Toon posts:

Geforce FX 5200 geeft zwart beeld bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is mijn Geforce FX 5200 teveel van het goede voor win 98. Ik heb de driver van NVIDIA gedownload. Zou het kunnen dat deze niet werkt omdat hij niet digitaal ondertekend is?

Dit staat in diagdx:

Bestand nvdisp.drv is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). Er zijn alleen door WHQL geteste en ondertekende stuurprogramma's voor Windows ME, Windows 2000 en Windows XP. Nieuwe stuurprogramma's voor Windows 98 worden niet meer door WHQL getest.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ze nog niet digitaal ondertekend worden maakt echt niets uit. Ze zijn dan niet door WHQL getest, maar op zich is dat geen probleem.
Heb je al eens de driver opnieuw geinstalleerd? wellicht dat daar iets mis is gegaan.
Of probeer eens een oudere driver

Verwijderd

Topicstarter
Diagdx liep de eerste keer vast vanwege directsound problemen en vraagt me nu of ik dat gedeelte wil overslaan. Doe ik dit niet dan loopt de boel weer vast.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een nieuwere driver voor me soundblaster live aan het downloaden maar dat duurt nog wel even (377MB, full cd). Volgens mij hebben mijn geluidskaart en videokaart ruzie want echt werken doet het allemaal nog niet.

Wel vaag dat mijn spellen het niet doen want het geluid doet het wel maar ik heb gewoon geen beeld. Aan me systeem kan het niet liggen want zelfs de kleinste spelletjes pakt ie niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zegt diagdx als ik begin te klooien aan het directsound gebeuren:

DxDiag heeft ontdekt dat er mogelijk een probleem is opgetreden bij het toegang verkrijgen tot DirectSound, de laatste keer dat dit programma gebruikt is. Wilt u DirectSound dit keer overslaan?

Ja ofter Nee

Het loopt spaak als ik 'Nee' klik en ook als ik de DirectSound testen knop beroer. De eerste 3 geluidjes geeft ie me wel maar dan scheit ie er weer mee uit.

Er zit zeker geen slechte geluidskaart (soundblaster Live 1024) in dus daar kan het haast niet aan liggen lijkt me.