Toon posts:

zelf pc'tje samengesteld, alleen paar vraagjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yo iedereen,,

ik heb een systeempje op papier samengesteld, alleen ik had een vraagje.
het is de eerste keer dat ik dat doe, en nu vroeg ik me af hoe het nou zit met die voltages, want dat vind ik een beetje onduidelijk :X:?

ook kan ik geen goede voeding vinden en dat snap ik ook niet helemaal, dus uitleg plz...:P

misschien dat jullie ook een paar suggesties hebben. het moet een game-pc worden. budget is ongeveer 2500 euro.

hieronder config op papier:
AMD Athlon 64 FX-57
Asus A8N-SLI Deluxe
XFX nVidia 7800 GTX Extreme...
Maxtor Diamond Plus 10 (250GB)

als iemand nog dingen heeft die beter zijn, of andere op- of aanmerkingen hoor ik het graag!

btw, weet iemand nog een paar goede i-net winkels waar je dingen online kunt kopen of ophalen ofzo. ik zat bij icomputers.nl te kijken omdat die goedkoop zijn, maar suggesties zijn welkom!

iig alvast bedankt,

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 14:47
hmmmmm

ik mis het geheugen een beetje ik zelf denk bij een game monster aan een minimum van 512 en nog liever 1024 mb ram.

verder een voeding, doe verstandig en koop een merk 400Wat voeding, niets is zo vervelend als een upgrade niet kunnen uitvoeren omdat je voeding het ineens niet meer trekt kwa vermogen.

Een goede kast om de onderdelen in te bouwen kan ook handig zijn, ik heb zelf voor een coolermaster cavalier3 gekozen, maar hierin zijn vele mogelijkheden. Denk eraan dat als je regelmatig in je kast wil zijn een kwalitief goede kast te kopen in verband met de meer degelijkere afwerking. (denk aan het EHBO kistje)

DVD speler / brander ?

wat je tot nog toe hebt gekozen ziet er wel leuk uit,maar is echt verre van compleet

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je hebt inderdaad al zwaar onderzoek verricht :). Ik treed de rest bij - deftige voeding, 1 Gb geheugen, degelijke kast. Aan de kwaliteit van de kast & de voeding herken je de tweaker :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

OCZ ModStream is wel mooie voeding :) en ook goed ;) in ieder geval zo komt die uit de tests. Er zijn er nog wel meer ( Modstream is ook stil :+ )

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En modulair ;) (= no cable mess)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Oke ik had toch al gegeten en niks te doen ;)

Ik ben even bij icomputers wezen kijken.

Ik heb even uit de losse pols dit systeem voor je samengesteld, het kan nog veel mooier en je zit nog ruim binnen budget vanwege keyboard, mouse en scherm. Dit moet dus nog bij deze prijs worde opgeteld. Tevens kun je de voeding kast enzo nog zelf aanpassen naar je eigen smaak wensen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Omschrijving
Proc:
AMD Athlon 64 FX57 BOXED (Socket 939, 2.80Ghz, 1MB) *San Diego**        
1070,00    

Mobo:
Asus A8N-SLI Deluxe         
148,00   

Hard disk:
Maxtor 250GB (DiamondMax Plus 10, 7200RPM, 16MB, IDE)       
111,00    

VGA:
XFX Nvidia 7800GTX Extreme Edition 256MB DDR3 SDRAM (PCI-E)         
565,00

Kast:
Coolermaster Cavalier 3 zwart       
60,00

Voeding:
Tagan TG420-U02 420W i-Xeye         
81,00    

Werkgeheugen:
Corsair CMX 1024MB PC3200@333 DDR SDRAM         
137,0    

Totaal      
2172,00

Voeding van 400 wat zou ruim voldoende moeten zijn om dit systeem in non SLI opstelling te kunnen trekken, wil je SLI gaan gebruiken is het waarschijnlijk verstandig om een zwaardere voeding mee te nemen. Verder een IDE of een SATA schijf kan ook nog wat proformance verschil opleveren en is dus ook te overwegen.

Een modulaire voeding zou handig kunnen zijn en mooi als je veel wisseld van onderdelen, aan de andere kant heb ik niet echt het gevoel dat jij een mega tweaker bent gezien je topic start.

===========
LET OP DIT IS EEN LOSSE HAND SYSTEEM
===========

offtopic:
hoe maak ik hier een stukje tekst vet?

[ Voor 8% gewijzigd door nsa1984 op 03-08-2005 19:34 . Reden: vet maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eeej, bedankt voor jullie reacties... :D

ik zal ff het lijstje afmaken:
AMD AThlon fx57
asus A8N-SLI deluxe
intern geheugen dacht ik zel faan twee GB te denken, kan ik ff vooruit, maar ik heb daar verder geen verstand van (wat goed spul en snel is, en wat brakke zooi is...)
XFX 7800 GTX (miss dat ik later sli wil gaan toepassen, maar schijnt ook zijn nadelen te hebben, duuss ff afwachten, maar de voeding moet het wel aankunnen)
DVD: asus 16x ide dvd-e616 p1 (zwart)
dvd rw: plextor dvd +-R/+-RW px 712 ADD
floppy kon ik niet vinden op icomputers.nl
logitech internet pro keyboard OEM (zwart)
kast wist ik nog niet

btw: bij dat asus moederbord staat dat je minimaal een 500 watt voeding nodig hebt, om er een fx-55 bij te kunnen draaien, dus zal nog wel meer zijn bij fx57

miss dat jullie nog meer suggesties hebben over onderdelen die ik nog mis, maar voor zover al bedankt

oh, ook nog...
van die voltages snap ik niets, hier zou ik graag verduidelijking in willen krijgen

voor zover al bedankt, _/-\o_

later

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
benk weer (ff iets bijtypen)

vergeten te typen..
ik zou graag een paar goede merken willen weten van kasten, watercooling, aircooling etc...

en de bedoeling is dat het systeem later geod uitbreidbaar moet zijn

later Pim :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:58:
benk weer (ff iets bijtypen)

vergeten te typen..
ik zou graag een paar goede merken willen weten van kasten, watercooling, aircooling etc...

en de bedoeling is dat het systeem later geod uitbreidbaar moet zijn

later Pim :9
Tip gebruik edit knop voor bij typen zo :+ _/-\o_
En ja wat kan ik zeggen neem een tagan 480 watt voeding kan het met gemak trekken. En ja kijk eens goed rond in online webshops lijkt me niet zo moeilijk en tests over kasten zijn er zat te vinden

[ Voor 21% gewijzigd door MasterMike op 03-08-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tip 2 @nsa1984: tekst vet maken doe je door dit te typen:

[ b ] deze tekst hiero wordt vet [ / b ]

(die extra spaties overal moeten natuurlijk weg he)

En in plaats van een AMD Athlon 64 FX-57 zou je natuurlijk ook voor die nieuwe X2 (dual core cpu's) kunnen gaan. Een 4800+ ofzo.

Voor goedkope prijzen kun je natuurlijk de pricewatch raadplegen. Bestel je pc dan bij 1 of 2 winkels.

Voor de monitoren loopt er hier op got wel een topic over "Het grootte 19" tft scherm topic" ofzoiets (of als je een 17" wilt. Let dan wel op welk type scherm je neemt (tnt, mpv/mva...) het ene type heeft een lagere response tijd en die andere geeft betere kleuren. Om te gamen heb je dus goeie response tijden nodig.

De muis zou ik de Logitech MX518 nemen. Die MX serie is gewoon een hartstikke goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 15:08

Emiel1984

Made in NL

Mischien is het ook wel een idee als je alles bij(na) dezelfde shop koopt korting te vragen :*)

Je koopt namelijk wel alles bij hun, je kan ze zeggen kan ik op het totaal systeem 20 euro ofzo korting krijgen .. ik ben daar via e-mail niet zo goed in maar ik zou gewoon dan bellen dus als je je configuratie weet en zeggen dat je arme student bent ofzo :+ ... je snapt t denk ik wel..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou eens een coolermaster Stacker nam samen met zalman koeling voor je proccesor en je grafische kaart met een Tagan 480 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emiel1984 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:29:
Mischien is het ook wel een idee als je alles bij(na) dezelfde shop koopt korting te vragen :*)

Je koopt namelijk wel alles bij hun, je kan ze zeggen kan ik op het totaal systeem 20 euro ofzo korting krijgen .. ik ben daar via e-mail niet zo goed in maar ik zou gewoon dan bellen dus als je je configuratie weet en zeggen dat je arme student bent ofzo :+ ... je snapt t denk ik wel..
hehe, miss dat dat wel werkt, maar ik betwijfel het:D, maar iig bedankt voor suggestie (zo moeten er meer komen:P)
Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:56
emiel1984 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:29:

erg geloofwaardig .
Hallo meneer ik ben een arme student met 2500 euro O-) zou je me korting kunnen geven omdat ik krap zit

[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 03-08-2005 20:37 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:32:
Als je nou eens een coolermaster Stacker nam samen met zalman koeling voor je proccesor en je grafische kaart met een Tagan 480 Watt
yo bedankt he voor reactie,

coolermaster maakt opzich best goed spul toch??
want ik hoor dat die ventilatoren etc, nogal veel herrie maken
heb er btw nu ook een coolermaster vent opzitten (op een amd athlon xp 2000+)

maar ja,

bedankt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zat zelf trouwens aan een thermaltake purepower 680 watt te denken (124,00 euri) OF een Tagan t530-u22 530 watt *2force serie* (118,00 euro) wat voeding betreft, miss dat iemand hier ervaringen mee heeft of op of aanmerkingen?:)

later pimpiej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
ik snap je niet helemaal hoor, je kunt ook gewoon in de BBG kijken, en daar gewoon het high-end gamesysteem bestellen, dat past prima en je bent klaar

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:32:
ik snap je niet helemaal hoor, je kunt ook gewoon in de BBG kijken, en daar gewoon het high-end gamesysteem bestellen, dat past prima en je bent klaar
BBG??:P
ik heb geen idee wat dat is:?8)7

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Best Buy Guide

BBG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt trouwens echt geen 680W voeding nodig voor dat systeem hoor 8)7

Een goede 480W trekt het makkelijk volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:55:

ik zal ff het lijstje afmaken:
1Proccesor:
AMD AThlon fx57
2Moederbord:
asus A8N-SLI deluxe
3Werkgeheugen:
intern geheugen dacht ik zel faan twee GB te denken, kan ik ff vooruit, maar ik heb daar verder geen verstand van (wat goed spul en snel is, en wat brakke zooi is...)
4Grafische kaart:
XFX 7800 GTX (miss dat ik later sli wil gaan toepassen, maar schijnt ook zijn nadelen te hebben, duuss ff afwachten, maar de voeding moet het wel aankunnen)
5Opticals:
DVD: asus 16x ide dvd-e616 p1 (zwart)
dvd rw: plextor dvd +-R/+-RW px 712 ADD
6Diskdrive:
floppy kon ik niet vinden op icomputers.nl
7Bediening:
logitech internet pro keyboard OEM (zwart)
8Behuizing:
kast wist ik nog niet
Op zich klinkt dit allemaal prima in orde, werkgeheugen, is niet echt veelpruts geheugen tenzij je wil gaan overklokken. Dan heb je echter ook meer te maken met koeling en het feit dat je nu een vrij hoge proc koopt, die mogelijk in het geheel nauwelijks wil overklokken.
van die voltages snap ik niets, hier zou ik graag verduidelijking in willen krijgen
Wat bedoel je precies met voltages?

Een pc gebruik in principe maar drie verschillende voltages en daarnaast nog wat voltages binnen het moederbord.
later

Pim
Ik zie dat je dit vaker doet. Bij voorkeur liever niet. Lees hiervoor de FAQ endergelijk nog even door.
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:39:
[...]
coolermaster maakt opzich best goed spul toch??
want ik hoor dat die ventilatoren etc, nogal veel herrie maken
heb er btw nu ook een coolermaster vent opzitten (op een amd athlon xp 2000+)
Ja coolermaster maakt opzichzelf prima spul, maar de fantilatoren zijn iets aan de luidruchtige kant. (die kun je gewoon vervangen hoor) ;)
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:18:

Je hebt trouwens echt geen 680W voeding nodig voor dat systeem hoor 8)7

Een goede 480W trekt het makkelijk volgens mij
Dankje voor de ondersteuning, ik had zelf uit de losse pols ff geschat en verwachte met een 400 watter alwel voldoende vermogen, maar dan had ik geen rekening met de SLI toepassing gehouden.
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:19:
tip 2 @nsa1984: tekst vet maken doe je door dit te typen:

[ b ] deze tekst hiero wordt vet [ / b ]

(die extra spaties overal moeten natuurlijk weg he)
Met dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Je bent knettergek als je 1000€ voor een CPU uitgeeft.
5% minder performance geeft je een korting van 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
XTerm schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 01:48:
Je bent knettergek als je 1000€ voor een CPU uitgeeft.
5% minder performance geeft je een korting van 700 euro.
Ik ben het met je eens, maar ach wie ben ik om er over te oordelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Diamond Maxtor 10 plus gaat niet goed samen met het moederbord. Zie hiervoor de laatste BBG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, wederom bedankt voor jullie reacties.

ik zal eens ff dat intern geheugen gaan bekijken en dan eens even in nederlandse i-netshops (en duitse)
kijken voor prijzen

als jullie iets verder nog iets op- of aan te merken hebben, hoor ik het graag
ook wijzingen of zelf een alternatief systeem samenstellen is natuurlijk ook welkom

ik bedoelde met die voltages de voltages die je in de bios kunt vinden:
core o (?)
core 1 (?)
+3.3
+5.00
+12.00
-12.00
-5.00

kan iemand mij uitleggen wat deze voltages inhouden en waar ik op moet letten als ik een pc samenstel

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
Even tussendoor (je systeem config gaat goed zo): koop een kast waar alleen 120mm fans in kunnen, die dingen zijn stukken stiller dan 80mm en het gaat je irriteren.

Ik heb een Coolermaster Wavemaster, en heb spijt van de 3x 80mm die erin zitten.

Overigens zou ik als ik jou was gelijk wat spul (stripjes oid.) erbij kopen om je harddisk in te proppen zodat ie ook wat stiller wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 05:52
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:49:

ik bedoelde met die voltages de voltages die je in de bios kunt vinden:
core o (?)
core 1 (?)
+3.3
+5.00
+12.00
-12.00
-5.00

kan iemand mij uitleggen wat deze voltages inhouden en waar ik op moet letten als ik een pc samenstel

bij voorbaat dank
daar hoef je geen rekening mee te houden, als je voeding voldoende krachtig is dan zijn deze voltages binnen de atx standaard en stabiel dan zal je pc dus gewoon werken.
als jullie iets verder nog iets op- of aan te merken hebben, hoor ik het graag
ook wijzingen of zelf een alternatief systeem samenstellen is natuurlijk ook welkom
persoonlijk vind ik het (net als eerder vermeld) zonde van je geld om nu een proc van 1000 euro te kopen. je kan beter over +/- 1,5 jaar een upgrade uitvoeren dan nu een systeem kopen dat extreem duur is en over een half jaar weer verouderd (althans niet meer het nieuwste van het nieuwste) en dat 5 % verschil ga je niet echt merken.
BBG??
ik heb geen idee wat dat is:?
BBG staat voor Best Buy Guide. tweakers.net maakt elke maand een hele mooie bbg met verschillende systemen met een mooie prijs/prestatie verhouding. deze kan je dus heel goed als uitganspunt gebruiken.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005

[ Voor 36% gewijzigd door LinuZZ op 04-08-2005 20:06 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:41

GVR

De problemen met de maxtor-schijven en de nforce-chipset zijn inmiddels opgelost met een bios-update.

IK zou persoonlijk gaan voor de Samsung Spinpoint harde schijf. Niet veel duurder dan de Maxtor, prestatieverschil is te verwaarlozen, maar wel veel stiller en koeler. De spinpoint is een van de stilste schijven op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:56
BBG staat voor Best Buy Guide. tweakers.net maakt elke maand een hele mooie bbg met verschillende systemen met een mooie prijs/prestatie verhouding. deze kan je dus heel goed als uitganspunt gebruiken.
om de maand :Y)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1