[VB6]Telnet app

Pagina: 1
Acties:

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Ik probeer een telnet applicatie na te bootsen met VB6.

Nu heb ik dus een simpel dingetje gemaakt met winsock en een output window. Winsock connect op de speedtouch 510 router naar port 23.. krijg wat onzin terug, en daarna mooi een wachtwoordje in mn outputwindow. Commando's zenden naar de router werkt ook ok, gewoon met senddata text1.text.

Dit is getest op een speedtouch 510 en een Siemens5830 router. Op beide routers krijg ik wat onzin (blokjes, vage tekens) terug maar ook normale tekst zoals "Username : ". Dit werkt dus voor de rest OK.

Probleem is wanneer ik een VoDSL router benader(de RAD's LA-110) dan krijg ik alleen maar onzin terug, zonder normale tekst. Eigelijk alleen blokjes en sterretjes en ascii figuurtjes. Kan het zijn dat het een encryptie is die op die router zit? Want als ik 'gewoon' telnet ernaartoe dan krijg ik wel een PASSWORD prompt... iemand enig idee?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kijk eens naar de tekenset.

Telnet kan verschillende charactersets aan. Goeie gok is over het algemeen ansi / scoansi. Alleen unix machines gebruiken denk ik echt afwijkende character sets.

En zorg er eerst voor dat een speedtouch ( want deze geeft leesbare output ) geen onzin meer geeft ( niet door deze tekens niet weer te geven, maar door de goede charaqcter set te vinden ).

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Thanx voor je reply maar heb t al voor elkaar. Hij gaf een CHAR 1 mee in zn config, nadat ik dees eruit heb gefiltert werkt het goed.

Edit, overigens werkt hij via de normale telnet op alle charsets goed.

[ Voor 23% gewijzigd door wallywally op 03-08-2005 21:47 ]