Een kennis van mij heeft nu een Pc met een usbmodem. Hij krijgt deze week een laptop met ingebouwde draadloosnetwerkkaart. Hij wil daarmee dus draadloos internetten.
Hij hoeft alleen maar te internetten, netwerk tussen pc's hoeft niet super snel te zijn.
Ik dacht aan een speedtouch 580 en een netwerkkaart voor zijn Pc.
Dan heb ik gelijk nieuwe modem en accespoint ineen.
Kon ook wel draadloosnetwerk kaart in Pc zetten maar dan moet die altijd aanstaan als hij wil internetten met zijn laptop.

Speetouch 580 = 92 euro
Netwerkkaart = 5 euro
+ beetje draad
= ongeveer 100 euro totaal.
Het draadlose netwerk hoeft maar een bereik te hebben van 20 meter.
Later las ik ook nog over de Linksys WAG54GA maar daar waren slechte ervaringen over.
Zou jij dat ook zo aanpakken of wat zou jij doen? (zo goedkoop mogelijk is het leukst en moet natuurlijk wel goed werken ). Of weetje nog meet modems met accespoint(en waar iedereen wel te spreken over is)
alvast bedankt voor de info.
Hij hoeft alleen maar te internetten, netwerk tussen pc's hoeft niet super snel te zijn.
Ik dacht aan een speedtouch 580 en een netwerkkaart voor zijn Pc.
Dan heb ik gelijk nieuwe modem en accespoint ineen.
Kon ook wel draadloosnetwerk kaart in Pc zetten maar dan moet die altijd aanstaan als hij wil internetten met zijn laptop.

Speetouch 580 = 92 euro
Netwerkkaart = 5 euro
+ beetje draad
= ongeveer 100 euro totaal.
Het draadlose netwerk hoeft maar een bereik te hebben van 20 meter.
Later las ik ook nog over de Linksys WAG54GA maar daar waren slechte ervaringen over.
Zou jij dat ook zo aanpakken of wat zou jij doen? (zo goedkoop mogelijk is het leukst en moet natuurlijk wel goed werken ). Of weetje nog meet modems met accespoint(en waar iedereen wel te spreken over is)
alvast bedankt voor de info.