Door Emule afgeronde bestanden nergens meer te terugvinden

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ja, ik heb gezocht op tweakers, en ja ik heb de faq doorgelezen
heey,

ik heb al een paar (4) keer gehad dat een bestand dat door emule afgerond werd, nergens terug te vinden is. Toenstraks had ik dat weer. Nu is de primary/slave hd (die emule gebruikt voor zowel temp als afgeronde downloads) nog niet zo oud, wel meer dan een jaar. Maar niet ouder dan 2 jaar. Dus het lijkt mij niet dat de HD aan het aftakelen is of zo. (toch?)
Net kwam ik het prog active smart tegen. Die zegt dat alles in orde is met mijn HD's. Al snap ik niet veel van de gegevens die er staan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/hd1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/hd2.JPG

Hebben jullie een idee wat er mis gaat?? Is m'n 2e hd'tje toch aan het aftakelen??

AMD Athlon xp 1800+
512DDR400-ram
windows xp prof met sp2
hd1: seagate, 40 gig,
hd2: western digital, 160gig
emuleplus 1.1d

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook al met Spacemonger en/of Sequoiaview gekeken? Linkjes staan o.a. in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?" :)

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Kan het zijn dat je PC de afgeronden bestanden wegschrijft naar een drive of locatie die niet bestaat?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 01:42

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Heb je geen virusscanner die hem weer wist 8)7

Speedtouch freak

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:54:
Heb je ook al met Spacemonger en/of Sequoiaview gekeken? Linkjes staan o.a. in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?" :)
Scannen die 2 progs soms de HD op fouten?? ff kijken.... (partition magic 8 ook goed?)
Ma_rK schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:07:
Kan het zijn dat je PC de afgeronden bestanden wegschrijft naar een drive of locatie die niet bestaat?
Dat gebeurt niet aangezien andere bestanden(die emule ook aan het downloaden is/was) wel goed worden afgerond.
lSltAlKeR schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:10:
Heb je geen virusscanner die hem weer wist 8)7
Norton heeft nog nooit problemen gegeven met emule. Daar ligt het niet aan. Anders had ik trouwens ook wel een of andere melding moeten krijgen....

kreeg trouwens net een melding van active smart, dit komt uit de log:
03 August 2005 19:31:15 :: ALERT
[WDC WD1600JB-00EVA0, S/N:WD-WMAEK2696210] - SMART attribute changed:
Attribute : 01 - Raw Read Error Rate
Last checked value : 200
New value : 199

net taal maar eens op nederlands gezet, crasht dat prog, na herstart:

03 August 2005 20:16:32 :: ALERT
[WDC WD1600JB-00EVA0, S/N:WD-WMAEK2696210] - SMART attribuut wijziging:
Attribuut : 01 - Raw Read Error Rate
Laatst gemeten waarde : 200
Nieuwe waarde : 197

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 03-08-2005 20:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:16

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

bartgrefte schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:10:

Norton heeft nog nooit problemen gegeven met emule. Daar ligt het niet aan. Anders had ik trouwens ook wel een of andere melding moeten krijgen....

kreeg trouwens net een melding van active smart, dit komt uit de log:
03 August 2005 19:31:15 :: ALERT
[WDC WD1600JB-00EVA0, S/N:WD-WMAEK2696210] - SMART attribute changed:
Attribute : 01 - Raw Read Error Rate
Last checked value : 200
New value : 199
Waar lSltAlKeR op doelt is dat de mogelijk gedownloade files virussen bevatten en dat deze
files daarom verwijdert zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:12:
[...]

Waar lSltAlKeR op doelt is dat de mogelijk gedownloade files virussen bevatten en dat deze
files daarom verwijdert zijn.
denk niet, anders had ik melding moeten krijgen van dat er een bestand is verwijdert/in quarantaine geplaats is.... staat ttrouwens niks in log van virusscanner.....

net taal maar eens op nederlands gezet, crasht dat prog, na herstart:
03 August 2005 20:16:32 :: ALERT
Laatst gemeten waarde : 200

03 August 2005 21:37:09 :: ALERT
Laatst gemeten waarde : 196

heeft die melding mischien iets mee te maken met die vermistte bestanden??

[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 03-08-2005 21:37 ]

Oscar Wilde

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Heb je windows XP met SP2??

Zie je windows help
Uw computer beter beveiligen door sommige bijlagen te blokkeren

Het verzenden en lezen van e-mailberichten is een van de meest populaire activiteiten op internet. Het wijdverbreide gebruik van deze technologie maakt het echter tot een optimale methode voor het verspreiden van computervirussen. Aangezien virussen en andere bedreigingen van de beveiliging vaak zijn opgenomen in e-mailbijlagen, helpt Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) uw computer te beveiligen door e-mailbijlagen te blokkeren die mogelijk schadelijk zijn.

In de meeste gevallen blokkeert Windows XP SP2 bestanden die uw computer zouden kunnen beschadigen als u deze via e-mail of andere communicatieprogramma's zou ontvangen. Windows blokkeert deze bestanden als uw programma wordt uitgevoerd in een modus met een hoog beveiligingsniveau. De meeste bestanden die script of code bevatten die zonder uw toestemming zou kunnen worden uitgevoerd, wordt geblokkeerd. Enkele veelvoorkomende voorbeelden van dit type bestanden zijn bestanden met namen die eindigen op .exe, .bat en .js.

Het blokkeren van deze bestanden is zeer belangrijk omdat het rechtstreeks openen van bestanden van dit typen een risico oplevert voor uw computer en persoonlijke gegevens.

Is er een manier om bestanden te openen die zijn geblokkeerd?

Als u zeker weet dat u dit bestand kunt vertrouwen en het wilt openen, volgt u de onderstaande instructies.

Sla het bestand op de computer op.
Klik op Start, klik vervolgens op Deze computer en navigeer naar het bestand dat u hebt opgeslagen.
Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u hebt opgeslagen en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op Blokkering opheffen onder aan het dialoogvenster.

Verwante onderwerpen
Je download waarschijnlijk bestanden met een "illegale" handtekening!

Speedtouch freak

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:56:
Heb je windows XP met SP2??

Zie je windows help

[...]

Je download waarschijnlijk bestanden met een "illegale" handtekening!
denk het niet --> na her-downloaden ging het WEL goed dus...... sp2 heb ik trouwens uit staan, die firewall dan he, ik gebruik norton internet security 2005 en die heeft nog nooit problemen geven met emule.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
maar is m'n hd nu aan het aftakelen of is er wat anders aan de hand?

Oscar Wilde

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik zou zeggen gebruik een undelete / get data back programmatje voor de directories waar het zou moeten staan.

Wat voor extensies betreft het hier dan? Gebeurd het ook bij gecomprimeerde bestanden zoals bij rar en zip?

Trouwens mp3 bestanden die ook gecomprimeerd zijn wil windows xp sp2 ook wel is weigeren op te slaan als ze geen handtekening hebben.

Speedtouch freak

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:00:
Ik zou zeggen gebruik een undelete / get data back programmatje voor de directories waar het zou moeten staan.

Wat voor extensies betreft het hier dan? Gebeurd het ook bij gecomprimeerde bestanden zoals bij rar en zip?

Trouwens mp3 bestanden die ook gecomprimeerd zijn wil windows xp sp2 ook wel is weigeren op te slaan als ze geen handtekening hebben.
datarecovery heb ik al geprobeerd, die kan die files niet vinden. Het gaat trouwens om rar files van elk zon 700MB groot. Zoals bijna elk ander bestand wat ik download en wat wel goed afgerond wordt.

Heb net naar paradigit gebeld waar m'n hd vandaan komt. Daar zeiden ze dat ik een prog moest draaien: data lifeguard diagnostic van western digital.
Net gedaan en hij geeft error/status code 0219. volgens paradigit betekent dat dat mijn hd defect begint te raken.
Kan iemand mij uitleggen wat die foutcode precies inhoud??

[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 04-08-2005 16:46 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
laat maar zitten, ik heb de betreffende HD vervangen door een maxtor 200Gig. Die wonder boven wonder door de bios herkent wordt?!?!?!?!?!?! heb geeneens een bios-update gedaan. nog nooit......

die andere hd laat ik wel een keer grondig nakijken, blijkt ie nog wel goed te zijn, dan doe ik hem in een firewire behuizing, of ik hang em aan de router als die een 160gig schijf ondersteund...

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 04-08-2005 22:17 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ff een vraag: kan het voorkomen dat nieuwe hd's een hele hoge (maar zachte) piep laten horen??
sinds ik die westerndigital heb vervangen door een 200gig maxtor komt er namelijk een hele hoge maar zachte pieptoon uit m'n tsunami kastje......

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 08-08-2005 00:41 ]

Oscar Wilde

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:13
Ik zou toch graag willen weten hoe het komt dat files weggaan. Ik heb het ook gehad dat ik files downloade over LAN met DC++ en dat ze dan niet op mijn bureaublad verschenen. Opnieuw gedownload naar C:\downloads en wederom niet verschenen. Ook een zoekactie kon de files niet vinden. Wanneer ik de files downloade naar een andere schijf ging het wel goed...

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik zag dat je norton hebt geinstaleer, heb je ook zon vervelende norton recycle bin erbij? dan is dit waarschijnlijk je probleem ik heb het ook gehad. Ik heb toe norton(alles van norton) ge uninstalled, en opeens kwamen er allemaal bestanden voorbij die ik al lange tijd kwijt was.

//Edit

Ja Bart, Maxtor schijven maken vaker vreemde geluiden dat doen die van mij ook allemaal :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door darkadon op 08-08-2005 02:35 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 02:01:
Ik zou toch graag willen weten hoe het komt dat files weggaan. Ik heb het ook gehad dat ik files downloade over LAN met DC++ en dat ze dan niet op mijn bureaublad verschenen. Opnieuw gedownload naar C:\downloads en wederom niet verschenen. Ook een zoekactie kon de files niet vinden. Wanneer ik de files downloade naar een andere schijf ging het wel goed...
zie volgende quote...
darkadon schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 02:31:
ik zag dat je norton hebt geinstaleer, heb je ook zon vervelende norton recycle bin erbij? dan is dit waarschijnlijk je probleem ik heb het ook gehad. Ik heb toe norton(alles van norton) ge uninstalled, en opeens kwamen er allemaal bestanden voorbij die ik al lange tijd kwijt was.
die norton recycle bin is zo te zien utgeschakeld, en aangezien andere bestanden WEL goed gaan....
darkadon schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 02:31:
//Edit

Ja Bart, Maxtor schijven maken vaker vreemde geluiden dat doen die van mij ook allemaal :Y)
dus er is niks aan de hand?? die hoge pieptoon verandert namelijk wel eens van toonhoogte, net of ie hd-activiteit weergeeft of sow....

Oscar Wilde

Pagina: 1