Toon posts:

Writer is plots niet wel en niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hellohello,

onlangs moederbord om zeep en totaal nieuwe onderdelen gekocht (mens moet mee zijn met zijn tijd hé) nl, een asus A8N deluxe bordje, 3500 64bits, blablabla,. Ik heb uit mijn gecrashte pc m'n dvd speler en mijn dvd-writer gehaald. Omdat ik heel veel m'n thuisnetwerk gebruik, heb ik er professional op gezet. Alles goed en wel geïnstalleerd (even zitten sukkelen met m'n SATA maxtor schijf waar ik eerst sata drivers moest voor downloaden om xp te installeren). In z'n bios herkent hij zowel de dvd speler als de philips dvd-writer, eenmaal in xp is de writer "onvindbaar". Ik heb al een paar dingen geprobeerd, nl, pc afleggen, ide connector op de writer uittrekken, vervolgens laten opstarten helemaal, trug afleggen, trug ide kabel aanleggen, en vervolgens terug opstarten. XP herkende hem gewoonweg terug. Toen ik es moest heropstarten terug weg verdomme. Ik heb heel het zooitje geformateerd en es met de xp home geprobeerd, zelfde symptomen.

Iemand ervaring met dit probleem?

HD is SATA schijf en beide dvd spelers zitten op een gemeenschappelijke IDE kabel aangesloten op het primaire IDE slot (heb ook al secundairy geprobeerd)

Groeten,

Tim,
Zedelgem

Verwijderd

Andere kabel geprobeerd? Hoe zijn de master/slave settings?

offtopic:
Hoi/doei meldingen zijn niet nodig hoor :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 15:33 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 16:00
Correct me if I am wrong, maar als de master-slave settings verkeerd zouden zijn, dan zou zijn BIOS hem toch ook niet herkenne?

Moet je daar trouwens geen firmware voor installeren voor dvd-writers e.d. ?

[ Voor 9% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 04-08-2005 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij m'n vroegere pc was dit geen probleem, toen ik hem had aangesloten --> nieuwe hardware gevonden --> installeren en van die dingen --> met succes geïnstalleerd.
Anders moet ik m'n dvd writer op een apparte IDE kabel zetten en es unistallen en opnieuw met firmware installeren. ik betwijfel of het zal werken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

draai master en slave eens om. dat hielp voor mij een tijdje geleden ook... (welliswaar onder Win98SE, maar toch...)

btw, je topictitel is best wel grappig :P
"plots niet wel en niet herkend" mist volgens mij een of meerdere comma's.
"plots niet wel, en niet herkend" ("niet wel" als in, niet in orde. vlaamsch style)
"plots niet, wel, en niet herkend" (steeds om en om wel herkennen en dan weer niet herkennen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Heb je wel Windows XP SP 2 geïnstalleerd? Zou ik doen als je dat nog niet gedaan hebt.
En misschien helpt een firmware upgrade idd.

Verwijderd

Topicstarter
LOL,

ik kan idd niet afliegen dat ik uit de vlaanders kom (de zeekant :)).

kan ik SP2 zelf binnenhalen? ik heb me laten wijsmaken dat je automatische update dit zelf binnenhaalt. Ik ga eens proberen met master/slave te switchen. Ik hou jullie op de hoogte.
Ben wel pas vanavond weer thuis dusse ik wacht "rustig" af tot vanavond :)

Tim

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 16:00
Ja, misschien helpt het om de master/slave te verwisselen.
Ik kom trouwens ook uit vlaanderen, de zeekant, uit Moerkerke/Damme meerbepaald :*)

Verwijderd

Topicstarter
yes, 't is gelukt, 'k heb es master en slave gewisseld, zonder resultaat. Toen heb ik m'n writer op een andere ide kabel gezet op m'n secundary aansluiten op m'n mb, en het werkt :) thx iedereen.

Btw, ik ken 1 iemand in moerkerke city, sam cornilly
Pagina: 1