Strepen in beeld (zie afbeelding)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 19:19
Beste medetweakers,

Wat is het geval? Tijdens het afspelen van films op mijn TV (via de PC) krijg ik witte verticale strepen op het beeld. (zie afbeelding) Deze bewegen niet. Ik heb al van alles opgezocht maar kom er niet uit. Door wat testjes kan ik het volgende uitsluiten:

Het ligt niet aan m'n TV. Aansluiten van de DVD-speler op dezelfde S-video aansluiting als waar de PC aanhangt geeft geen witte strepen.

Het ligt niet aan de kabel. Andere S-video kabels geven hetzelde resultaat.

Het ligt zeer waarschijnlijk niet aan m'n videokaart. Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n vorige kaart ( Was een 9800 Pro. Is nu een X800XL)

Ik gebruik een geaard stopcontact.Het geld voor alle typen bestanden met alle soorten players.

Kan het toch een zogenaamde aardlus zijn? Herkend iemand dit en weet hij/zij een oplossing?

Alvast bedankt voor de moeite!

Afbeeldingslocatie: http://s1.imagesubmit.com/strepen2.jpg

• tiesum
Heeft iemand al een idee? Ik zie nu dat ik op de afbeelding minder goed ziew dan gisteren toen het donker was. De strepen zijn op de TV echter zeer goed te zien.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:43

Spotmatic

Ken sent me

Laat maar... verkeerd gelezen.

[ Voor 90% gewijzigd door Spotmatic op 04-08-2005 15:42 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-07 13:45
Ik had(/heb) echt exact hetzelfde met mijn 6600GT.

Eerst had ik mijn TV op mijn computer aangesloten met een S-video kabel, omdat het wand stopcontact van mijn computer geen aarde had had ik een extra aarde draad aan mijn verwarming verbonden, dit gaf veel storing op het beeld op mijn tv.

Later (omdat bij het verplaatsen van pc en tv de S-video kabel te kort was) heb ik de tv aangesloten met een gewone analoge kabel, toen kreeg ik 2 dikke witte strepen net zoals jij nu hebt.
Ik heb het probleem niet 100% kunnen oplossen maar wel sterk verbeterd met een andere kabel.

Verwijderd

persoonlijk zie ik ze niet echt... Maar ik heb vaak ook een 'ruis' als ik mijn pc beeld naar mijn tv stuur... dit komt waarschijnlijk omdat mijn kabels niet netjes liggen (rommelig op elkaar), waardoor er waarschijnlijk magnetische straling opstaat die het signaal verstoord...

Een andervoorbeeld van die magnetische straling is wanneer mijn pc aan of uit staat, dat zie ik ook duidelijk aan mijn tv...

Ik heb geen ruimte in mijn kamertje om daar wat aan te doen... ik stoor me er niet aan... maar misschien dus iets van afscherming van je kabels? Toch een duurdere kabel die daar geen last van heeft?

Ik bedenk me net dat mijn probleem idd is verminderd toen ik mijn 20 m. s-video kabel van mijn kamer naar de woonkamer heb getrokken en de kabel wat strakker ligt en een andere kabel naar de tv in mijn kamer heb gelegd... geen idee meer wat voor kabel die 2e kabel is, maar nu ik er aan denk heb ik op beide tv nu maar weinig storing meer :)

• tiesum
Rutger.B schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:38:
Ik had(/heb) echt exact hetzelfde met mijn 6600GT.

Eerst had ik mijn TV op mijn computer aangesloten met een S-video kabel, omdat het wand stopcontact van mijn computer geen aarde had had ik een extra aarde draad aan mijn verwarming verbonden, dit gaf veel storing op het beeld op mijn tv.

Later (omdat bij het verplaatsen van pc en tv de S-video kabel te kort was) heb ik de tv aangesloten met een gewone analoge kabel, toen kreeg ik 2 dikke witte strepen net zoals jij nu hebt.
Ik heb het probleem niet 100% kunnen oplossen maar wel sterk verbeterd met een andere kabel.
Helaas werkte het gebruik van een andere (duurdere) kabel niet...

• tiesum
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:47:
persoonlijk zie ik ze niet echt... Maar ik heb vaak ook een 'ruis' als ik mijn pc beeld naar mijn tv stuur... dit komt waarschijnlijk omdat mijn kabels niet netjes liggen (rommelig op elkaar), waardoor er waarschijnlijk magnetische straling opstaat die het signaal verstoord...

Een andervoorbeeld van die magnetische straling is wanneer mijn pc aan of uit staat, dat zie ik ook duidelijk aan mijn tv...

Ik heb geen ruimte in mijn kamertje om daar wat aan te doen... ik stoor me er niet aan... maar misschien dus iets van afscherming van je kabels? Toch een duurdere kabel die daar geen last van heeft?

Ik bedenk me net dat mijn probleem idd is verminderd toen ik mijn 20 m. s-video kabel van mijn kamer naar de woonkamer heb getrokken en de kabel wat strakker ligt en een andere kabel naar de tv in mijn kamer heb gelegd... geen idee meer wat voor kabel die 2e kabel is, maar nu ik er aan denk heb ik op beide tv nu maar weinig storing meer :)
Inderdaad lijkt het nu (bij daglicht) alsof er geen strepen zijn maar als de TV aanstaat en het is een beetje donker in de kamer en er zijn donkere scenes zie ik zeer duidelijk de storende strepen. Bij mij achter het bureau is het inderdaad ook een spaghetti. Een aantal kabels (waaronder de S-Video kabel gaan door een gat in de muur. Kan het zijn dat de kabels hier te dicht bij elkaar liggen?

Verwijderd

Ik heb geen oplossing maar ik ga dit topic wel in de gaten houden.
Hetzelfde probleem heb ik met mijn Samsung breedbeeld TV.
2 verticale witte strepen die echt opvallen op een donker beeld. Op precies dezelfde plekken als in jou afbeelding.

Mijn TV is daarvoor opgehaald (garantie) maar dit heeft niet veel geholpen. Het is toen wel minder geworden. Nu is de garantie verlopen.

Hij doet het overigens alleen bij externe beelden (DVD, PC) via scart of S-Video.
Via de antenne kabel is het gewoon goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 16:24 ]

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-07 13:45
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:23:
Ik heb geen oplossing maar ik ga dit topic wel in de gaten houden.
Hetzelfde probleem heb ik met mijn Samsung breedbeeld TV.
2 verticale witte strepen die echt opvallen op een donker beeld. Op precies dezelfde plekken als in jou afbeelding.

Mijn TV is daarvoor opgehaald (garantie) maar dit heeft niet veel geholpen. Het is toen wel minder geworden. Nu is de garantie verlopen.

Hij doet het overigens alleen bij externe beelden (DVD, PC) via scart of S-Video.
Via de antenne kabel is het gewoon goed.
Mijn TV is dus ook een Samsung Breedbeeld, ben zeer benieuwd of tiesum ook een Samsung heeft...

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 13:10
Voor zij die het niet zien, ff helderheid van scherm hoger zetten:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/strepen2.jpg

Ikzelf had hetzelfde vroeger met men Radeon 8500LE 128MB op men 16:9 Sony 100 Hz televisie. Nooit opgelost gekregen.
Nu met men 9800PRO had ik ruis tot ik profigold kabels ben gaan gebruiken. Hoge kwaliteitskabel met vergulde connectoren en shielded kabels. Nu heb ik echt megascherp beeld.

Een echte oplossing voor dit probleem weet ik echt niet. Had het enkel met men oudere kaart en dan nog niet zo erg zichtbaar als bij de TS.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Trek eens de antenne kabel (en eventuele andere kabels) uit wanneer je wil kijken. Zie of dat het probleem oplost.

Verwijderd

PeGys schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:38:
Voor zij die het niet zien, ff helderheid van scherm hoger zetten:

[afbeelding]

Ikzelf had hetzelfde vroeger met men Radeon 8500LE 128MB op men 16:9 Sony 100 Hz televisie. Nooit opgelost gekregen.
Nu met men 9800PRO had ik ruis tot ik profigold kabels ben gaan gebruiken. Hoge kwaliteitskabel met vergulde connectoren en shielded kabels. Nu heb ik echt megascherp beeld.

Een echte oplossing voor dit probleem weet ik echt niet. Had het enkel met men oudere kaart en dan nog niet zo erg zichtbaar als bij de TS.
Gebruikte je toevallig de zelfde kabel in dezelfde omgeving?

Zulk soort storingen zijn vaak dus het gevolg van magnetische straling -> leg je kabels goed, gebruik wat luxere kabels... maak anders gebruik van het 'kooi van faraday' effect... leg zoiets over je video kabel en misschien dat dan het probleem is opgelost...

Ze maken in COAX kabels ook gebruik van het effect van de kooi van faraday... om de kabel waar de elektrische signalen door gaan, zit een isolatie laag en dan nog een laag van metaal wat magnetische signalen in de omgeving tegen houdt zodat je dus geen storing in je beeld krijgt...

succes!

• tiesum
Rutger.B schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:31:
[...]

Mijn TV is dus ook een Samsung Breedbeeld, ben zeer benieuwd of tiesum ook een Samsung heeft...
Ik heb een Philips 32PW9308. Geen Samsung dus

• tiesum
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:16:
[...]

Gebruikte je toevallig de zelfde kabel in dezelfde omgeving?

Zulk soort storingen zijn vaak dus het gevolg van magnetische straling -> leg je kabels goed, gebruik wat luxere kabels... maak anders gebruik van het 'kooi van faraday' effect... leg zoiets over je video kabel en misschien dat dan het probleem is opgelost...

Ze maken in COAX kabels ook gebruik van het effect van de kooi van faraday... om de kabel waar de elektrische signalen door gaan, zit een isolatie laag en dan nog een laag van metaal wat magnetische signalen in de omgeving tegen houdt zodat je dus geen storing in je beeld krijgt...

succes!
Inderdaad heb ik de kabels 2 keer op dezelfde plaats gehad. (zelfde soort kabel). Weet iemand of er ergens 'shielded' S-Videokabels hiervoor te krijgen zij? Iemand nog andere tips??

Verwijderd

Ik doe weleens onderzoek in een laboratorium met kabels en EEG apparatuur en heb zoiets ook weleens gezien. Bij ons werd dat geweten aan de 50 Hz component (storing van lichtnet, andere elektrische bronnen). Wij gebruiken dan een high-pass filter, maar ik snap dat dit voor huis- tuin en keukengebruik niet meteen helpt. Hier hadden we vooral last van als de kabels heel lang waren, dan krijg je ook last van ruis, signaalverlies, storing enzo.

Dus net als einsteintina! zou ik je kunnen aanraden om goed geisoleerde kabels te kopen, die niet langer zijn dan nodig is en ook goed strak vastliggen, zodat er geen lussen in de kabels zitten. Beweging van kabels kan ook voor storing zorgen, hoewel ik denk dat je daar bij video-output niet meteen iets van ziet.

Voor geisoleerde kabels zou ik de betere elektronicazaak proberen, zo eentje waar je onderdelen voor zelfbouwapparatuur haalt. Lijkt me stug als ze daar geen kwaliteitsspullen op dit gebied hebben. En anders hebben ze wel de know-how hoe je dingen kunt isoleren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 02:04 ]

Pagina: 1