[topic] sneekweek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 16:35
ik heb een topic geopend in sg omdat ik geen hk access heb, en dat ook duidelijk in de openingspost heb geplaatst, nu is de sneekweek landelijk wel bekent en ga er dus (na een wat latere reply van mij) wel van uit dat men nu inhoudt wat de sneekweek inhoudt. (ook na een kleine zoek actie via de zoekfunctie).

Maargoed, ik vind het topic stelerij als ik NIET een topic kan openen in de hk en daardoor het MOET plaatsen in de sg, en wanneer dat topic gesloten word dat iemand anders het dan maar jat, dit is gewoon vuil, en vind ook dat NIEMAND anders het topic zou mogen starten dan een Sneker.

dus ik zou hier gewoon een verklaring voor willen hebben, ik ben hier best kwaad over

gegroet

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je recentelijk nog eens HK toegang aangevraagd? :) Volgens mij is je vorige aanvaag 5 maart behandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

shure-fan schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:28:
daardoor het MOET plaatsen in de sg
Van wie moet dat :?

Verder natuurlijk Waarom is je topic weggegooid of anderszins verdwenen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29
ehm, is het een libido verhogend iets ofzo? Een topic starten? Jij nam niet de moeite om het te doen, dus doe ik het alsnog, maar goed, laat een modje er maar naar kijken, niet mijn probleem...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

en vind ook dat NIEMAND anders het topic zou mogen starten dan een Sneker.
Waarom zou niemand anders dan een sneeker dat topic mogen openen? Iedereen mag hier een topic openen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:23

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je mag ook nog wel even reageren op
tsja, eigenlijk vind ik dat ie hier niet kan maar aangezien ik geen hk access heb, vraag ik het toch maar hier.
;)

In feite geef je al aan dat je fout bezig bent. Daarnaast is de start zo summier dat je kunt verwachten dat het dicht gaat. Dat iemand anders dan 10 minuten later een uitgebreide topicstart neerzet is wellicht niet leuk voor jou, maar de persoon die hem neerzet valt niets te verwijten :)

Tot zover mijn 2 centen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, je disclaimer ("tsja, eigenlijk vind ik dat ie hier niet kan maar aangezien ik geen hk access heb, vraag ik het toch maar hier.") is langer dan je daadwerkelijke topicstart...wat wil je dan? Had dan gemeld wat de Sneekweek is, wanneer ie gehouden wordt, waar er precies leuke dingen te doen zijn en waar niet, vermeld of je zelf al dan niet gaat, enz. Dingen waar je zelf niet aan gedacht hebt, maar RobertJ blijkbaar wel. Een topicstart van effectief één regel is geen topic waardig. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

en vind ook dat NIEMAND anders het topic zou mogen starten dan een Sneker.
Waarom mag iemand die niet uit Sneek komt dat topic niet openen? :? zijn mensen die van buiten Sneek komen soms minder goed in het openen van een topic over de Sneekweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Maargoed, ik vind het topic stelerij als ik NIET een topic kan openen in de hk en daardoor het MOET plaatsen in de sg,
curry684 schreef op woensdag 11 augustus 2004 @ 16:38:
Het komt voor dat topics richting die 3 fora wordt verplaatst. Dat gebeurt altijd met goede reden, en zo'n move wordt in de regel niet ongedaan gemaakt, ook als dat inhoudt dat jij er zelf als topicstarter niet meer bij kunt of zo. Dan had je maar geen topic moeten openen op de verkeerde plek tenslotte...
SmartDoDo schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:02:
[...]
Als het ergens anders hoort post je het toch maar hier? SG is geen afvalbak ofzo hoor :) Verder hád je natuurlijk wat van je openingspost kunnen maken zodat het wellicht toch SG-waardig zou zijn.
Welk gedeelte is je nu eigenlijk niet duidelijk? :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dus ik zou hier gewoon een verklaring voor willen hebben, ik ben hier best kwaad over
De verklaring die je eerder in dit topic kreeg was dat het topic voornamelijk dichtging door de eenregelige topicstart ....

Het verschil tussen SG en HK is niet heel erg groot qua onderwerpen, enkel is er in SG wel een beetje de bedoeling dat er serieus gereageerd wordt en er een aanzet is voor een discussie of vraag(en) ...

Het zou eventueel misschien wel mogelijk zijn dat een topic over de sneekweek in SG staat en loopt, maar zelf moet je dan allereerst de moeite doen om zelf een topicstart op te zetten
Als je er werkelijk moeite op doet, een nette uitgebreidde topicstart, met een mooie tabel, wat afbeeldingen en links met extra uitleg ... denk ik zeker dat men dat graag ziet ...
zie het topic dat er nu staat: Sneekweek

De HK is een ietwat 'vrijer' forum, waar meer ruimte is voor slowchat en 'sociaal posten' (maar ook niet onbeperkt) ... het is echter een bewuste keuze geweest op toegang daartoe na een 'screening' te doen ...,
die screening is niet overdreven moeilijk, maar richt zich vooral op correct gedrag, nette postwijzen, of mensen zich aan de regels houden en meestal ook proberen wat bij te dragen op het forum

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou eventueel misschien wel mogelijk zijn dat een topic over de sneekweek in SG staat en loopt, maar zelf moet je dan allereerst de moeite doen om zelf een topicstart op te zetten
Waarom? Het topic was simpelweg bedoeld voor de mensen die naar Sneekweek gaan om elkaar te wijzen op bijzonderheden, om er wat over te discussiëren, en de topicstart bood daar genoeg gelegenheid toe (alhoewel hij iets uitgebreider had gekund). De mogelijkheden die jij noemt gaan nergens over: een tabel? Hoe onpersoonlijk wil je het hebben? Daarnaast: hoe kan nou een discussie voortvloeien uit een tabel? Met een tabel, een hoop links en overige overbodige rotzooi schiet zo'n topic z'n doel alleen maar voorbij. Het wordt informatief, in plaats van een plek om ervaringen uit te wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 20:23

TwoR

Gekleurde stippen

in dat topic kan je nu toch ook ervaringen uitwisselen en het scheelt veel posts van mensen die nie weten wat de SneekWeek is dus wat dat betreft is een uitgebreide TS erg handig

In bv IT open je een topic over een telefoon toch ook niet met 1 regel je zet er plaatjes bij en info die je over de phone weet. Daarna kan er nog best een discussie over de telefoon komen of gebruikers ervaringen.

[ Voor 38% gewijzigd door TwoR op 04-08-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in dat topic kan je nu toch ook ervaringen uitwisselen en het scheelt veel posts van mensen die nie weten wat de SneekWeek is dus wat dat betreft is een uitgebreide TS erg handig
Dat zie je dan wel...Dat zou je eventueel kunnen ondervangen met even heel kort uitleggen wat de Sneekweek is, dat is absoluut waar. Maar wat RM-rf zegt is: "Ik wil een zo uitgebreid mogelijke topicstart, mét tabel". Dat is zwáár overbodig. Het heeft totaal geen meerwaarde, is alleen maar meer werk en haalt de spontaniteit uit een topic (tenminste, voor mijn gevoel).
In bv IT open je een topic over een telefoon toch ook niet met 1 regel je zet er plaatjes bij en info die je over de phone weet. Daarna kan er nog best een discussie over de telefoon komen of gebruikers ervaringen.
Dat is geen vergelijking...I&T is een heel ander forum. Daar valt ook daadwerkelijk wat zinnigs te zeggen over (bijvoorbeeld) een telefoon, zoals bepaalde handigheidjes, firmware-updates, etc. Wat kun je over Sneekweek in een topicstart kwijt? Niets, toch? Waarom is het dan nodig om een bloated topicstart te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:03:

Dat zie je dan wel...Dat zou je eventueel kunnen ondervangen met even heel kort uitleggen wat de Sneekweek is, dat is absoluut waar. Maar wat RM-rf zegt is: "Ik wil een zo uitgebreid mogelijke topicstart, mét tabel". Dat is zwáár overbodig. Het heeft totaal geen meerwaarde, is alleen maar meer werk en haalt de spontaniteit uit een topic (tenminste, voor mijn gevoel).
Dan begrijp je volgens mij niet wat RM-rf bedoelt. Als je een fatsoenlijke topicstart in elkaar zet, toon je interesse, en je kunt er mensen enthousiaster mee maken doordat ze direct iets hebben om op te reageren. Wie een topic wil openen mag er best een beetje moeite voor doen.
Dat is geen vergelijking...I&T is een heel ander forum. Daar valt ook daadwerkelijk wat zinnigs te zeggen over (bijvoorbeeld) een telefoon, zoals bepaalde handigheidjes, firmware-updates, etc. Wat kun je over Sneekweek in een topicstart kwijt? Niets, toch? Waarom is het dan nodig om een bloated topicstart te maken?
Als je in een topicstart niets kwijt kunt, kun je in een topic niet veel meer kwijt. Dan kun je net zo goed het topic achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan begrijp je volgens mij niet wat RM-rf bedoelt. Als je een fatsoenlijke topicstart in elkaar zet, toon je interesse, en je kunt er mensen enthousiaster mee maken doordat ze direct iets hebben om op te reageren. Wie een topic wil openen mag er best een beetje moeite voor doen
Dat begrijp ik prima, volgens mij begrijp jij mij niet helemaal. ;)

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje idioot dat een topic dat bedoeld is voor een specifieke groep mensen (in dit geval: Sneekweekgangers) een hele lap informatie moet bevatten voor de groep waar het topic niet voor bedoeld is. Niet alleen dat, volgens RM-rf moet het ook nog een perfecte lay-out hebben (tabel). Is dat niet een beetje overdreven? Het maakt het hele topic veel te droog.
Als je in een topicstart niets kwijt kunt, kun je in een topic niet veel meer kwijt. Dan kun je net zo goed het topic achterwege laten.
-Ervaringen van andere mensen
-Discussie over de faciliteiten
-Anekdotes

Stuk voor stuk dingen die ik niet in een TS kan stoppen, omdat ik ze niet kan vertellen. En juist dat zijn de dingen die zo'n topic interessant maken, niet een of andere topicstart met een prachtige tabel. Mijn interesse wordt vaak al een heel stuk getemperd als ik een tabel zie, omdat ik het onwillekeurige associeer met droge zakelijkheid en een stuk informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:03:

Maar wat RM-rf zegt is: "Ik wil een zo uitgebreid mogelijke topicstart, mét tabel". Dat is zwáár overbodig. Het heeft totaal geen meerwaarde, is alleen maar meer werk en haalt de spontaniteit uit een topic (tenminste, voor mijn gevoel).
Nee, sowieso heb ik niks te willen, want het beleid in SG wordt specifiek bepaald door de SG-mods...

Ik geef enkel het advies dat met een beginpost je een topic ook een zekere 'waarde' kunt geven, de mods in SG zijn niet specifiek op zoek naar topics om af te sluiten, maar als een mod een topic ziet die begint met "ik kan niet in de HK, dus zet ik het maar hier" en vervolgens nog een regeltje "Wie gaan er allemaal van hier naar de Sneekweek?"

Tja, dan is de kans groot dat dat gewoon afgesloten wordt, niet omdat topics over de sneekweek niet mogen, maar gewoon omdat het niet de bedoeling is enkel een opsomtopic te krijgen waaronder dan 84 replies staan met 'ik niet' en 'ik wel' ....

Ik zeg nergens dat iets 'moet'..., enkel dat de manier waarop iemand een beginpost in SG opzet, ook erg bepalend kan zijn voor de vraag of iets open zal blijven of niet ....

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 04-08-2005 17:47 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan is de kans groot dat dat gewoon afgesloten wordt, niet omdat topics over de sneekweek niet mogen, maar gewoon omdat het niet de bedoeling is enkel een opsomtopic te krijgen waaronder dan 84 replies staan met 'ik niet' en 'ik wel' ....
Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. Dat klopt wel, namelijk, maar je opmerking 'een tabelletje erbij' deed mij vermoeden dat het weer zo'n overdreven uitgebreide TS moest zijn.
Pagina: 1