niet warmer dan 65graden.
Volgens wat?

Krijgt ie voldoende volt? (dus heb je een A-merk, goed aantal watt voeding?)

Verwijderd

hmm is dit niet hetzelfde met als je nieuwe kaarten op 3dmark 01 uitprobeert. Die halen daar namelijk ook een lage fps. Omdat die benchmark programma's niet gericht zjin op het testen van de nieuwste kaarten.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 23:19
Drivers van chipset geinstalleerd? Dat vergeten veel mensen nogal snel, en kan een heel grote invloed op je prestaties hebben. En probeer 3dmark03 en 05 eens. Die testen zijn meer gericht op je videokaart, terwijl 01 meer je hele systeem meet. Dan weet je in elk geval waar de fout zit.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 03:06:
kan je eens de volledige configuratie posten van je computer zodat we je kunnen verder helpen
P4 3.2Ghz
2x 256M DDR400
mobo:Asrock P4Dual-880Pro
XFX Geforce 6600 256MB PCI-e
Sounblaster Live! 24bit
Shailesh schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:59:
Drivers van chipset geinstalleerd? Dat vergeten veel mensen nogal snel, en kan een heel grote invloed op je prestaties hebben. En probeer 3dmark03 en 05 eens. Die testen zijn meer gericht op je videokaart, terwijl 01 meer je hele systeem meet. Dan weet je in elk geval waar de fout zit.
oke dat zal ik dan eens gaan uitproberen.

Wat ik me trouwens ook afvroeg is het misschien niet beter om windows ook opnieuw te installen?
Want ik heb wel een nieuw moederbord + videokaart erin gezet..

Verwijderd

als je windows xp hebt, auto-detect die dat gewoon en zou het geen problemen moeten opleveren

Verwijderd

misschien helpt een fresh windows xp install ?
Bij mij hielp dat bij mji 6800GT ook, tijdje geleden maar toch :P

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 10:53

@r!k

It is I, Leclerq

Ja, installeer windows opnieuw, ik vind het al een wonder dat je windows nog opstartte met een verandering van moederbord. Maar zeker even opnieuw windows erop zetten, scheelt een hoop.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
1 Gb ram is btw ook geen overbodige luxe.. vooral met zo een systeem...

Verwijderd

Sowieso kan het ook geen kwaad als je wat meer werkgeheugen gebruikt, ik vind 1 gig ramm al enige tijd standaard. Als je veel progamma's met opstart mee laadt dan hou je misschien 200-250 werkgeheugen over en dan begint ie al aardig te werken met je swap file, dus dan krijg je dat gestotter. Je had denk ik ook beter kunnen kiezen voor 2 reepjes van 512, ipv 256. Weet niet wat je voor de rest allemaal aan hardware geinstalleerd heb staan maar sommige progamma's kunnen bij opstarten al flink wat mb's in gebruik nemen. Kijk ff met ctrl-alt-delete hoeveel processen je heb lopen en wat bij prestaties staat over je geheugen gebruik.

Ook kan je even kijken met systeem info of je hardware of irq conflicten heb, misschien word je videokaart wel gedeeld met een ander apparaat, dat wil je niet ;)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
BootVluchteling schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:06:
1 Gb ram is btw ook geen overbodige luxe.. vooral met zo een systeem...
Wil je daarmee zeggen dat het geen goed systeem is? :?
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:12:
Sowieso kan het ook geen kwaad als je wat meer werkgeheugen gebruikt, ik vind 1 gig ramm al enige tijd standaard. Als je veel progamma's met opstart mee laadt dan hou je misschien 200-250 werkgeheugen over en dan begint ie al aardig te werken met je swap file, dus dan krijg je dat gestotter. Je had denk ik ook beter kunnen kiezen voor 2 reepjes van 512, ipv 256. Weet niet wat je voor de rest allemaal aan hardware geinstalleerd heb staan maar sommige progamma's kunnen bij opstarten al flink wat mb's in gebruik nemen. Kijk ff met ctrl-alt-delete hoeveel processen je heb lopen en wat bij prestaties staat over je geheugen gebruik.

Ook kan je even kijken met systeem info of je hardware of irq conflicten heb, misschien word je videokaart wel gedeeld met een ander apparaat, dat wil je niet ;)

Succes
Ik heb mijn oude videokaart en mobo verkocht en daarmee ga ik o.a. ook meer geheugen en een betere koeler kopen ;)
ErikH schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:06:
Ja, installeer windows opnieuw, ik vind het al een wonder dat je windows nog opstartte met een verandering van moederbord. Maar zeker even opnieuw windows erop zetten, scheelt een hoop.
Oke dat zal ik dan in elk geval ook doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 18:42 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:54:
hmm is dit niet hetzelfde met als je nieuwe kaarten op 3dmark 01 uitprobeert. Die halen daar namelijk ook een lage fps. Omdat die benchmark programma's niet gericht zjin op het testen van de nieuwste kaarten.
3DMark2001 draait ook prima op nieuwere systemen. 1024x768 moet prima te draaien zijn. Volgens mij haalt een ondergeclockte GeForce 1 i.c.m. een Pentium II 350 iets van 12FPS in Game Test 1 'High Detail'. (CPU maakt in dit geval dus ook verschil uit, niet alleen videokaart).
ErikH schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:06:
Een 'wonder' dat Windows opstart is het niet. Vaak gaat het goed en draait de 'oude' Windows ook i.c.m. het nieuwe moederbord.
Overigens is het in de meeste gevallen wel aan te raden om een verse installatie te doen, soms kunnen er conflicten optreden.

Mocht het zo zijn dat je geen chipsetdrivers geinstalleerd hebt en/of een brakke Windows configuratie hebt, dan heb je kans dat er bij de eigenschappen van de nVidia drivers de 'AGP Transfer Rate' op PCI 0x staat. Is dat het geval dan moet je in de meeste gevallen de chipset drivers aankijken. Werkt het wél goed dan staat er AGP4x/AGP8x of in jouw geval iets met PCI-e ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1