Zoeken venster blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:34
Bij Safari blijft het popup venstertje van "zoeken" hangen.
Ik heb het idee dat het alleen is wanneer het over de fok headlines valt. Je kan dan ook de eerste regels daarvan niet aanklikken.

Ik heb OSX en de laatste versie van safari.

PS. en de dropdown selector (hoe je het ook mag noemen) is te breed voor het venstertje

edit nummero 2

Het veld wat dat venstertje heeft is groter dan wat je ziet.. Dus als je muis er 1 centimeter naast blijft gaat het niet weg. als je je muis aan de andere kant van je scherm gooit, gaat het zo weg.
Ik merkte het dus toen ik eigenlijk het eerste headline-tje wilde aanklikken van fok.

[ Voor 54% gewijzigd door Len op 03-08-2005 22:11 . Reden: editen is voor bikkels!!!±!±± ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

waarom is dat zoekfunctie schermpje eigenlijk verandert, voorheen was geen dropdown, en kon je zoeken in het gedeelte waar je je op dat moment bevond, in de pricewatch bijv kan je nu niet meer fatsoenlijk zoeken in een subcategorie... of is dit een layout setting? ik heb nog geen instelling gevonden waar ik dit kan veranderen.

in firefox blijft ie trouwens ook hangen, vrij irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er zit een 'randje' om de zoekbox omdat je anders wel heel precies met je muis boven het boxje moet blijven hangen omdat 'ie anders verdwijnt.
Dat de dropdown te breed is komt doordat Apple in al z'n wijsheid heeft besloten om niet te luisteren naar de stylesettings van de webdesigner maar altijd eigen widgets te gebruiken die nogal lomp groter uitvallen.

Voor de rest is er qua functionaliteit en layout niets veranderd aan deze zoekbox; hij is behalve het mechanisme om 'm te hiden precies hetzelfde als gisteren en eergisteren.

vwb de pricewatch search: die zoekbox staat verkeerd in de layout (helemaal onderaan) - waarschijnlijk staat er nog een oude versie online, dat zal ik even fixen heb ik bij deze gefixed.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 03-08-2005 22:55 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

is het niet gebruiksvriendelijker om een 'static' zoekbox te gebruiken? zoiets zeg maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63807/thumb.png
en dat de zoek categorie zich uiteraard aanpast aan de pagina waar je op dat moment bent

dit moet je niet zien als kritiek maar als een suggestie :)

edit:

zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63814/thumb.png

[ Voor 21% gewijzigd door airliner op 05-08-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

airliner schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:58:
is het niet gebruiksvriendelijker om een 'static' zoekbox te gebruiken? zoiets zeg maar:
[afbeelding]
en dat de zoek categorie zich uiteraard aanpast aan de pagina waar je op dat moment bent

dit moet je niet zien als kritiek maar als een suggestie :)
Dat is zeker een idee, hoewel ik 'm dan alsnog onderin zou willen houden. We'll keep it in mind :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:34
crisp schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:46:
Voor de rest is er qua functionaliteit en layout niets veranderd aan deze zoekbox; hij is behalve het mechanisme om 'm te hiden precies hetzelfde als gisteren en eergisteren.
Het komt gewoon omdat jullie een changelog hebben ;)
Dan gaan de users pas dingen opvalllen, ook al zit het er al jaren zo.

:+

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

crisp schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:07:
[...]

Dat is zeker een idee, hoewel ik 'm dan alsnog onderin zou willen houden. We'll keep it in mind :)
Nog een suggestie wat dit betreft, voor abo's de mogelijkheid maken om hem te verplaatsen danwel uit te schakelen net zoals de rest in die linkerbalk.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18
Len schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:07:
Bij Safari blijft het popup venstertje van "zoeken" hangen.

....

Het veld wat dat venstertje heeft is groter dan wat je ziet.. Dus als je muis er 1 centimeter naast blijft gaat het niet weg. als je je muis aan de andere kant van je scherm gooit, gaat het zo weg.
Ik merkte het dus toen ik eigenlijk het eerste headline-tje wilde aanklikken van fok.
Hier in firefox onder XP merk ik 'tzelfde probleem. Als je met je muis naar beneden gaat kom je vaak per ongeluk over die 'dropdown selector' en verschijnt het zoeken veld, vervolgens heb ik het idee dat ik m'n muis een kilometer moet omgooien voor hij weer verschijnt.

Op zich is het wel fijn om niet te hoeven pixelwandelen om het venster tevoorschijn te krijgen, maar de marges voor het tevoorschijn toveren en wegtoveren mag wel iets genuanceerder. Bovenstaande oplossing is trouwens ook wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een blijvend zoekvenster lijkt mij ook de beste oplossing; zeker als we dat kunnen combineren met de losse zoekvenstertjes in bv V&A en de pricewatch. Ik zal het eens met Femme overleggen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:34:
Een blijvend zoekvenster lijkt mij ook de beste oplossing; zeker als we dat kunnen combineren met de losse zoekvenstertjes in bv V&A en de pricewatch. Ik zal het eens met Femme overleggen :)
Kan je dat misschien combineren met http://devtrack.tweakers....d_page.php?bug_id=0000079?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En inmiddels is de zoekbox static, en abonnees kunnen 'm zelfs verplaatsen binnen de update tracker of uitschakelen.
De verschillende searchboxen combineren vergt wat meer werk; daar zal in een later stadium eens naar gekeken worden...

Intentionally left blank

Pagina: 1