Asus EAX800XL Probleem

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 22:35
Heb laatst hier op got een topic opgegooid met een aantal problemen die ik had/heb met mijn nieuwe pc. Specs:

AMD64 4200+ X2
ABIT an8 SLI (nieuwste bios)
1gb DDR (2x 512 kingston)
EAX800XL Asus
250GB Maxtor diamondmax 10
480Watt Tagan

Alle problemen die ik had zijn opgeslosd (winxp cd was gaar 8)7 ). Maar nu het volgende, ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd. Chipset drivers erop vervolgens sound geinstalleerd, en geen problemen computer draait perfect.

Zodra ik de videokaart drivers installeer, en de computer reboot. Kan ik geen computerbeheer meer openen en nog een aantal andere dingen. Dan krijg ik een hele rare error met een 30tal letters en cijfers. Als ik de computer dan weer reboot krijg ik een blue screen. PAGE_FAULT_IN_A_NON_PAGE_AREA. In veilige modus start hij echter wel op, en als ik dan de videokaart drivers verwijder, dan is er niks aan de hand :S

Ik kan de videokaart nergens anders testen, ik heb wel het geheugen vervangen maar dan blijft het probleem nog.

Verwijderd

T i M schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:50:
Heb laatst hier op got een topic opgegooid met een aantal problemen die ik had/heb met mijn nieuwe pc. Specs:

AMD64 4200+ X2
ABIT an8 SLI (nieuwste bios)
1gb DDR (2x 512 kingston)
EAX800XL Asus
250GB Maxtor diamondmax 10
480Watt Tagan

Alle problemen die ik had zijn opgeslosd (winxp cd was gaar 8)7 ). Maar nu het volgende, ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd. Chipset drivers erop vervolgens sound geinstalleerd, en geen problemen computer draait perfect.

Zodra ik de videokaart drivers installeer, en de computer reboot. Kan ik geen computerbeheer meer openen en nog een aantal andere dingen. Dan krijg ik een hele rare error met een 30tal letters en cijfers. Als ik de computer dan weer reboot krijg ik een blue screen. PAGE_FAULT_IN_A_NON_PAGE_AREA. In veilige modus start hij echter wel op, en als ik dan de videokaart drivers verwijder, dan is er niks aan de hand :S

Ik kan de videokaart nergens anders testen, ik heb wel het geheugen vervangen maar dan blijft het probleem nog.
Dit is zeker een een nvidia plank ?

Vreemd genoeg kun je in diverse topics lezen dat een ati video kaart met een nvidia mamma plank wisselende resultaten oplevert.

Het is in geval van problemen toch zeker wel te adviseren om het ook eens met een nvidia kaart te proberen.

Gezien de klasse kaart zal het wel een 6800gt als tegenhanger moeten worden.

Verwijderd

Probeer eens te kijken voor een bios update.

Dat een ati kaart niet wil werken op een nvidia moederbord omdat het ati is natuurlijk ook ten zotte 8)7

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:11:
Probeer eens te kijken voor een bios update.

Dat een ati kaart niet wil werken op een nvidia moederbord omdat het ati is natuurlijk ook ten zotte 8)7
Treu.... Heb er zelf weinig van gezien en dan zou ik helemaal een rampen combo hebben met een DFI NF4 en een x800xl :+

Kijk eens naar
-geheugen in andere slots
-"safe settings" in bios (met name voor geheugen)
-standaard asus drivers proberen vs nieuwste ati drivers.

Kan je ook die foutcode geven, die wil nog wel eens helpen.
Zie: Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 04-08-2005 10:44 ]

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 22:35
bump

Ik heb eindelijk de oplossing gevonden denk ik (:9), voor de eax800xt is een bios update uitgekomen die de blue screens en plotselinge restarts verhelpt nadat de videokaart is geinstalleerd.

Alleen er is geen bios update voor een eax800xl :(

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 13:15
waarom koop je uberhaupt een sli moederbord in combinatie met een ati videokaart :S

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
ATI Crossfire?
Pagina: 1