Toon posts:

[MSSQL] velden samenvoegen in sql view

Pagina: 1
Acties:
  • 1.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net begonnen met een database in ms-sql.
In access kan je in een query een veld maken waarin de gegevens van andere velden worden samengevoegd bijv. voorletters + tussenvoegsel + naam.

Ik sql wil ik dat ook in een view doen. Kan dat en hoe?

Martin

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
Hoi,

welkom op GoT.
Ja dat kan, je kunt een view maken waar je velden mee samenvoegt, en surprise, ook met de + operator.

Op GoT en in P&W willen we je best helpen met het oplossen van programmeerproblemen, maar we verwachten dan wel van jou, als topicstarter, dat je zelf ook al even wat opgezocht hebt, om het probleem op te lossen.
Maw: met een beetje zoeken en uitproberen, was je hier zelf ook wel achter gekomen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had alles wat ik in access query's gebruikt geprobeerd.
Op het forum de functie concat gevonden.
Ik heb nu de volgende code gebruikt concat(ogs.slachtoffer.voorletters, ' ', ogs.slachtoffer.tussenvoegsels, ' ', ogs.slachtoffer.achternaam)

Dit geeft de foutmelding: The concat function requires 2 arguments.

Ik ben in ieder geval weer een stukje verder gekomen en zal in het vervolg voordat ik een topic open eerst op het forum zoeken.

Martin

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Concat heeft twee parameters nodig. Jij gebruikt er 5. Dat kan dus logischerwijs niet. ;) Hint: je kan ook dingen die je al aan elkaar geplakt hebt in zijn geheel nog eens aan een andere string plakken, al zal een + operator veel handiger zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Pas wel op als je NULL waarden wil concatten, dat kan wel eens NULL opleveren. SET CONCAT_NULL_YIELDS_NULL OFF werkt niet in views geloof ik.