Toon posts:

Zoveelste printerprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

direct to the point,

US robotics router (192.168.0.1)
PC CHRISTIAEN (192.168.0.2) XP home
PC PAPA (192.168.0.3) XP home
PC LIVING (192.168.0.4) XP professional
LAPTOP TIM (192.168.0.5) draadloos XP professional

Op pc christiaen staan 2 printers aangesloten. Vroeger nooit problemen gehad. pc onlangs gecrasht, nieuwe pc in de plaats gezet. Statisch ip --> dus Netbios over TCP/IP inschakelen aanzetten. Bij windows software --> windowsonderdelen toevoegen ; heb ik printerdelen en alles qua netwerk geïnstalleerd. Printers zijn gedeeld (handje eronder dus :))

Je hoort me al afkomen. Printers worden niet door de andere computers gedetecteerd in het netwerk. Alles zit onder dezelfde werkgroepnaam.

Iemand die ziet wat ik over het hoofd heb gezien?

Groetjes,
Tim

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je in de verkenner \\192.168.0.2\[sharenaam printer] typt? En zie je de computer uberhaupt niet, of alleen de printshares niet? Zie je evt fileshares wel?

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je een puntje, ik kan ook bij netwerklocaties kijken hé op de andere computer, C en D staan gedeeld maar heb geen toegang. Normaal zijn m'n settings correct.

Groetjes

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
dat is een rechten probleem :) Controleer eens of je verbinding maakt met de juiste gebruikersnaam en wachtwoord...

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 15:10

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

en de guest user ook zoiets kijk daar ook eens naar

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie antwoorden.

Alle 4 computers zijn wachtwoord beveiligd (inloggen dus met wachtwoord in windows). Dit is nu net het punt dat ik niet snap. Als ik bvb op een bepaalde computer m'n C of gelijk wat deel, en via netwerklocaties probeer erop te geraken, dat ik geen rechten heb, ik zie zelfs niet wat gedeeld is. Soms gebeurt het dat het werkt wonder boven wonder. Ik heb er al uren en uren op zitten vloeken. Ik heb al es alles volledig herdaan. Gewoon compleet nieuwe werkgroep, andere ip's (je weet maar nooit dat het plots werkt), ik zet wel statische ip's omdat het soms gebeurd wanneer de lease van de pc's teneinde loopt, de router "perongeluk" durft 2 pc's dezelfde ip geven (conflict dinges natuurlijk).

Staat er ergens op het forum een goeie uitleg of kan jij me die geven van hoe ik het beste m'n computer set zodat:

* printerdeling perfect werkt (ondertussen werkt het, ik heb zitten lezen in de topics en een NWLINK protocol bijgevoegd, toen werkte het printerdelen)

* Alles gedeeld is (ik weet dat dit zo goed als onmogelijk is, maar zelfs documents en settings van de hoofduser; volledige acces dus tot een pc)

* De juiste instelling op de pc's die willen kijken op een volledig gedeeld pc

Als ik nu tegenwoordig wil een mijn doc ofzo wil delen, dan moet ik daarvoor een apparte sharing aanmaken, zelfs al is de user account geshared.

Een hele boterham en alvast bedankt dat je tot hier hebt willen lezen. Als je me een topic link wil geven of je hebt zelf ideeën, je weet me te vinden.

Groetjes,

Tim
Zedelgem (in het zonnige w-vl)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me kan helpen?

tim

Verwijderd

Nou wat je zeker moet bekijken is of de windows firewall aan staat en zo jah dan moet je het proberen zonder en kijken of het dan wel werkt. Zo ja dan moet je daarin de rechten aanpassen en zo niet en je hebt een andere firewall moet je de ip-adressen toevoegen aan de "trusted" zone. Is iig wel hoe ik het bij mij werkend krijg.

Verwijderd

Topicstarter
waar, hoe en waar kan je trusted zones instellen? ik vind het nergens terug.

groeten
tim

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 20:31

Guldan

Thee-Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 02:14:
Daar heb je een puntje, ik kan ook bij netwerklocaties kijken hé op de andere computer, C en D staan gedeeld maar heb geen toegang. Normaal zijn m'n settings correct.
Wat is geen toegang? geeft hij een foutmelding? krijg je een inlog schermpje waar je alleen als guest kan inloggen? Geef ook eens een IP config van alle computers. Voorzover ik kan zien werkt je netwerk niet helemaal lekker. Dit kan natuurlijk ook aan de firewall liggen :)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tim, graag de groetjes achterwege laten, is nergens voor nodig ;) :*

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
idd, komt mouwfrotterig over :)

printershare werkt perfect. Ik kan van gelijk welke pc in huis kijken op de "printerserver" en kan alles bekijken wat ik wil. De andere computers laten precies niemand door in het netwerk. Geen toegang als je op een bepaalde computer klikt (je kent wel de tekst :)) staat gedeeld, het dat nwlink netbios protocol es geïnstalleerd. netbios over tcp/ip is ingeschakeld. Statische IP's zijn ingesteld. En soms, heel zelden krijg ik plots wel toegang op een pc die anders niet toegankelijk is. Alle pc's zijn wel passwoord log-in dus mss is dat de grote boosdoener. Ik heb al es professional erop gezet, zonder resultaat.

Ik weet het, honderden zo'n netwerkproblemen al in jullie topics, maar ik was nu es zo overtuigd van dat nwlink protocol dat ik nu wel erg teleurgesteld ben.

Tim
Pagina: 1