Toon posts:

Netwerkkaart niet te installeren *

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie o Wie kan mij helpen.

Ik heb een intelpentium4 welke onder Windows XP sp2 draaid. Nu wil ik een netwerkkaart installeren
Ik heb een Belkin pci card type f5d5000n. Als ik de computer opstart vindt de computer nieuwe hardware. en wel een Realtek RTl8139 FAMILY pci Ethernet NIC.

Vervolgens vraagt de wizard om een cd-rom in een station te plaatsen. De meegeleverde CD rom gaat in het station en ik laat de wizard zijn werk doen. Vervolgens geeft de Wizard aan ""Deze hardware kan niet worden geinstalleerd". Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van
het apparaat. De gevens zijn ongeldig.

De wizard vraagt dan of de hardware is aangesloten.Dan moet je een
geinstalleerd app selecteren. in dit geval een ethernet-controller. (hierin
staat een vraagteken.) dan wordt de status aangegeven de status is dit
apparaat is niet juist geconfiguereerd (code 1).

IK heb meerdere slots in mijn computer geprobeert ook geavanceerde
installatie. Ook heb ik nieuwe XP drivers van het net gehaalt maar helaas het probleem blijft zicht voor doen.

wie kan mij helpen.

vriendelijke groet,

Jan

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
En ook als je bij apparaatbeheer de netwerkkaart opnieuw installeerd en dan dan juiste map selecteert op de cd..? Welkom op GoT btw

[ Voor 8% gewijzigd door MasterMike op 03-08-2005 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik allemaal al gedaan. Ik heb zelfs een oude netwerkkaart van 3com in pc gezet. Het zelfde probleem doet zich hier voor. Ook diverse vrije slot geprobeert

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

probeer eens gewoon je windows CD.
Realtek 8139 gebaseerde netwerkkaarten worden standaard ondersteund door windows, en je hebt er helemaal geen apparte drivers voor nodig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of als je de map selecteerd waar de drivers in staan die je hebt gedownload? En zijn dat misschien gecomprimeerde bestanden, waardoor je ze niet kunt openen?
Om dat te zien klik je rechts op het bestand en klik je op "eigenschappen." Meestal heet het dan een "zip-bestand" Dit moet je eerst uitpakken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
FireWurX schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:22:
probeer eens gewoon je windows CD.
Realtek 8139 gebaseerde netwerkkaarten worden standaard ondersteund door windows, en je hebt er helemaal geen apparte drivers voor nodig.
Lezen is ook een vak.. :+ Hij zegt dat hij een Belkin pci card type f5d5000n installeert maar dat hij een Realtek herkend

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
Search voor de gein eens op "gegevens zijn ongeldig" en je zult het antwoord vinden

Verwijderd

De Realtek RTL8139 is zo'n beetje de meest verkochte netwerkchip en wordt vanaf Windows 2000 al gesupport. Wat je het beste dus even kunt doen is vanuit Apparaatbeheer (bij het vraagteken) aangeven dat je nieuwe drivers wil installeren en dan aangeven dat je vanuit een specifieke locatie wil installeren en daarna aangeven dat je wil kiezen uit de lijst. Selecteer dan Realtek en zoek de 8139 PCI-driver op. Die installeren (eventuele waarschuwingen wegklikken) en dan heb je een goede kans dat hij het doet.

Als je dan hetzelfde blijft houden zou ik even teruggaan naar de winkel met je kaartje.

Edit: en kies in het vervolg graag een duidelijke titel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 20:43 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MasterMike schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:24:
[...]

Lezen is ook een vak.. :+ Hij zegt dat hij een Belkin pci card type f5d5000n installeert maar dat hij een Realtek herkend
er zijn echt stapels netwerkkaarten allemaal op basis van die realtek chip, :+
belkin heeft ze, sweex, trust, qtec, edimax, soms zitten ze zelfs onboard op je mobo, en er zijn nog stapels andere bedrijven die netwerkkaartjes met die chip verkopen.

en windows herkent gewoon de chipset, omdat al die kaartjes 100% gelijk zijn aan het reference design, en het dus niets uitmaakt welk merk je hebt gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik allemaal geprobeert. Ze hebben van Belkin zelfs een nieuwe windows driver voor de realtek gestuurd, maar helaas niets helpt.

jan

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 10:58
kan het zijn dat je kaart wordt herkend en weergegven bij apparaat beheer, maar dat ie niet goed geinstaleerd is omdat .. *insert reason*

en vervolgens probeer jij op diezelfde poort nog een apparaat te instaleren, en dan wil dat niet lukken omdat die poort al in gebruik is.

dus dan zal je dat apparaat eerst moeten weg mikken en dan opnieuwe proberen een netweerkkaart te instaleren.

of op de netwerkaart gaan staan, en vor eigenschappen kiezen als je op de rechetr muisknop drukt.

dan ergens op een tabb;ad drivers of stuurprogramma, aangeven dat je een niewe driver of stuurprogramma wilt instaleren.

misschien dat je dat ook al had geprobeerd, maar dta is niet echt op te maken uit je posts.

Verwijderd

Topicstarter
sorry engelbertus ook dit heb ik allemaal al geprobeert. niets werkt echter. kan het iets met de bios te maken hebben.???\

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

kan je het type MOBO eens posten wat je hebt ???

via "start" --> (bureau) Accessories --> systeem tools --> heb je systeem info.
start dit programma en sla via "file" --> "save" / "bestand" --> "opslaan" het bestand op je desktop op.
copier dit bestand naar je andere pc en open het daar via "notepad" dan kan je alles copieren en plakken in dit topic over je systeem (wel ff eruit halen wat relevant is natuurlijk)

je kan ook even op de belkin kijken welke chip erop zit, meestal 1 v.d grootste
je moederbord ID staat op het MOBO zelf en staat tussen je slot-en meestal (pci)

wat mensen hier bedoel is dat hoewel het merk kaart belkin is kan de gebruikte chip op de kaart best wel eens realtek wezen.
firmware van je moederbord (bios) maar ook MOBO drivers zouden ook veel verschil kunnen uitmaken.

Tja vanalles

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

op veel systemen kom ik nog wel eens in de bios tegen "PnP OS Installed: no".
misschien is dat wat je systeem weerhoud om de kaart te installeren omdat windows geen resources kan toekennen daardoor?. ff op Yes zetten, als dat op No mocht staan.

Verwijderd

Topicstarter
freeBSD wat bedoel je precies met MOBO ik heb gedaan wat je noemde wat wil je precies zien.????

Microsoft Windows XP Home Edition
5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 4 GenuineIntel ~2004 Mhz
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 07.00T, 2-4-2001
SMBIOS-versie 2.3

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:28:
freeBSD wat bedoel je precies met MOBO ik heb gedaan wat je noemde wat wil je precies zien.????

Microsoft Windows XP Home Edition
5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 4 GenuineIntel ~2004 Mhz
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 07.00T, 2-4-2001
SMBIOS-versie 2.3
waar jij heen bent gegaan is "systeem", niet "system information"

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij niet. maar wat is MOBO\

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:41:
volgens mij niet. maar wat is MOBO\
ik weet zeker van wel ;)

en MoBo is afkorting voor MoederBord.
die grote printplaat waar alles op gemonteerd word, in je PC

Verwijderd

Wat je kan proberen is de BIOS in gaan en kijken of PNP (Plug And Play) configuratie door Windows wordt gedaan, zo ja, doe dan is ESCD (Extended System Configuration Data) clear ofwel de plek waar die informatie staat een soort van reset te geven.

Verwijderd

Word de kaart nog wel door windows ondersteunt aangezien ik een seen 3com kaartje heb gehad welke niet meer wilde werken onder xp.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:06:
Word de kaart nog wel door windows ondersteunt aangezien ik een seen 3com kaartje heb gehad welke niet meer wilde werken onder xp.
alles met een RTL8139 chip word gewoon ondersteund, anders zou ik nu niet kunnen internetten... (mijn server draait namelijk met een RTL8139 based netwerkkaartje)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:06:
En waarom niet? Ik kan een oude 3c905 gewoon laten werken, een ISA versie als de 516 wordt iets moeilijker maar volgens mij kan die met de NT drivers ook draaien (we zijn toch tweakers 8)7 )

Verwijderd

Die isa kaart werkt idd wel gewoon met xp.. die heb ik namelijk in een oude p2 350 zitten maar hij wilde niet.

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Even een oude koe uit de sloot halen...sorry alvast, maar dit lijkt het meest op mijn probleem.
Ik heb hier een p2-300 met win98se, waarin ik een realtek 8029as kaartje wil plaatsen.
Installatie gaat goed, maar met het opnieuw opstarten lijkt hij vast te lopen. Maar wacht ik nog een minuutje ongeveer dan reboot hij van zelf 8)7
Iemand enig idee wat dit kan zijn...
Ik heb diverse sloten geprobeert en ook met 2 andere kaarten (waaronder trouwens ook de eerder genoemde Belkinkaart) geprobeert. Mocht dus niet baten..
Pagina: 1