320kbit MP3 --> 128kbit AAC met iTunes

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:40
Mensen, ik heb een vrij grote MP3 collectie en een groot deel van deze collectie is 256 en 320kbit (gedownload zijn ze zo...:P). Nu heb ik een iPod gekocht en wil daar zo veel mogelijk op plempen in een gewoon goede kwaliteit. Nu zat ik wat te klooien met iTunes, en zag dat je daar al je muziek ook in 128kbit AAC kan omzetten. Scheelt natuurlijk een hoop space, maar de kwaliteit moet ook wel OK blijven (geen radiokwaliteit ofzo).

Mijn vraag is dus, is dit aan te raden? MP3 --> AAC. Belangrijk: Ik ben GEEN audiofiel, maar gewoon een huis/tuin/keukengebruiker ;)

Ik begrijp dat je iets aan kwaliteit inlevert en dat je een compressed bestand weer gaat lopen compressen, maargoed, aub, adviseert u mij ;)

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:55

Len

Leeg

gewoon een paar bestanden doen (en dan luisteren of het niet meer aan te horen is), volgens mij is het geen probleem!

[ Voor 29% gewijzigd door Len op 03-08-2005 22:31 ]

Free Tibet

• Martijn
Len schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:30:
gewoon een paar bestanden doen (en dan luisteren of het niet meer aan te horen is), volgens mij is het geen probleem!
Ik heb dat net gedaan jah, en ik hoor het eigenlijk niet... Maarja, kheb dan toch 'het gevoel' dat het minder is, beetje een tik van me denk ik... :P

Mensen die me gerust kunnen stellen haha :P

Verwijderd

128 kbit AAC valt echt wel mee in vergelijking met 128 kbit MP3, en als je geen audiofiel bent zoals je zelf zegt dan zou ik het iig doen. Kan wel de helft van de schijfruimte schelen :)

• Martijn
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:37:
128 kbit AAC valt echt wel mee in vergelijking met 128 kbit MP3, en als je geen audiofiel bent zoals je zelf zegt dan zou ik het iig doen. Kan wel de helft van de schijfruimte schelen :)
Kijk, nog meer van dit soort mensen? ;), thx :P

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Uiteraard verlies je bij iedere transcoding (omzetten van lossy formaat A in B ) kwaliteit. Of dat kwaliteitsverlies voor jou acceptabel is in vergelijking met de gewonnen schijf/geheugenruimte kunnen wij voor jou niet bepalen. Persoonlijk denk ik dat het voor portable gebruik nog zeker acceptabel is.
Pas wel op dat er in de P2P netwerken bestanden rondzwerven die door sommige nono's zijn omgezet vanuit een 128 kbit mp3 bron. Of daar nog iets luisterbaars van overblijft na nog een conversie betwijfel ik sterk.
Als je zelf over de originele CD's beschikt is het natuurlijk het beste om de AAC's opnieuw daarvan te maken.

edit: De forumsoftware maakt een smilie van mij tekst B)

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 03-08-2005 22:51 ]

Pagina: 1