Toon posts:

[MSI-k8t neo-fis2r] mijn beeld stottert om de 5 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik zal maar gelijk beginnen met mijn probleem en en er na pas zeggen wat ik al heb geprobeert:)

ik zit met het probleem dat mijn beeld om de 5 seconde gewoon een halve seconde vast zit en wat in spellen zoals battlefield 2 en ut2004 zeker niet mag gebeuren.
wat me opgevallen is bij elke stotter dat het proces "system" elke keer waneer er een schok was 19% van mijn cpu vroeg. ik plaats een klein plaatje wat taak beheer constateert aan cpu bezigheden.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tork/overig/grassprieten.JPG
op de foto zie je dat de cpu erg vaak bezig is met stotteren:(

ik heb dit probleem pas 5 dagen ongeveer.
ik dacht eerst dat het aan mijn onboard geluids kaart lag (die vaak voor crashes zorgde zoals de welbekende kraak geluiden) daarom heb ik er een sb live kaart er bij geduwt maar daar was het probleem met de stotteringen neit mee opgelost (met de sound crashes wel :*) )
toen heb ik geprobeert me nieuwgekochte 6800gt er uit te halen en daar voor in de plaats een 9600pro in te steken maar het lag dus ook niet aan de videokaart ik had nosgteets last van stotteringen. (met mijn nieuwe videokaart heb ik de eerste paar dagen nog wel goed kunnen spelen).

zou dit aan mijn voeding kunnen liggen (350watt powermax)? ik bedoel hoe groot is de kans dat ik daar mee mijn probleem oplos is het normaal als een computer tewijnig voeding krijgt de cpu gaat zeiken?

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
ik denk dat dit spyware oid. is.....er draaien ook best veel processen (38)..ook is er vrij veel geheugen in gebruik...normaal is dit zo'n 100-120mb in windows

kijk eens via msconfig wat er allemaal opstart samen met windows...(start>uitvoeren>msconfig intypen)

of download op www.lavasoft.de eens spyware-remover (freeware), en laat die eens scannen..

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Detonator op 03-08-2005 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf zover ik weet geen last van spyware/addware omdat ik zelf spysweeper heb en die ook wel redelijk goed was dacht ik.

ik zit nu in msconfig ik zal de dingen opschrijven die aan zijn gevinkt.
SOUNDMAN
atiptaxx
nerocheck
daemon
profiler
saismart
saimfd
nvcpl
nwis
nvmctray
lmonitor
ccapp
cfgwiz
sndmon
ctfmon
spysweeper
corecenter

zit hier spyware bij? dit was die msconfig tabblad opstarten

• Mr. Detonator
als je ook een screenshot hebt van al de 38 processen die er draaien (taakbeheer), is ook wel handig :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Ligt waarschijnlijk aan Corecenter, schakel die eens uit

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Detonator schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:45:
als je ook een screenshot hebt van al de 38 processen die er draaien (taakbeheer), is ook wel handig :)
ow jah sorrie dat ik daar zelf niet op ben gekomen (mijn eerste tipic in got gehehe)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tork/ss%20overig/proces%20system.JPG

ow jah en ik denk niet dat het core center is omdat die niet de 19% cpu vraagt om de 5 seconde maar het proces "system"

toch bedankt :*)

• Mr. Detonator
je kan eens via msconfig álles uitschakelen wat bij het tabblad ''opstarten'' staat....

als het probleem dan over is, kun je alles een voor een weer aan gaan zetten wat je evt. nodig hebt...

hier kan verder weinig mee mis gaan..

Verwijderd

Topicstarter
oke dat was zeer interesand en erg leerzaam denk dat ik dit eens ene keer ga proberen bij mijn vriend zijn computer(die heeft wel veel last van addware/spyware (over de 100 processen)

maar ik denk dat het bij mij echt aan de hardware ligt want heb het geprobeer en zie screen :(
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tork/overig/hulp%20proggy%20+%20taakbeheer.JPG
nogsteets die 19% schock bij system.
zou het misschien helpen als ik nieuwe voeding er in leg of zou het aan me mobo en prosessor liggen?
of zou ik windows een keertje opnieuw moeten instaleren(liever niet natuurlijk maar als het moet moet het)

in iedergeval bedankt ik heb al veel geleert :*)

ps. dat vinkje bij NvCpl had ik volgens mij echt uitgevinkts :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 00:27 ]

• Mr. Detonator
als je windows opnieuw installeert, is 't wel over, en heb je weer een ''schoon'' systeem :)

dat zou ik doen in ieder geval

Nvcpl kan geen kwaad...is de nvidia driver...aan je voeding zal het ook niet liggen, evenmin als de videokaart (maar daar was je al achter)

virusscanner al geprobeert ?

[ Voor 47% gewijzigd door Mr. Detonator op 04-08-2005 00:56 ]

• Sluuut
  • Laatst online: 16:06
Fastwrites uit? Bios geflashed?

Is dit niet de bekende nvidia/msi stuttering bug?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Detonator schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:54:
als je windows opnieuw installeert, is 't wel over, en heb je weer een ''schoon'' systeem :)

dat zou ik doen in ieder geval

Nvcpl kan geen kwaad...is de nvidia driver...aan je voeding zal het ook niet liggen, evenmin als de videokaart (maar daar was je al achter)

virusscanner al geprobeert ?
oke ik ga het proberen als ik morgen niet terug ben dan is me computer compleet dood :P
en lig ik ergens in een hoekje zielig te wezen :|

maar goed nog even over fast write uitzetten en biosflashen, mijn computer zij altijd bij het opstarten BIOS not found dat is er wel mee verholpen we boekenvooruitgang :*) bedankt

• Sluuut
In dat geval heb je toch een probleem, zonder BIOS start een computer namelijk helemaal niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:48:
In dat geval heb je toch een probleem, zonder BIOS start een computer namelijk helemaal niet :P
haha dat dacht ik ook jah maar dit is echt waar (hij zegt het weer trouwens dat i geen bios heeft ) zou dat veel geld waard zijn een computer die beweerd geen bios te hebben en toch opstart?:P

• Sluuut
Hij kan die foutmelding geven als er iets met de bios of het moederbord aan de hand is.. Dat wil nog niet zeggen dat het ook echt je bios is die naar de knoppen is.

Ik heb met een asus bord een keer gehad dat hij zei dat de cpu failed, terwijl het geheugen niet werkte.. dus tsja.. foutmeldingen hoeven zeker niet altijd correct te zijn.

En nee het is niet veel waard :P

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:28:
Hij kan die foutmelding geven als er iets met de bios of het moederbord aan de hand is.. Dat wil nog niet zeggen dat het ook echt je bios is die naar de knoppen is.

Ik heb met een asus bord een keer gehad dat hij zei dat de cpu failed, terwijl het geheugen niet werkte.. dus tsja.. foutmeldingen hoeven zeker niet altijd correct te zijn.

En nee het is niet veel waard :P
neej maar het is niet mijn probleem dat hij dat zegt (bios not found) dat had ik al vanaf waneer ik de upgrade kit aanschafde. nooit echt problemen mee gehad stond daar alleen maar :S
denk ook niet dat het er iets mee te maken heeft met mijn recente probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:36:
[...]

neej maar het is niet mijn probleem dat hij dat zegt (bios not found) dat had ik al vanaf waneer ik de upgrade kit aanschafde. nooit echt problemen mee gehad stond daar alleen maar :S
denk ook niet dat het er iets mee te maken heeft met mijn recente probleem.
ow jah sorry voor dubbel post maar kom er net achter dat er staat bios not installed

Verwijderd

Topicstarter
oke het probleem is opgelost moest gewoon windows opnieuw instaleren :)
sorry voor de overlast hehe. en bedankt voor de vele nutige informatie.
bedankt iedereen :*)
Pagina: 1