Toon posts:

waarden keuzelijst in Access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat ik dus zou willen bereiken is da je in een formulier een reeks keuzelijsten krijgt. als je de eerste kiest (in dit geval Dames of Heren) dan krijg je enkel de merken tezien van ofwel Dames of Heren. kies je dan een merk dan krijg je enkel de omschrijvingen te zien van Dames of Heren en van dat merk enzovoort...

ik ben zo begonnen maar het lukt niet echt. Misschien ben ik gewoon verkeerd aan het redeneren... could someone help me :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Private Sub cboDamesHeren_AfterUpdate()

Dim rstVerkocht As New ADODB.Recordset
Dim txtDamesHeren As String

txtDamesHeren = cboDamesHeren.Value
rstVerkocht.Open "SELECT tblStok.Merk From tblStok Where tblStok.[D/M]='" & txtDamesHeren & "'", CurrentProject.Connection

rstVerkocht.MoveFirst
Do While Not rstVerkocht.EOF
    cboMerk.RowSource = cboMerk.RowSource & ";" & rstVerkocht!Merk
    rstVerkocht.MoveNext
Loop
rstVerkocht.Close
End Sub

Dank bij voorbaat

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:16
Je moet dit gaan debuggen. Ik zou van je SQL statement een string maken en een aantal overbodige dingen eruit halen. Dus zoiets;

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
' txtDamesHeren = cboDamesHeren.Value -- niet nodig denk ik
strSQL = "SELECT tblStok.Merk " & _
"FROM tblStok " & _
"WHERE tblStok.[D/M]='" & Me!cboDamesHeren & "'"

rstVerkocht.Open(strSQL)

Als dit niet werkt, moet je even de waarde van strSQL bekijken (dit doe je tijdens het debuggen in het venster direct door het commando debug.print strSQL te geven). Klopt deze query?

[ Voor 20% gewijzigd door Masch op 04-08-2005 09:18 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je moet gewoon even bedenken of het event dat je gebruikt wel getriggered wordt en zo niet welk event je wel zal kunnen gebruiken (waarschijnlijk _Click()). Je kan testen of het uitgevoerd wordt door ergens een MsgBox of breakpoint neer te zetten.

Verder werkt die code gewoon. Je vergeet alleen cboMerk leeg te maken voordat je hem vult.