Toon posts:

[2003] Reverse zones aanmaken DNS win 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog effe een vraagje over DNS.
Mijn dns is perfect ingesteld door windows zelf, heb een domein en een vast ip adres. wanneer ik in nslookup mijn domeinnaam ingeef en de naam van mijn computer dan is er geen probleem, wanneer ik mijn statisch ip adres ingeef dan zegt ie dat hij het a record niet vind.
Bij mijn reverse zones staat inderdaad geen pointerrecord. Als ik bij mijn computernaam met ip adres in properties aanklik dat ik een pointerrecord wil van dit a-record dan zegt ie dat hij de reverse lookup zone niet kan gevonden worden. Waarschijnlijk staat die niet in één of andere conf file, met Bind van unix weet ik hoe ik dat moet veranderen maar nergens bji mijn dns instellingen kan ik dit vinden.
Weet iemand waar ik dat kan instellen ? Waarschijnlijk heb ik bij het instellen van mijn dns enkel de forward lookup zones ingesteld voor kleine netwerken. Ik moet dus gewoon weten hoe ik die reverse zones kan aanmaken met dns van win2003. heb al gezocht ( zie links) maar niet gevonden.
Dank u

topics die ik gevonden heb hierover maar geen bevredigend resultaat:
http://www.microsoft.com/...89-8e44-79f768963e95.mspx
http://wwww.win2kwereld.n...sp?TOPIC_ID=2794&ARCHIVE=
http://adslforum.isiz.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6477

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Heb je deze technet artikel Configure a new DNS server gelezen?

DRaait je DNS server al goed?

Je kan het controleren met: start >> run >> dnsmgmt [enter]

Als je alleen een forward lookup zone aantreft, moet je die ander aanmaken, maar dat is met een wizard in 3 seconden gebeurt.

Got zoekmasjien Hier staan ook wat leuke dingen.

suc6 :)

[ Voor 36% gewijzigd door aReaRe op 04-08-2005 05:27 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef even de exacte fouten - zaken als "geeft ie dat ie niet gevonden kunnen worden" kunnen we vaak niet zoveel mee :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:51:
Geef even de exacte fouten - zaken als "geeft ie dat ie niet gevonden kunnen worden" kunnen we vaak niet zoveel mee :)
Wel, toen ik AD installeerde heeft hij ook dns voor mij geconfigureerd en enkele reverse zones zoals localhost en 255...
Nu heb ik wel een forward zone voor mijn computernaam en mijn domeinnaam maar geen reverse zone hiervoor. Dus als ik nslookup gebruik voor mijn computernaam en voor mijn domeinnaam krijg ik het ip adres 10.0.0.3 te zien.Ik wil echter voor de sport ( AD en DNS werkt perfect) een reverse zone aanmaken voor mijn computernaam en domeinnaam want als ik nsloopup doen voor 10.0.0.3 dan geeft hij error.

Ik weet dat normaal gezien ik dit makkelijk met een wizard zou moeten instellen maar ik krijg alleen de wizard om opnieuw mijn dns te configureren van scratch en ik kan niet manueel pointers maken.
Met de wizard om dns in te stellen kan dit wel maar dan heb ik de indruk dat ik dns helemaal opnieuw moet instellen. Bij bind kan je dit allemaal editen en ik vroeg me af of dit ook niet gaat voor dns, dat ik dit ergens manueel kan editen of via een wizard?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:36:
[...]

Wel, toen ik AD installeerde heeft hij ook dns voor mij geconfigureerd en enkele reverse zones zoals localhost en 255...
bull, default worden er geen reverse zones aangemaakt.

aangezien je weet hoe je bij bind een reverse zone aanmaakt, kan het niet moeilijk zijn... even dnsmanagement openen en bij reverse zones de goede zone aanmaken.
Alleen je eerste dc wil wel een prob opleveren, deze ptr gewoon even handmatig aanmaken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

mag ik die installatie ook. dan hoef ik geen reverse lookup zones meer te configureren :+ default worden die dus niet aangemaakt. Ook is het nogal merkwaardig gezien je post gedrag met vragen dat je met zulke opmerkingen komt......

[ Voor 28% gewijzigd door mutsje op 04-08-2005 12:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meneer zit een beetje onder tijdsdruk denk ik omdat ie een sollicitatie heeft binnenkort waar ie 2003+AD "even snel" voor moet leren.

Dan zal ik maar niet beginnen over best practices en het belang van ervaring bij het opzetten van een AD :+

Zelf begin ik niet aan het opzetten van een AD voordat mijn DNS 100% goed werkt (zowel forward als reverse, 100% OK resolven en geen errors geven).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1