Toon posts:

SMART available, but Disabled

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik probeer het nog eens!

Onze compu deed niets meer (waarsch virus), dus ik dacht, dan maak ik ' um leeg en gooi Windows er opnieuw op.
Vanaf de cd-rom deed ' ie niets, dus ik een opstartdiskette gebruikt van W98.
In eerste instantie leek het te gaan lukken, maar bleef 'ie steeds hangen bij " type help en geef een enter". (Nog steeds in het beginscherm als ' ie opstart)
Toen kreeg ik een melding dat het niet gelukt was en verschenen er ineens allemaal lichtblauwe schermpjes. Nu start ' ie steeds op met als mededeling: S.M.A.R.T. available, bur Disabled". Dat bljft ' ie maar achter elkaar doen.
Nu begrijp ik dat ik de BIOS in moet......
Maar de compu reageert nergens op, welke toets ik ook indruk! Ook op opstartdiskettes of cd-roms reageert 'ie niet.
Weet iemand een oplossing?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Over welk merk moederbord praten we? Als de gebruikers van GoT dat niet weten kunnen we je ook niet helpen met het in het bios komen. Welke versie van Windows geeft problemen, ik lees iets over een windows 98 opstart diskette?

Heb je dit ook gelezen S.M.A.R.T :?
S.M.A.R.T. staat voor Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology. Dit houdt in dat je op tijd gewaarschuwd wordt, mocht je harddisk onbetrouwbaar te blijken. Voordeel is dat je je data veilig kan stellen nog voordat de harddisk echt stuk gaat. Je kunt gewoonlijk de S.M.A.R.T. status controleren met het testtooltje van de harddiskfabrikant. Als het binnen de garantietermijn gebeurt, dan heb je met een foutmelding het volle recht op de vervanging van je harddisk door de fabrikant cq winke
Welk merk hardeschijf heb je in je systeem zitten zodat je via deze link uit de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers de juiste tools kan downloaden Download HD tools

Je ziet daar diverse fabrikanten van harde schijven staan.

[ Voor 39% gewijzigd door aReaRe op 04-08-2005 04:52 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

SMART heeft niets met Windows te maken en dus ook niets met Windows Operating Systems - lees nog even het bericht en de informatie door die je in je vorige topic gekregen hebt :)

Dit topic is gesloten.