Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]Mobo bevestiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,
ik ben dus bezig een case te maken(beetje freestyle, niet volgens ontwerp :Y)).
Nu moet ik dus iets maken, waarmee mijn mobo goed vast komt te zitten, ik zat zelf te denken om gewoon aluminium stripjes van achter tot aan de voorkant op te hangen en daar gaatjes in te boren voor de schroefjes op te foto Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hduijker/Redavac/mobo-ophanging1.JPG

zou dit dan wel stevig genoeg zijn? mn vader zegt dat dat niet stevig genoeg zou zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lijkt me op zich prima gaan, als je deze strips maar goed vast zet.
Een mobo is niet zo gek zwaar, zeker als je bedenkt dat de kaarten ook nog vastgezet worden (als het goed is).

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Dan zou ik alu strips bij de Gamma halen, die zijn 2 mm dik, 15mm breed en iets van 2 euro per meter. :) Die zijn stevig genoeg en zullen niet doorbuigen. Je kan ze misschien ook van boven naar onder maken, das een kortere afstand.
Mocht zo'n stripje doorbuigen dan kan je ook een hoekprofiel gebruiken, dus zo: |__ Die buigen zeker niet door. (ook bij de Gamma trouwens)
Uiteraard wel goed vastzetten (bijv. het uiteind in een rechte hoek ombuigen en dan 2 schroefjes.)

[ Voor 4% gewijzigd door Tim_R op 03-08-2005 17:35 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen, het hangt er van af welke koeler je op je proc zet.

Al je zo'n blok koper van 1 kilo aan je socket hangt, dan zou ik toch zorgen dat je mobo stevig bevestigd is :p

Verwijderd

Topicstarter
)
Timmyboy_ schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:34:
Dan zou ik alu strips bij de Gamma halen, die zijn 2 mm dik, 15mm breed en iets van 2 euro per meter. :) Die zijn stevig genoeg en zullen niet doorbuigen. Je kan ze misschien ook van boven naar onder maken, das een kortere afstand.
Mocht zo'n stripje doorbuigen dan kan je ook een hoekprofiel gebruiken, dus zo: |__ Die buigen zeker niet door. (ook bij de Gamma trouwens)
Uiteraard wel goed vastzetten (bijv. het uiteind in een rechte hoek ombuigen en dan 2 schroefjes.)
jep, zo'n alu strip was ik ook van plan om te gebruiken, en daar dan die afstanddingetjes inschroeven.

me kast heb ik ook alu hoekprofieltjes gemaakt O-)

maar dat zou dus wel sterk genoeg zijn? (er komt geen koelblok van 1 kilo aan te hangen :+ )

edit: maar in mijn geval is de lengte korter B)
kast is:
49x21x50 (LxBxH)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 18:14 ]

Verwijderd

En wat bedoel je met die aluminium stripjes?

Normaal wordt je mobo toch vastgehouden met schroefjes... Wat ik zelf niet weet is of het de bedoeling is dat je mobo geaard wordt via die schroefjes en dan naar de kast, die op zijn beurt geaard wordt? of is het een of ander verzinsel wat geen steek houdt?

Verwijderd

Topicstarter
in plaats van zo'n speciale mobo vasthoud plaat (waar je dus die afstandbusjes inschroeft, maak ik gaatjes voor de schroefjes (die rood zijn omcirkeld op de foto), en maak ik daar het mobo mee vast

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:34

Sir_G-nius

- - -

Een maat van me heeft het ook gedaan. Die heeft ook aan 2 kanten plexi windows gemaakt (dus je ziet alles goed zitten).

Hij heeft die strips van 2 strookjes alluminium van 2mm dik gemaakt, en het zit vast als een huis. Watercooling + peltier hangt er allemaal aan.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan weet ik genoeg, ik ga morgen alu halen :Y)

allemaal bedankt voor jullie reactie's _/-\o_

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 16:41
Weet iemand miss welke maat die schroefjes zijn? Is dat M2 of M3?

heb ergens nog wel een tapsetje liggen, was zelf naar andere dingen aan het kijken. Maar die schroefjes(computer schroefjes) zijn denk ik allemaal dezelfde maat?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk m3, correct me if i'm wrong anyone :?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

van boven naar beneden, U profielletje pakken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Sir_G-nius schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:01:
Een maat van me heeft het ook gedaan. Die heeft ook aan 2 kanten plexi windows gemaakt (dus je ziet alles goed zitten).

Hij heeft die strips van 2 strookjes alluminium van 2mm dik gemaakt, en het zit vast als een huis. Watercooling + peltier hangt er allemaal aan.
:/ lijkt me anders niet zo mooi je mobo isolatie....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

opgeschuurde plexi plaat, 10 of 8 mm. ledjes erin et voila.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:24:
ik denk m3, correct me if i'm wrong anyone :?
Ik dacht dat de schroefjes die in HDDs gaan M3 zijn maar die je gebruikt om cdroms en mobo vast mee te zetten zijn een maatje kleiner, dat zijn M2s.
Desalniettemin kun je ook wel met M3 schroeven je mobo vastzetten, die gaten in je mobo zijn er groot genoeg voor.

Verwijderd

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:57:
[...]

:/ lijkt me anders niet zo mooi je mobo isolatie....
hoe bedoel je precies met je mobo isolatie?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:24 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:23:
[...]

hoe bedoel je precies met je mobo isolatie?
Als je met een peltier draait is alles rond de CPU ingepakt in foam, plastic en wat dan ook om condensatie te voorkomen. Ziet inderdaad vaak niet erg jofel uit.

Ik ga mijn Sunbeam plexicase een flinke oppoetsbeurt geven, en voor de mobo-plate wordt daar gebruik gemaakt van een 4mm plexi plaat met koperen busjes M3 erin, waar gewone standoffs in gaan. In principe kun je in plexi ook gewoon M3 tappen, al moet je ze dan niet te vaak in en uit en niet te strak draaien. Beter is het om een groter gat te boren en daar een helicoil (verloopdraad) in te laten zetten naar M3.

Ik heb met mijn cockpitbouw project nu al gezien wat er allemaal met plexi mogelijk is en de mogelijkheden zijn enorm. Met 4 mm plexi kun je in principe enorm mooie constructies maken. Dan heb ik het nog niet over buis, rondstaaf of vierkant staaf plus de enorme boel bevestigingsmateriaal die er op de markt is.

En voor de mensen die nog plexi zoeken: http://www.bouwplastics.nl/ is een redelijk goedkoop alternatief voor de vrij dure bouwmarkt. Doe wel iets grotere bestellingen in één keer voor de verzendkosten. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Voor cd-rom/floppy/etc zijn m3

De scroeven voor mobo/kast/hdd zijn een of andere vage engelse maat 0.1" ofzoiets (als ik het goed heb).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:38:
Ik zou zeggen, het hangt er van af welke koeler je op je proc zet.

Al je zo'n blok koper van 1 kilo aan je socket hangt, dan zou ik toch zorgen dat je mobo stevig bevestigd is :p
mobo platlegge? :+

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

SA007 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:51:
Voor cd-rom/floppy/etc zijn m3

De scroeven voor mobo/kast/hdd zijn een of andere vage engelse maat 0.1" ofzoiets (als ik het goed heb).
I know, de standoffs hebben een .1 inch UNC draad, maar hebben (in mijn sunbeam case althans) aan de andere kant gewoon M3. Overigens kun je het je daar zo moeilijk mee maken als je zelf wilt, het is geen specificatie dat je als casemodder PER SE UNC threads op je comp moet hebben zitten ;)

Persoonlijk vind ik die UNC's maar lastig, vooral omdat ze in NL heel weinig te koop zijn, laat staan in inbus ;).... HDD's + voeding schroef ik altijd met inbus, rest met M3 voor zover het mogelijk is. Moet er wel een M3 draad in zitten, dus niks forceren...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1