Speakers opeens stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127132

Topicstarter
Aparatuur:

-JVC vesterker: RX505-2S
-JBL SCS140 surround set

Ik heb de set nou ongeveer een goede maand. En harder als 40 heeft hij nooit gestaan. Bij 2 van de 5 kleine speakertjes. Hoor ik nog maar heel zachtjes het geluid. Kan het zijn dat ze opgeblazen zijn? Is dit te repareren?

mvg paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meet even de weerstand van je speakertjes.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De weerstand op de twee speakers die niet werken is oneindig. De andere speakers loopt de weerstand op? En nOU?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 127132 op 03-08-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 09:40

Elektronicanet

Leds do it!

teacher schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:42:
Meet even de weerstand van je speakertjes.
Hij meet nu op de achterkant, dus met het filter erbij. Dan laadt hij de condensator op... Zegt niet echt veel denk ik :?

Wissel eens wat speakers om, dan weet je of het aan de speakers zelf of aan de versterker ligt.
Anoniem: 127132 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:29:
Ik heb de set nou ongeveer een goede maand.
En de volgende stap is dan garantie :P

[ Voor 38% gewijzigd door Elektronicanet op 03-08-2005 19:12 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Elektronicanet schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:10:
[...]

Hij meet nu op de achterkant, dus met het filter erbij. Dan laadt hij de condensator op... Zegt niet echt veel denk ik :?

Wissel eens wat speakers om, dan weet je of het aan de speakers zelf of aan de versterker ligt.

[...]

En de volgende stap is dan garantie :P
De andere 3 spaekers werken op dezelfde aansluitingen wel gewoon. Ze ruiken ook enigsinds verbrand en zoals ik al zei alleen de 2 kapotte hebben een oneindige weerstand. Denk je dat ik aanspraak kan maken op mijn garantie met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Anoniem: 127132 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:13:
[...]
De andere 3 spaekers werken op dezelfde aansluitingen wel gewoon. Ze ruiken ook enigsinds verbrand en zoals ik al zei alleen de 2 kapotte hebben een oneindige weerstand. Denk je dat ik aanspraak kan maken op mijn garantie met zoiets?
Je zegt dat je ze niet te hard gehad hebt... Heb je ze ook niet laten 'ploffen', door er een stekker in / uit te doen terwijl de set aan staat of zo :? Wat betreft die garantie: ik zou het probleem gewoon voorleggen, meestal doen ze niet zo flauw hoor.
Anders kun je de box eens openmaken en kijken of er misschien iets met het filter is, en de speaker zelf doormeten (dus eerst filter loshalen).

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Elektronicanet schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:23:
[...]

Je zegt dat je ze niet te hard gehad hebt... Heb je ze ook niet laten 'ploffen', door er een stekker in / uit te doen terwijl de set aan staat of zo :? Wat betreft die garantie: ik zou het probleem gewoon voorleggen, meestal doen ze niet zo flauw hoor.
Anders kun je de box eens openmaken en kijken of er misschien iets met het filter is, en de speaker zelf doormeten (dus eerst filter loshalen).
Zover ik weet heb ik ze niet laten ploffen, Ik ga het maar eens proberen dan met de garantie maar ik ben er bang voor. Het was achteraf al niet zo een fijne winkel. Iets omruilen wat nog in de doos zat wouden ze ook niet. Helmonds Handelshuis. Nooit problemen gehad tot de laatste keer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Anoniem: 127132 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:27:
[...]
Zover ik weet heb ik ze niet laten ploffen, Ik ga het maar eens proberen dan met de garantie maar ik ben er bang voor. Het was achteraf al niet zo een fijne winkel. Iets omruilen wat nog in de doos zat wouden ze ook niet. Helmonds Handelshuis. Nooit problemen gehad tot de laatste keer dus.
Helmonds Handelshuis heb ik ook wel 's van gehoord. Maar alleen de naam zegt al zoiets van "goedkoop, maar geen service" :p

Denk je dat je de speakertjes open kan maken zonder de behuizing te beschadigen? Bijvoorbeeld door het frontje eraf te trekken en de speaker los te schroeven?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Als ik de post zo lees, en je zegt dat er 2 van de 5 speakertjes heel zacht geluid geven... dan denk ik aan de surround speakerstjes ;)
En Surround is voor de effecten bedoeld en geven normaal gesproken bijna geen geluid tenzij ze correct worden aangestuurd vanuit een DD 5.1 of DTS-stream.
( Correct me if i'm wrong!) O-)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken het Helmonds Handelshuis vrij goed, en mijn ervaringen met die tent zijn zeer positief. Ik kan me voorstellen dat ze iets niet direct willen ruilen, maar ze hebben dan ook een eigen technische dienst voor dit soort zaken.
Aan de andere kant: je hebt gewoon recht op garantie, dus ik zou er gewoon naartoe gaan en daarom vragen. Dat ze niet direct omruilen kan ik me wel voorstellen; meestal zijn het partijen die ze verkopen daarzo, en dan moet er nog maar net voorraad zijn. Overigens zou je in geval van nood (lees: als HH niet wil meewerken, maar dat lijkt me stug) ook bij de NL importeur terecht kunnen denk ik.

Btw: doen de speakers het wel als je ze omwisselt, dwz op een andere uitgang zet, of aan een andere versterker hangt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is inderdaad een surround set maar de andere 3 speakers werken dus wel juist. En hier hoor je wel harder geluid uit net zoals eerst bij allemaal. Bij de twee kapotte speakers is het geluid echt heel erg zacht. Ik ga proberen wat ze zeggen bij helmonds handelshuis hopelijk doen ze niet te moeilijk.

mvg paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48989

Ben je wel zeker dat de speakers kapot zijn? En niet de achteruitgangen van de versterker? Of een of anderen instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Anoniem: 48989 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:29:
Ben je wel zeker dat de speakers kapot zijn? En niet de achteruitgangen van de versterker? Of een of anderen instelling?
Deze vraag is al eerder gesteld, en het zijn dus zeker de speakers zelf.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, de "oneindige" weerstand zegt genoeg: KAPOT.

Omruilen voor verse dus. Als ze beginnen te piepen; als er binnen 6 maanden na aanschaf iets fout gaat met een product, dan kan je ervan uitgaan dat het defect er al was tijdens aankoop. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29

voodooless

Sound is no voodoo!

Knap dat er ondanks de "oneindige" weerstand nog steeds geluid uit komt...

Nouja... het kan natuurlijk wel... meet maar eens een condensator door ;) DC is dir ook oneindig. kan echter nog steeds geen geluid uit komen dan..

[ Voor 61% gewijzigd door voodooless op 04-08-2005 17:57 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
heb je al eens je kapotte speakers op een uitgang gehangen van speakers die wel werken? dan weet je tenminste dat het niet aan je source ligt...

offtopic:
kan iemand me vertellen hoe een speaker een oneindige weerstand kan hebben ;)

[ Voor 28% gewijzigd door webinn op 04-08-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

webinn schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:28:
offtopic:
kan iemand me vertellen hoe een speaker een oneindige weerstand kan hebben ;)
Misschien wordt er met de meetstroom een condensator van het filter opgeladen :?

[ Voor 3% gewijzigd door Elektronicanet op 04-08-2005 18:11 ]

Nederlander in België

Pagina: 1