Toon posts:

Hauppauge PVR-150, beeldvertragin op composite.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Hauppauge PVR-150 gekocht omdat mijn Pinnacle PCTV Pro het na jaren trouwe dienst had begeven. In de winkel heb ik dus gewoon mijn situatie uitgelegd (moet composite and s-video hebben, tv-tuner gebruik ik niet, is enkel voor spelcomputers) and kwam deze betaalbare kaart naar voren.Installeren was erg prettig en ik had gelijk beeld zonder ook maar te rebooten. _/-\o_

Maar nu als ik (in dit geval) mijn PS2 aansluit heeft het beeld 2 seconden vertraging, dus ik beweeg in het spel en pas 2 seconden later zie ik pas wat ik gedaan heb, erg irritant dus. Een googlesessie mocht niet baten en een soortgelijke vraag bleef op de Hauppauge forums onbeantwoord.
Persoonlijk denk ik dat de vertraging komt door de encoding naar MPEG voordat ik het op het scherm krijg, maar ik heb zover nog geen optie gevonden om het uit te zetten. Dus als ik het niet kan oplossen moet ik maar met de kaart terug :/

Heeft iemand ervaring met deze kaart/dit probleem? Hulp zou erg op prijs gesteld zijn.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Die vertraging komt inderdaad door de mpeg-encoding. Ik heb ergens wel eens iets gelezen over direct beeld maar ik heb dit nooit geprobeerd en weet niet of het werkt. Als je geen vertraging in het beeld wil dan had je een normale tv-kaart moeten kopen in plaats van deze want deze is speciaal voor video-opname bedoeld.

het gaat niet goed met de wereld

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar, dat was mij dus niet verteld, ik heb zelfs nog specifiek vermeld dat ik het ging gebruiken om mijn spelcomputers op aan te sluiten omdat ik geen TV heb. Dus het ziet er naar uit dat ik er dan gewoon mee terug moet :/