8878000A error

Pagina: 1
Acties:

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
LS,

Bij het opstarten van een Mp3 in WinAmp, krijg ik de volgende foutmelding:

Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration.
Error code: 8878000A

na wat rondzoeken op Google ben ik er achter dat ik waarschijnlijk niet de goeie drivers voor mn geluidskaart heb, wat ook blijkt uit m'n windows apparaatbeheer. ik heb alleen geen flauw idee wat voor geluidskaart er in m'n PC zit, en de Dell (jaja 't is een Dell) diagnosesoftware kan me ook niet helpen. weten jullie een manier om het geluidskaart merk/type vast te stellen, en waar zou ik deze drivers vandaan kunnen halen??

MVG, Dirk Zittersteyn

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je in je bios komt kan je je servicetag opzoeken.
Als je dat intiktt op de dell site, dan kan je kijken wat erin zit, en de goede drivers downen.

Wise enough to play the fool

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 11:51
Je hebt software als everest (vroeger bekend als Sisoft Sandra) of papieren welke je bij pc hebt gekregen, of info over het gebruikte moederbord waarin je het type vast wel kunt vinden. Zoniet zul je je kast even open moeten schroeven.

Daarna kun je op de website van dell, of op de driver cd's die je er vast wel bij hebt gekregen vast wel iets van drivers vinden. Zo niet kun je deze ernaar gaan zoeken met google of diverse driver-verzamel-site's gaan bezoeken.

edit:
Inderdaad precies zoals teacher zegt. Ditzelfde systeem heb je ook bij Medion pc's. Stom dat ik daar niet eerder aan dacht. Serienummer oid intypen op de website en ze tonen je direct alle drivers voor jouw type pc. Verder is een dell helemaal niet zo erg zoals je doet suggureren met "(jaja tis een dell)". Als de pc doet wat ie moet doen is het toch goed.

[ Voor 40% gewijzigd door Gody op 03-08-2005 18:47 ]