asus p4sx-x slaat vast na installatie firewire kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 10:37
computer:
Asus p4sx-x,
Intel celeron 2.4ghz,
1024mb geheugen
Hercules 8500 videokaart
interne geluidskaart
interne lan
conceptronic of q-tec firewire kaart (beide geprobeerd)
Windows xp sp2 of Windows 2000 (beide geprobeerd).

Ik ben bezig om een firewire kaar te installeren om een digitale videocamera (jvc) op aan te sluiten, de computer slaat steeds vast, ik heb 2 firewire kaarten geprobeerd, op een andere oude computer werken ze wel dus de kaarten zijn goed, ook heb ik de nieuwste bios update.
Het opvallende was dat als ik tijdens het opstarten van de computer (met windows xp sp2) en de computer dus vast liep, ik de kaart iets bewoog, de computer weer verder ging met opstarten. Als ik dan in windows de videocamera probeerde te benaderen vanuit Pinnacle 9.4 en een film wilde inladen sloeg hij alsnog vast.
Ook heb ik windows zo geinstalleerd dat de gebruikte sloten op het moederbord elk een éigen interrupt hebben, maar ook dat mocht niet baten.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of weet iemand een oorzaak? Daar zou ik blij mee zijn, alvast bedankt dus.

[ Voor 52% gewijzigd door dribibu op 11-08-2005 19:36 ]

• dribibu
wie o wie heeft een idee?

|:(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik zou zeggen, IRQ conflict.. moet je wat kaarten gaan roeren in je pci sloten... dan zou het plotseling WEL moeten werken ;-)

There is no place like ::1

• dribibu
ja alleen valt er weinig te roeren, ik heb een AGP videokaart, en verder 6 PCI sloten, waar ik er maar eentje van gebruik met de firewire kaart. Ik heb windows xp dus ook zo geconfigureerd dat je dus het sharen/delen van sloten op 1 IRQ uitsluit, maar dat werkte dus ook niet.
Ik heb dus een interne geluidskaart en een interne lan-kaart, en die heb ik ook uitgeschakeld en op een ander adres geprobeerd. Opvallend was dan wel dat de computer op een iets ander moment vast sloeg.

[ Voor 28% gewijzigd door dribibu op 11-08-2005 20:48 ]

• dribibu
help het werkt nog steeds niet! wie heeft een briljant idee?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Heb je je BIOS al geupdate?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb nog nergens gezien dat je daadwerkelijk een ander PCI slot hebt geprobeerd. Het is namelijk zo dat het AGP slot en het PCI slot direct onder het AGP slot een IRQ delen. Ik denk niet dat je dit kan veranderen. Probeer dus eens een ander PCI slot.

• dribibu
ja ik heb de nieuwste bios versie geupdate, en ook al alle pci sloten geprobeerd...

• dribibu
dus als er nog ideeën zijn, graag... :-)

• dribibu
nou wiskids waar blijven jullie?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Whizkids?... Ach...

Ik begrijp, even samenvattend, dat je allebei de firewire kaarten in al je PCI-sloten hebt geprobeerd. Dan zou je verwachten dat het moet werken.
  • Heb je de mogelijkheid om de firewire kaarten in een ander systeem te proberen?
  • Werken andere PCI-kaarten wel? (Probeer bijv eens een netwerkkaartje o.i.d.)
Het feit dat je met het bewegen van de kaart ook het opstarten beinvloedt zou kunnen betekenen dat je MOBO wellicht niet in orde is. Misschien ooit eens een kaart te hard ingedrukt?

Anyway.. Een hapklare oplossing is er niet, maar met het uitsluiten van de diverse componenten moet je een aardig eind kunnen komen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Heel misschien is het je voeding die onstabiel wordt nadat je een firewirekaart (die eigenlijk weinig stroom trekt.....) installeert.

Niet heel logisch.. maar ja, als niemand het weet kun je even met een multimeter je voltagelijnen natrekken.

Het kan ook zijn dat er iets kapot is gegaan ... (bv door statische elec.), controleer voor de zekerheid of je niet de koeler hebt losgebeukt van je CPU of het geheugen wel goed is, memtest 86+ bv.

Meer dan dat kunnen we je ook niet geven. Probeer zoveel mogelijk informatie te posten hier over je systeem.

MSI bord? controleer de condensatoren.. of ze niet bruin zijn, scheef.. etc.

Ik denk dat weinig van ons wizzkids voelen, terecht ook denk ik haha. We proberen alleen te helpen..

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• dribibu
mhh bedankt allen, voeding heb ik net vernieuwd onlangs, ik denk dat het moederbord dan een vaag foutje heeft, of een konflikt geeft.
Ga dan maar een ander (2ehands) moederbord kopen...

en nee wizkids was bedoeld om te prikkelen, want er reageerde niemand... vandaar. :)

[ Voor 21% gewijzigd door dribibu op 21-10-2005 15:42 ]

Pagina: 1