Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[McAfee] rechtenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik McAfee van Xs4all op m'n WinXP computer. Ik log normaal in als hoofdgebruiker maar dan kan ik niet updaten. Ik krijg steeds een popupvenstertje dat ik beheerder moet zijn. Ik vind dat irritant, kan ik niet op de 1 of andere manier zorgen dat de reut gewoon gedl'd en geïnstalleerd wordt? Bijkomend probleem als ik als admin inlog is dat ik FF gebruik en McAfee blijkbaar alleen met IE overweg kan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gebruik al tijden geen McAfee meer dus even in het algemeen: het is op zich weer een veiligheidsgat, maar kan je de updates niet draaien als service of anders middels een "runas" script?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Even een tip: volgens de McAfee Support Chat zou dit opgelost moeten worden door de groep 'iedereen' het zgn. 'volledig beheer' over de map 'c:\program files\mcafee\' te geven. Dat probeer ik ook nu even uit.

• TromboneFreakus
En daarbij word ik gewezen op deze URL:
http://tools.mcafeehelp.c...=1&docid=67997&support=ts

Of het echt helpt weet ik over een paar dagen pas, als ik dus al dan niet van die irritante meldingen af ben "er is een update beschikbaar, u moet beheerdersrechten hebben"

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:52
F_J_K schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:38:
Ik gebruik al tijden geen McAfee meer dus even in het algemeen: het is op zich weer een veiligheidsgat, maar kan je de updates niet draaien als service of anders middels een "runas" script?
Speciale reden voor het niet gebruiken?

Ik heb hem nog wel draaien en hiervoor norton die al helemaal zoog.

Welke raad jij aan te gebruiken dan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Speciale reden: ik heb Kaspersky AV gekocht en ook McAfee kopen is dan zonde :+
Ik zal hier geen reclame gaan maken voor KAV dus verwijs alleen even naar [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml] voor enige discussie hieromtrent :Y)

TromboneFreakus, dank voor de toevoeging. Iedereen alle rechten geven op de directory van de scanner klinkt ook wat eng maar daar valt beter mee te leven dan iedereen Admin :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TromboneFreakus
F_J_K schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:22:
TromboneFreakus, dank voor de toevoeging. Iedereen alle rechten geven op de directory van de scanner klinkt ook wat eng maar daar valt beter mee te leven dan iedereen Admin :)
Nu een tijdje later concludeer ik dat het NIET werkt, althans niet hier op Windows XP SP2 NL. De map Network Associates bestaat bijvoorbeeld helemaal niet. Zojuist heb ik een mail gestuurd aan de ondersteuning van McAfee (eerder had ik al gechat met ze, maar dat was niet zo productief) en zodra ik meer hoor post ik het wel weer hier.

Voor de helderheid, het gaat er dus om dat gebruikers (dus beperkte rechten, geen administrators) iedere dag de volgende irritante melding krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.ru.nl/markjansen/mcafee_irritant.jpg

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

De map Network Associates staat er alleen als je (1) oude McAfee producten, of (2) de Corporate versie gebruikt.

En dat gebruikers met beperkte rechten deze melding krijgen is juist. Je moet als Beheerder aangemeld zijn om te kunnen bijwerken.

Mischien dat het volgende werkt: je zou ook iedereen volledige rechten kunnen geven voor het bestand "mcupdmgr.exe" (of "mcupdate.exe").

Nog een andere optie: ga naar Start -> Configuratiescherm -> Geplande Taken -> selecteer de McAfee Update -> klik op Uitvoeren Als -> selecteer een Admin account

[ Voor 46% gewijzigd door lordsnow op 15-01-2006 21:00 . Reden: zinconstructie ]

• TromboneFreakus
lordsnow schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:49:
De map Network Associates staat er alleen als je (1) oude McAfee producten, of (2) de Corporate versie gebruikt.

En dat gebruikers met beperkte rechten deze melding krijgen is juist. Je moet als Beheerder aangemeld zijn om te kunnen bijwerken.
Haha, dat is nu net de ergernis. LiveUpdate van Symantec werkt ook prima onder gebruikers met beperkte rechten, McAfee moet dus gewoon beter programmeren.
Mischien dat het volgende werkt: je zou ook iedereen volledige rechten kunnen geven voor het bestand "mcupdmgr.exe" (of "mcupdate.exe").

Nog een andere optie: ga naar Start -> Configuratiescherm -> Geplande Taken -> selecteer de McAfee Update -> klik op Uitvoeren Als -> selecteer een Admin account
Dat helpt ook allemaal niets. Hoe McAfee het gedaan heeft weet ik niet, maar allerlei 'run as' constructies hebben geen enkel effect.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Omdat deze kick maar een paar maanden oud is, laat ik het maar staan. TromboneFreakus, je hoeft niet in elke thread die je tegenkomt over dit probleem te gaan klagen hoor. ;)

Signature

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

TromboneFreakus schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:11:
[...]

Haha, dat is nu net de ergernis. LiveUpdate van Symantec werkt ook prima onder gebruikers met beperkte rechten, McAfee moet dus gewoon beter programmeren.

[...]

Dat helpt ook allemaal niets. Hoe McAfee het gedaan heeft weet ik niet, maar allerlei 'run as' constructies hebben geen enkel effect.
Ik heb updaten onder een gelimiteerd account (gebruikers met beperkte rechten) getest met het nieuwe McAfee Falcon pakket, en dat werkt. Toekomstige gebruikers hebben hier dus geen last meer van.
Pagina: 1