Toon posts:

[2003] Vraag over OU en Groups

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Effe een vraagje, ik heb nu een organizational unit met users voor de policies en met het installeren van terminal server heb ik nu ook een groep remote desktop users waar ik dan de users moet zetten om te bereiken met terminal server ( volgens mijn pdf dan toch ?)
Nu als ik al mijn users in die groep bijzet en die groep niet in een OU zet, blijven dan mijn policies geldig van mijn users. De users blijven ook in mijn OU zitten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

GPO's gaan op OU basis en niet op group basis (tis een beetje een ongelukkige naam wat dat betreft). Het is ook logisch - users zitten vaak in erg veel groepen :)

Verwijderd

Topicstarter
aaah merci, dan ben ik gerustgesteld

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk ook eens naar loopback policy processing, daarmee kan je userpolicies aan bijvoorbeeld de terminalserver OU hangen, zodat users die alleen over zich heen krijgen als ze op de ts inloggen :)

Probeer ook dit soort vragen een beetje te combineren. Je hebt vandaag al vier topics geopend, waar ik er net voor het overzicht even twee van heb gesloten. Denk dat het verstandig is je nog wat beter in Active directory te verdiepen, omdat de vragen die je hebt gesteld eigenlijk best vaak voorkomen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, ben nu volop met AD en TS bezig en fock man met die users dat is echt soms klote ingewikkeld. Sorry maar als ik enthousiast bezig ben moet ik overal direct een antwoord op hebben. Heb binnen een dikke week een sollicitatie en moet AD goed kennen. Wish me luck :p

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oke, maar als je een sollicitatie hebt en het MOET leren, dan is GoT niet de plaats denk ik. De info die jij wil hebben kan je echt wel vinden door je er gewoon even wat voor te doen. Het is zelfs een vereiste op GoT dat je je in zaken verdiept ;) Aangezien deze nu toch al beantwoord is, sluit ik die ook maar.

Lees voor je verderpost even Registratievoorwaarden en faq een keer door. Daar staat redelijk helder in wat de bedoeling is van ons forum :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.