Problemen met sata drivers [Linux 2.6]

Pagina: 1
Acties:

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Topicstarter
ik heb een ingewikkeld probleem,

Ik heb dus een nieuw linux system (met debian sarge installed)

root hdd draait op een nforce sata controller (driver is included in kernel)

maar nu probeer ik mijn HighPoint RocketRaid 2220 controller te doen draaien,
op site van highpoint staan er drivers die je kan compilen, maar die drivers hebben scsi module nodig,
nu kan ik kernel niet compilen met scsi modules, anders boot linux niet meer vanaf mijn nforce sata!

Kernel is 2.6.12.3

Enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen ?

http://www.highpoint-tech.com/USA/bios_rr2220.htm
dit is driver pagina !

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Dus? Je kunt toch gewoon scsi in-kernel hebben en dan gewoon die driver er tegen linken of mis ik iets :?

Een andere oplossing is een initrd image, daar staan de basis modules in die nodig zijn om te booten (in jouw geval scsi, nforce sata, sd_mod, filesystem etc).

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Topicstarter
nee, want als scsi niet als module compiled is wil die rocketraid drivers niet werken :@

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Dan zul je een kernel moeten bakken met initrd image (zou je aan willen raden om kernel-package te apt-get'en, dan kun je met make-kpkg mooie .deb'jes bouwen).

Een andere lazy-basterd oplossing is om de kernel van ubuntu te pakken, die hebben een 2.6.12 op de ftp staan welke naast een zut eigen packages ook scsi al als module heeft ingebouwd. Heb 'm zelf ook pas op een verse sarge gezet, werkt perfect! (Beter zelfs, omdat de SiS S-ATA in die versie fatsoenlijk werkt :+ en je niet hoeft lopen hannesen om zelf een initrd te bouwen)

ftp://ftp.nl.archive.ubun...in/l/linux-source-2.6.12/

en dan bijv:
linux-image-2.6.12-5-686_2.6.12-5.5_i386.deb

(of een betere die bij jouw architectuur past) en dan gewoon met het handje installeren he (dpkg -i linux-image.......deb)

[ Voor 13% gewijzigd door Jelmer op 04-08-2005 00:55 ]