Toon posts:

USR MAXg en Turbo aan 125 Mbps?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb dus het volgende probleem dat ik geen 125 Mbps connectie kan verkrijgen tussen men USR Wireless Turbo Router (Up to 125 Mbps performance) en een USR Wireless MAXg USB Adapter (Up to 125 Mbps).

Ik bezit de volgende hardware voor men draadloos network:
- USR805421 (Wireless MAXg USB Adapter)
- USR808054 (Wireless Turbo Access Point & Router)
- USR805410 (Wireless Turbo PC Card)

Tussen de Turbo Router en Turbo PC Card krijg ik binnen een bepaalde straal een connectie aan 125 Mbps, in diezelfde straal krijg ik met de USB MAXg maximaal 54 Mbps en ik krijg geen hogere snelheid uit deze USB MAXg. De USB MAXg heeft wel een groter bereik... Heeft iemand daar enige ervaring mee? Waarom krijg ik geen 125 Mbps connectie met de Router?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook wel effe wil aanhalen is dat USR eindelijk geantwoord heeft en zegt dat het niet mogelijk is zolang ik gaan MAXg Wireless Access Point of Router heb, wat dus gewoon stom is want waarom staat dan overal up to 125 Mbps en gebruiken ze dezelfde technologie... ? Dat begrijp ik dus niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 16:41 ]

Verwijderd

Ondanks het feit dat zowel de Wireless MAXg producten als de Wireless Turbo producten beide een maximale snelheid van 125Mbit hebben zijn het wel degelijk verschillende standaarden. Als je al van een standaard kan spreken. Dat USR z'n eigen standaarden ontwikkeld is niet nieuws, maar dat de producten onderling incompatible zijn is wel opmerkelijk. Uiteindelijk zal één van de twee standaarden overleven en zo te zien wordt dat het nieuwere MAXg. Als je geluk hebt komt er in de toekomst een firmware update waarmee je Wireless Turbo producten MAXg-compatible worden maar die kans is erg klein. Waarschijnlijk zijn ze hardwarematig al incompatible. Het is de prijs die je betaalt voor de aanschaf van dit soort experimentele producten.

Overigens ben je er niet met de aanschaf van een nieuwe MAXg router, er moet dan ook weer een nieuwe MAXg PC Card bij anders val je daar weer terug naar 54Mbit.

Verwijderd

Volgens mij is het een probleempje in de standaarden of zoiets, want een .g signaal is maximaal 54Mbps, nu kan je wel over meerdere kanalen gaan verzenden (vb: kanaal 11 (54Mbit) en kanaal 9 (54Mbit) = 108Mbit) maar dat is alleen in theorie, in werkelijkheid zul je dan non overlapping channels moeten gebruiken, en een schone (muurvrije) omgeving moeten hebben. Anders zakt de snelheid al snel naar beneden. Staat er niks op de website en of forums die je via google kan zoeken over dit soort problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Neen ik heb er niets over gevonden en tevens geeft USR ook geen verdere uitleg alleen dat je dan en MAXg Router zal moeten kopen om die 125 Mbps telaten werken met the USB MAXg Adapter.

Hun antwoord was simpel weg...
"With regard to your issue, and to be able to achieve 125 Mbps, you would
need to have a MAXg router."

"Please note that the MAXg USB has not the same proprietary features than the Turbo Router/PC Card to achieve the 125 Mbps. Please verified that MAXg USB with another MAXg product."

Ze kunnen dat dan wel beter op hun website vermelden dat beide producten niet compatibel zijn! Tevens hebben ze geen USB Adapter in the Turbo reeks. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 13:23 ]