Toon posts:

[Driver] nForce 6.66

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg BSOD's na het installeren van Win XP (32-bit of 64-bit) i.c.m. de raid disk zoals die bij de 6.66 drivers van nVidia wordt geleverd. Direct na het booten van de Windows XP Proffesional cd (met SP1 en SP2), druk ik op F6 om dus die drivers in te laden. Windows herkent keurig beide drivers zoals die op de diskette staan (RAID class driver en Storage Controller), en deze voeg ik dus ook toe. De installatie verloopt verders prima. Alleen na de installatie, bij de eerste start (na de GUI mode setup) krijg ik een BSOD. Helaas kan ik niet zien wat er daadwerkelijk staat, omdat hij zichzelf daarna direct reboot.

Wat voor een raid installatie?
Raid 0, nVidia nForce4 raid controller.

Hoe heb ik de raid disk gemaakt?
Ik heb de drivers gedownload, en de inhoud van de directory "\IDE\WinXP\sataraid" naar een lege diskette gekopieerd.

Wat ik heb gedaan?
Ik heb na dit geklooi de originele Asus driver cd erbij gepakt met wat oudere drivers:
*This nForce Win2K/XP driver package contains the below components:
*Audio driver version 4.57 (WHQL)
*Audio utility version 4.50
*Ethernet NRM driver version 4.59 (WHQL) with 4.62 nvtcp.sys
*Network management tools version 4.62
*SMBus driver version 4.45 (WHQL) with updated uninstaller files
*Installer version 4.58
*Win2K IDE 2.7 driver version 4.64 (WHQL) with 4.74 raidtool
*WinXP IDE 2.7 driver version 4.64 (WHQL) with 4.74 raidtool
Van deze cd heb ik tevens een raid disk gemaakt, en dat werkt prima.
Ik heb ook de raid disk van een 64 bits versie van de 6.66 drivers geprobeert, en daarbij verschijnt ook een mooi blauw scherm.
Tevens heb ik gegoogled, maar niets concreets kunnen vinden, wel wat over BSOD's met die drivers in een draaiende windows versie.

Configuratie:
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3500+

Wie heeft dit meegemaakt of weet een oplossing :) ?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je nog andere versies geprobeerd behalve versie 6.66 en de versie op je Asus cd?

Btw, wat kleine opmerkingen:
-In xp SP2 zit SP1 al verwerkt. Je hoeft dus niet eerst sp1 te installeren en daarna sp2.
-Als je 64bit drivers gebruikt moet je ook de 64bit windows gebruiken. Maar dat zal je wel gedaan hebben denk ik. In ieder geval niet gaan mixen met 64 bit drivers en 32 bit windows of andersom.

[ Voor 66% gewijzigd door dr snuggles op 03-08-2005 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd, ik heb bij die poging een Windows x64 gebruikt.

Verwijderd

Ik heb de exact zelfde config met de exacte zelfde problemen.

winxp 32 bit --> lukt wel met asus cdrom, maar niet met de gedownloade driver van de nvidia website.
winxp 64 bit --> lukt zowel de asus cdrom niet als de gedownloade driver van de nvidia website

btw de silicon raid controller heb ik uit geschakeld in de bios. Gebruik alleen de nvidia raid controller met raid 0.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die heb ik al uitgeschakeld.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Asus A8N-E, als je met de 6.66 drivers een driverfloppy maakt voor WIndows XP 32/64 bit dan krijg je een BSOD bij de eerste keer booten. Ik heb Windows XP 32 bit er weer op gezet met een oudere driverfloppy. Ik kon niet zo snel geen oudere versie 64 bit drivers vinden.

It takes one to know one...

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ik ben ook bekend met exact hetzelfde probleem. Het is mij bij de 2e poging echter wel gelukt WindowsXP x64 Pro te installeren zonder BSOD. Hieronder een beschrijving van de 2e poging.

----------------------------------
Uit het nvidia nforce4 driver pakketje heb ik beide mappen op een diskette gezet.

diskette 1) NVIDIA\nForceWinXP64\6.66\IDE\WinXP\pataraid
diskette 2) NVIDIA\nForceWinXP64\6.66\IDE\WinXP\sataraid

Bij de installatie van windows heb ik op F6 gedrukt en eerst diskette 1 erin gedrukt. De drivers worden netjes herkent en ik heb ze dan ook allebei toegevoegd. Bij de verdere installatie van windows begon hij echter om ontbrekende bestanden te vragen. Die bestanden bestond of helemaal niet, of ze stonden op diskette 2. Bij het niet bestaan van de bestanden heb ik geskipt.

Uiteindelijk is windows helemaal geinstalleerd met een enkele logo-test tussendoor en werkt het. ;)
------------------------------------

Ik begrijp dat dit een nogal vreemde manier van installeren is gezien de ontbrekende bestanden enzo, maar bij gebrek aan een betere oplossing in deze topic wou ik dit toch graag even met jullie delen. Mocht er iemand zijn die het helemaal normaal heeft kunnen installeren ben ik ook benieuwd naar zijn/haar manier.

[ Voor 3% gewijzigd door Ras op 16-08-2005 18:57 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Verwijderd

hmm ff proberen dit weekend denk ik.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 19:22 ]

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Dubbeldrank schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:06:
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Asus A8N-E, als je met de 6.66 drivers een driverfloppy maakt voor WIndows XP 32/64 bit dan krijg je een BSOD bij de eerste keer booten. Ik heb Windows XP 32 bit er weer op gezet met een oudere driverfloppy. Ik kon niet zo snel geen oudere versie 64 bit drivers vinden.
Het probleem is verholpen in de laatste BIOS versie's :)

It takes one to know one...

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zelfde probleem met mijn MSI K8N SLI Platinum boardje.

Na een biosflash naar 3.7 en het installeren van Windows met een eigengemaakte RAID flop (van de 6.66 drivers) werkt alles als een trein.

Het schijt dat wanneer je een RAID draait en de laatste bios er op knikkert dat tijdens het afsluiten je pc niet uit gaat. Dit is op te lossen door windows te installeren met een eigen gemaakte RAID flop van de 6.66 drivers. En wanneer je een oudere RAID flop gebruikt om windows te installeren doet zich dit probleem voor.
Dit geld voor de 32 bits en 64 bits versies van XP.

Er zijn ook een aantal threads te vinden over dit probleem op het MSI forum.

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08 12:58
cyberde schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:17:
Zelfde probleem met mijn MSI K8N SLI Platinum boardje.

Na een biosflash naar 3.7 en het installeren van Windows met een eigengemaakte RAID flop (van de 6.66 drivers) werkt alles als een trein.

Het schijt dat wanneer je een RAID draait en de laatste bios er op knikkert dat tijdens het afsluiten je pc niet uit gaat. Dit is op te lossen door windows te installeren met een eigen gemaakte RAID flop van de 6.66 drivers. En wanneer je een oudere RAID flop gebruikt om windows te installeren doet zich dit probleem voor.
Dit geld voor de 32 bits en 64 bits versies van XP.

Er zijn ook een aantal threads te vinden over dit probleem op het MSI forum.
Ik heb hetzelfde probleem van het niet meer kunnen afsluiten van windows na een bios-update, van mijn MSI K8N NEO4 Platinum.

Maar kan je of iemand ff uitleggen hoe je zo'n "zelfgemaakte RAID flop" in elkaar knutselt?
Pagina: 1