Toon posts:

[2003] Kan niet in map van roaming profielen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, de toegang is geweigerd in de map van mijn roaming profielen, ik heb al gezocht en dit moest ik aanpassen in de policy's, "add the administrator group"... heb dit op enabled gezet maar het geeft geen verschil, ik kan er nog altijd niet in. Weet iemand een andere manier ?

O ja, hiervoor werkte ik met dhcp van mijn router en kwamen mijn policies niet door, sinds ik werk met dhcp van server gebeurt dit wel. Weet iemand waarom ?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
De admin heeft wel full control op de root van de folder waarin de profielen staan ? Heb je tevens een gpupdate gedaan ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat een gpudate, ik log gewoon opnieuw in met mijn user, is dat niet voldoende ?

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:40:
Hoe doe je dat een gpudate, ik log gewoon opnieuw in met mijn user, is dat niet voldoende ?
Start -> Uitvoeren -> gpupdate

Edit:
gpupdate == Group Policy Update

[ Voor 12% gewijzigd door TheovdS op 03-08-2005 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Merci, maar ik kan nog altijd niet in mijn mapje met mijn roaming profiles.
Klote

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 20:03

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

"add the administrator group" werkt alleen als het profiel aangemaaktg wordt.

Zoals je al merkt heeft dit geen effect op reeds bestaande profielen.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:27:O ja, hiervoor werkte ik met dhcp van mijn router en kwamen mijn policies niet door, sinds ik werk met dhcp van server gebeurt dit wel. Weet iemand waarom ?
Dat komt waarschijnlijk doordat de DHCP server in je router niet het adres van je AD DNS server aan de clients doorgeeft.

En die policy setting werkt voor nieuwe profielen. Bij de huidige profielen moet je dus jezelf handmatig toegang geven.

• TheovdS
Joni schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:52:
[...]

Dat komt waarschijnlijk doordat de DHCP server in je router niet het adres van je AD DNS server aan de clients doorgeeft.

En die policy setting werkt voor nieuwe profielen. Bij de huidige profielen moet je dus jezelf handmatig toegang geven.
Hier heeft de TS (ook) al een topic over geopend.

Verwijderd

Topicstarter
Joni schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:52:
[...]

Hoe moet ik dan dat handmatig doen, op de mappen zelf kan ik niks instellen en in policies ook al niet.

Verwijderd

Topicstarter
theovds schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:58:
[...]

Hier heeft de TS (ook) al een topic over geopend.
Wat bedoel je met TS ?

• TheovdS
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:02:
[...]

Hoe moet ik dan dat handmatig doen, op de mappen zelf kan ik niks instellen en in policies ook al niet.
Je kan de rechten toch instellen bij het tablad 'Beveiliging' van de map?
Zo niet:
Extra -> Mapopties -> Weergave -> Eenvouding delen van bestanden -> Uitvinken

offtopic:
TS = TopicStarter -> Jij dus! ;)

Verwijderd

Topicstarter
theovds schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:13:
[...]

Je kan de rechten toch instellen bij het tablad 'Beveiliging' van de map?
Zo niet:
Extra -> Mapopties -> Weergave -> Eenvouding delen van bestanden -> Uitvinken

offtopic:
TS = TopicStarter -> Jij dus! ;)
Wel hier in win2003 engelse versie zie ik dat niet staan maar ik kan hier bij default al uitgebreid delen van mappen dus dat is het probleem niet. Ik kan ook het tablad beveiliging aanklikken maar dan kan ik niks doen, ik kan mijn account dus geen rechten geven.

Verwijderd

Topicstarter
1. Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties.
2. Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears).
3. Click Advanced, and then click the Owner tab.
4. In the Name list, click your user name, or click Administrator if you are logged in as Administrator, or click the Administrators group. If you want to take ownership of the contents of that folder, select the Replace owner on subcontainers and objects check box.
5. Click OK, and then click Yes when you receive the following message:
You do not have permission to read the contents of directory folder name. Do you want to replace the directory permissions with permissions granting you Full Control?

All permissions will be replaced if you press Yes.
Note folder name is the name of the folder that you want to take ownership of.
6. Click OK, and then reapply the permissions and security settings that you want for the folder and its contents.

Met dit is het gelukt, merci voor mij op weg te helpen hé.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

ts=topic starter.

Voordat je weer eens een topic opent is het misschien handig om website als www.microsoft.com/technet te raadplegen. Hier staat alles in wat jou hartje wenst. Je niveau begint langzaam omhoog te gaan maar je stelt nog veel vraag maar raak voor een knaak vragen ofwel je stelt vragen die je met simpele zoekakties makkelijk had kunnen vinden.
Pagina: 1