Toon posts:

Asus X850 XT PE probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik hoop dat iemand mij kan gaan helpen,

Ik ben nu dus al uren bezig om mijn Asus X850 XT PE intestellen, maar ik krijg hem maar niet over de 7000 punten in 3Dmark05, ik blijf hangen op 6813, dat is dus nog niet echt lekker, bij 3Dmark03 haal ik bijna 14.000 punten dat is nog wel redelijk, Weet iemand de beste instellingen van deze kaart? Ik draai op dit moment de laatste drivers van Omega Catalyst 5,7 ( uit mijn hoofd)

Ik heb al een fresh windows install gedaan, kan iemand mij misschien verder helpen? Ik heb trouwens ook ATI Tray Tool, van Guru3D, en daar heb ik alles op Kwaliteit staan, als ik dit op preformance zet dan haal ik in 3dmark03 maar 8000 punten. Kan iemand mij helpen,
In Battlefield 2 kan ik trouwens alles op HIGH spelen,

Systeem verder: zoals sig met een Thermaltake voeding 480 watt.

Verwijderd

Hoe moeten we je helpen als je kaart goed werkt?
Niks mis met je score imo

Verwijderd

Pff die score is gewoon ok man. Wees blij.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij kloppen die scores wel zo ongeveer hoor. Waar maak je je druk om. Ga spelletjes spelen man 8)7

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 08:58
In je TopicStart lees ik niks over OC'en, is dit geen optie? Dit kan ook met ATI tray tools.

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry sorry sorry,
Ik heb wat verkeerds gedaan,
Ik haal nu weer goede scores, haalde met aquamark eerst 51000 nu bij 76000 :) heerlijk als mijn instellingen werken nu ff 3dmark 05 en 03 kijken en dan weet ik het zeker :)

Slotje mag erop Sorry voor het ongemak :P

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: 3DMark 05: 7188
3DMark 03: dikke 15000
En aquamark blijft steken rond de 75.000
Dit alles is trouwens niet overclocked !!!

Deze video kaart is trouwens wel een heet hoofdje zeg :| de temps halen vaak makkelijk 80 graden,

Wat ik wel raar vind dat ATI Tray Tool als ik scan voor ARtifacts dan zegt hij dat hij heel veel artifacts vind, maar als ik hem zwaar belast met 3dmark enzo en BF 2 dan zie of merk ik niks en ik haal gewoon hoge scores ^^ en BF 2 HIGH op alles.

?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 07:15 ]

Verwijderd

Altijd al een onduidelijk iets geweest.

Verwijderd

Topicstarter
okey, dus niks aan doen? Of weet iemand anders nog een oplossing? misschien een ander programma om het mee te bekijken/ scannen? zo ja, welke dan ?

• ToFast
  • Laatst online: 22-02 15:08
Jonge jonge waarom zou je dat gaan testen. ALs hij het in 3dmarks en alle spellen goed doet, en blijft doen zou ik me er echt niet druk om maken.

En ja sommige gpu's worden nou eenmaal warm.

Ik heb een geforce 6800le 16p6v 400/850mhz. Deze wordt stressed maar 53graden.
Sommige hebben een 6800gt die wordt nog warmer. De GPU warmte limit staat standaard op 118graden ofzo.

Ik denk dat je idd een heethoofdje hebt. Desalniettemin probeer eens de koeler te voorzien van nieuwe koelpasta(artic silver 5!) en laat em goed heet worden en dan weer afkoelen etc etc dit. Kijk na dit proces van een paar dagen eens naar je temperaturen. Zijn vast gezakt.

Maar ik denk dat 80graden voor je gou geen probleem is/mag zijn. Stressed dan!

Verwijderd

Topicstarter
zozo jij hebt veel temperament :P rustig maar hoor ;)

idle is hij rond de 40 graden stressed, dus dat kan geen kwaad, misschien ooit nog koelpasta vervangen,

Bedankt in ieder geval :)

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
80 graden en dan niet overclocked? mhh.. heel raar..
De mijn is rond de 35 graden onder full load (WC)

Maar ik vind het wel een beetje een nutteloos topic.. volgends mij ben je gewoon aan het patsen met je scores ;)

Verwijderd

Topicstarter
lol, nee ging mij niet om de scores, wou gewoon weten over de artifacts, ik zat net alleen een beetje hoog met mijn temps, die zijn rond de 60 full load, ( hoogste wat in de grafiek staat )

Scores zijn wel lekker he :P _/-\o_

Verwijderd

Damn die scores zijn gewoon fucking gruwelijk als je het mij vraagt!! Jij zit zo echt niet heel erg ver van mijn 7800GTX af ik heb hetzelfde systeem. Behalve dan je 05 score die haalt het niet bij mijn 8534. Ook ff lekker opscheppe ghehe.

Verwijderd

Ik heb dezelfde score met mijn Sapphire :P lol

• BoRRel82
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Mijn kaartje word 77 graden tijdens het gamen e.d.!! Dit Zonder Oc, is dat te warm dan?
Ik heb op meerdere forums gekeken maar volgensmij heeft bijna iedereen
die een X850 XT pe heeft een temp van rond de 70-80 graden.
Alleen met waterkoeling kun je de 44 graden halen.
Of heb ik het mis... |:(

Verwijderd

En met een HIS :P

Idle 30 stressed 48 _/-\o_

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

BoRRel82 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:05:
Mijn kaartje word 77 graden tijdens het gamen e.d.!! Dit Zonder Oc, is dat te warm dan?
Ik heb op meerdere forums gekeken maar volgensmij heeft bijna iedereen
die een X850 XT pe heeft een temp van rond de 70-80 graden.
Alleen met waterkoeling kun je de 44 graden halen.
Of heb ik het mis... |:(
Als je omega catalysts installeert (en daarmee ook de traytools) of ATITOOL kan je een override aanzetten in het tab Fancontrol, daar laat ik vanaf 40gr de gpukoeler 10% harder draaien.
>40gr - fan draait 30%
>50gr - fan draait 40%
enz..

als je de default ati/asus settings laat staat, draait de fan maar op 13% en boven 80gr gaat ie 18 % koelen 8)7 ...

ben een diehard gamer, doe niet anders dan gamen op me pc, en dan deert die extra fanherrie me niet, want die dingen maken me een teringherrie :O

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:16:
Damn die scores zijn gewoon fucking gruwelijk als je het mij vraagt!! Jij zit zo echt niet heel erg ver van mijn 7800GTX af ik heb hetzelfde systeem. Behalve dan je 05 score die haalt het niet bij mijn 8534. Ook ff lekker opscheppe ghehe.
Draai maar eens een 3Dmarkje op 1600x1200 8xAA 16xAF. Dan is jouw 7800GTX opeens veel sneller. 1024x786 is niet echt meer zwaar te noemen voor de hedendaagse kaarten, ofterwijl op 1024x768 is de test veel meer CPU limited :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lefty_38 op 16-09-2005 21:38 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Pagina: 1