Toon posts:

[XP] Windows start niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik kom net thuis en zie dat mijn pc de heletijd opnieuw aan't opstarten is. Elke keer als hij windows wil opstarten begint hij opnieuw. Ik ben vervolgens naar de veilige modus gegaan en heb de systeem herstelling uitgevoerd. Dit hielp echter niets. Waarna ik zelfs niet meer in de veilige modus kwam. Heb vervolgens alles van mijn moederbord afgehaald wat niet noodzakelijk was maar ook dit werkt niet. Uit pure wanhoop mijn win XP cdtje er maar ingestopt voor een nieuwe instal van win maar hier geeft hij aan dat er een fout is opgetreden en dat ik hem opnieuw moet opstarten en als ik het probleem blijf houden mijn bios moet updaten. Het probleem is alleen hoe kun je dat doen zonder iets met je pc te kunnen?

Hij geeft btw de volgende code:

Technical information:

***Stop (0x00000011, 0x00000008, 0xF7ceF120, 0x010000D)

Ik weet het echt niet meer iemand anders toevallig een ideetje?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat kan een vorm van instabiliteit zijn dat veroorzaakt wordt door defect geheugen.
Download memtest86 en controleer je geheugen (www.memtest86.com)

Heb je iets overgeklokt? (CPU, videokaart, geheugen, FSB,) ga dan alles weer op stockspeeds laten draaien, desnoods nog lager en kijk wat er dan gebeurt.

Ook je harde schijf op fouten controleren met een diagnostisch tooltje dat door je fabrikant wel op internet gezet is, kan je kijken of er problemen zijn met je HDD

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 14:53

Clush

Do as I say...

Het probleem is alleen hoe kun je dat doen zonder iets met je pc te kunnen?
even met een flappie naar de buren lopen.

... not as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik heel graag doen maar ik kan win nie in dus zou niet weten hoe ik een progje moet starten dan.

Of kan dit al van te voren?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Clusharaw schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:45:
[...]

even met een flappie naar de buren lopen.
Hoe is dit topic aangemaakt als de TS niet op internet kan? Dat moet dus geen probleem zijn. Ik denk alleen niet dat een BIOS update de TS gaat helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:41:
Uit pure wanhoop mijn win XP cdtje er maar ingestopt voor een nieuwe instal van win maar hier geeft hij aan dat er een fout is opgetreden en dat ik hem opnieuw moet opstarten en als ik het probleem blijf houden mijn bios moet updaten.
Voer eens "chkdsk" uit in de Recovery Console op je XP cd-rom. Waarschijnlijk staan er fouten op je harde schijf.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:47:
Zou ik heel graag doen maar ik kan win nie in dus zou niet weten hoe ik een progje moet starten dan.

Of kan dit al van te voren?
memtest is een programma dat je op diskette zet en als je dan boot vanaf diskette dan start dat programma. Geen windows nodig dus. Datzelfde geldt voor diagnostische tooltjes voor harde schijven.

edit:
@gideon82: wijsneus :P ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 03-08-2005 19:51 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 00:35
Hann1BaL schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:49:
[...]

Hoe is dit topic aangemaakt als de TS niet op internet kan? Dat moet dus geen probleem zijn. Ik denk alleen niet dat een BIOS update de TS gaat helpen.
misschien op laptop van ts.. Meeste nieuwe laptops hebben echter geen floppydisc meer dus alsnog 'naar' de buren ofzo tenzij de ts er wel een heeft met floppy ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op het moment achter me laptop.

Ik kom niet tot zover op me win cd ik krijg al voor ik daar ben die foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
Lukt dat ook met cd want ik heb ook geen floppie disc in me pc???

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:52:
Ik zit op het moment achter me laptop.

Ik kom niet tot zover op me win cd ik krijg al voor ik daar ben die foutmelding.
Het spijt me wel, maar je bent echt te vaag.

Wat met hoever kom je niet?
Heb je al geprobeerd om een programma op diskette te zetten? Op bijv je laptop of bij iemand die je kent?
Download the ultimate boot disc van het internet en brand die. Stop die in je pc en start hem dan op met die cd. Dan kan je vanuit een menu memtest ook kiezen. Dat is ook een optie.

http://www.ultimatebootcd.com/

Verwijderd

Topicstarter
Da ga ik ff proberen dan.

Thnx tot nu toe.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten voortaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de memory test uitgevoerd. Hij heeft de hele nacht lopen teste maar geen enkele fout gevonden. Heb ook mijn hard disc gecheckt maar ook hier heb ik niks kunnen ondekken.

Heeft er iemand nog een ander idee wat het zou kunnen zijn?

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 14:53

Clush

Do as I say...

ik zou toch je bios maar wel updaten, kan geen kwaad (het wordt in elk geval niet erger dan het nu is) en als windows zegt dat dit de oplossing kan zijn zou ik het gewoon proberen. hiervoor moet je even naar de website van de fabrikant van je moederbord gaan (staat op de doos waar de meeste winkels alle documentatie en cd's in doen), je eigen moederbord opzoeken en een beetje zoeken naar bios-updates. als je de instructies die je of op de website krijgt of in de readme staan precies opvolgt, zou het een fluitje van een cent moeten zijn. of je je probleem hiermee oplost is nog even afwachten, maar het is het proberen waard.

edit: de bios is wel een delicate zaak... zorg er dus voor dat je de goede bestanden downloadt, en dat je weet wat je moet doen voor je begint...

[ Voor 12% gewijzigd door Clush op 04-08-2005 17:44 ]

... not as I do.

Pagina: 1