Toon posts:

[Debian] Directe verbinding tussen 2 pc's werkt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een probleempje met mijn Debian machine. De machine werkt als een DHCP-server/firewall met 3 NIC's. Eentje hangt aan de grote boze buitenwereld, eentje aan mijn Freebsd webserver en eentje aan een windows bak.
Maar nu gaat het tussen de webserver en de Firewall mis. Om de een of andere reden worden de NIC's niet actief als ik ze op elkaar aansluit. Ze zien gewoon geen verbinding, terwijl de windows bak perfect het internet op kan. En als ik mijn webserver aan een simpele huis, tuin en keuken routertje hang werkt het ook. Ik heb ook al straight en cross kabels geprobeert.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? Ik snap er niets van....

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
Probeer eens de windows bak op die webserver kabel aan te sluiten, werkt dat wel?
anders is er gewoon 1 NIC gaar, of drivers niet goed ofzo.

zegt dmesg niks ?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 15:00
Het lijkt erop dat misschien de netwerk kaart in de debian bak niet goed werkt. Als je die windows bak eens op de aansluiting prikt van je web server en dan de netwerk kabel eens test die naar je server toe loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste paar dagen nog wat zitten experimenteren met verschillende kabels en instellingen. Nu heb ik het voor elkaar dat het met 1 kabel werkt (een netwerkkabel die bij mijn xbox hoort). Ik heb op een ander forum gelezen dat het misschien kwam omdat deze stranded was, maar met een ander kabel waar dit ook op staat werkt het ook niet. Ik zit nu echt helemaal zonder ideeen. Is er iemand met een goed idee?

Verwijderd

Je zult een cross-cable moeten gebruiken, maar die heb je ook nodig voor je Windows-machine. Kijk voor de grap eens of die kabel het tussen de twee andere pc's ook doet.

Ik heb je titel aangepast zodat het duidelijk is wat precies het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, de kabel (die van mijn xbox) werkt tussen beide pc's. Dus eigenlijk heb ik nog zo'n kabel nodig, maar op nou nog zo'n xbox kabel te kopen die microsoft veel te duur verkoopt vind ik ook niet echt nodig.
Volgens mij heb ik het al getest met een gekruisde kabel, maar weet ik even niet zeker. En ik had op een ander forum gelezen dat als er stranded op de kabel staat, dat dat betekent dat er geen kruis in zit. En dat staat dus op de werkende kabel. Of ben ik nu verkeerd geinformeerd.

Verwijderd

Je moet kijken naar de pin-layout. Als die aan beide stekkers van de kabel hetzelfde is (even naast elkaar houden) dan is het een normale, als de kleurtjes in een andere volgorde zitten is het een cross-cable.

En zo'n crosscable kun je bij elke computerzaak kopen.
Pagina: 1