[6800GE] Spontaan 'raar' beeld...

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Asus 6800GE van Mycom sinds een weekje of 2 in huis. Fijn kaartje. BF2 draait als een trein ermee.
Nu krijg ik sinds een dag of 3 ineens spontaan een raar beeld. Eerst 2 keer in BF2 maar nu ook op mijn Desktop.
Zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/raar.jpg

Het duffe is dat het muis-pijltje wel 'normaal' blijft en dat de pc verder gewoon functioneerd.

Athlon XP 3200+, Abit NF7-S, 2x512mb Driver 77.76
Niet overclockt en de pipelines van de 6800 zitten ook weer dicht. Dacht dat dat misschien het probleem was, maar dat helpt dus ook niet. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Het lijkt erop dat hij iets heel erg vergroot of een superkleine resolutie kiest te zien aan het plaatje wat op een errormessage lijkt met bovenin de titelbalk :?

[ Voor 32% gewijzigd door domi235 op 03-08-2005 15:53 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je tijdens het opstarten de ALT knop ingedrukt houdt boot hij met de standaard instellingen van je videokaart.(alhoewel dit voor een mislukte overclock is bedoeld) Maar misschien lost het je probleem op :)

[ Voor 18% gewijzigd door Satch op 03-08-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee das geen errormessage. Is dat rode knopje rechtsbovenin bij FireFox voor updates. Geeft wel aan wat het ding doet. Je ziet dus de bovenkant van FF maar dan ontzettend opgeblazen. Vreemd...
Niemand een idee? Heb al gezocht of ik iets over de driver kon vinden of daar dit soort problemen mee zijn (ForceWare 77.76) maar niks kunnen vinden :(
Metal schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:00:
Als je tijdens het opstarten de ALT knop ingedrukt houdt boot hij met de standaard instellingen van je videokaart.(alhoewel dit voor een mislukte overclock is bedoeld) Maar misschien lost het je probleem op :)
Als geprobeerd, maar geen idee of dat hielp. Kan het probleem namelijk niet reproduceren, het gebeurt spontaan. Soms uren niet, dan weer 2 keer binnen een uur. Aan de temp ligt het niet, die hou ik inmiddels goed in de gaten.
MadMarky schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:04:
Iets wat toch altijd even genoemd moet worden: drivers?

edit: Ok ik zie je post hierboven nu pas.
Misschien kun je deze drivers eraf gooien en een andere (oudere?) versie eens proberen.
Hehehe ik was die nog aan het typen toen stond jouw reactie er al op. ;)
Overigens draait het ding al sinds de 77.76 goed. De eerste paar dagen dan, en nu ineens niet meer. Heb al een oudere versie geprobeerd en daar gebeurde het dus ook mee.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Iets wat toch altijd even genoemd moet worden: drivers?

edit: Ok ik zie je post hierboven nu pas.
Misschien kun je deze drivers eraf gooien en een andere (oudere?) versie eens proberen.

[ Voor 56% gewijzigd door MadMarky op 03-08-2005 16:05 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit al de hele dag te klooien en kom er niet uit. Wat ik al zei gebeurt het erg random. Bij stressed en bij idle. Of zal ik gewoon lekker dom doen en het ding inleveren en roepen dattie stuk is? Begin me er nu aan te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Kaartje meegenomen naar MyCom en de foto ook laten zien. Geintje hadden ze nog nooit gezien. Andere kaart meegekregen en tot nu toe geen problemen. Inmiddels de pipelines opengegooid en dat draait nu als een tierelier :9 _/-\o_

Verwijderd

Lol,.. je bent niet alleen,.. ik heb dit ook al 2 maal voorgehad.
Ik denk dat het bij mij allemaal begonnen is nadat ik wat had zitten klooien met de fameuze "enhanced drivers" van ASUS.

Bij mij rekte het beeld ook verticaal uit,... PC werkt hier ook steeds verder normaal met dat verschil dat ik knoppen in windows maar kon activeren/aanklikken door er ong. een 2-tal cm boven te gaan wijzen,.. dan zag je de schaduw van de knop en kon die dus gebruikt worden.

Ik ben er ook nog niet uit wat het juist is,.. ik heb nu deze avond een clean driver-install op gedaan,.... we'll see 8)7

Héél vreemd allemaal,.. temperaturen zijn hier OK en momenteel is het nog maar enkel en alleen voorgevallen in Windows,.. niet tijdens het gamen
De gebruikte drivers zijn die van de BF2 DVD,... 77.30 ter info.
De extra pipelines zijn nog niet opengeweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 19:42 ]

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:17
Heb het ook 1x gehad met mijn Asus 6800GT 256mb, bleek uiteindelijk aan firefox te liggen in mijn geval, toen ik het proces met veel moeite beeindigde kreeg ik weer normaal beeld. Heb het nog niet kunnen reproduceren en heb geen last gehad sindsdien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:43:
Ik heb de Asus 6800GE van Mycom sinds een weekje of 2 in huis. Fijn kaartje. BF2 draait als een trein ermee.
Nu krijg ik sinds een dag of 3 ineens spontaan een raar beeld. Eerst 2 keer in BF2 maar nu ook op mijn Desktop.
Zoals hieronder:
[afbeelding]

Het duffe is dat het muis-pijltje wel 'normaal' blijft en dat de pc verder gewoon functioneerd.

Athlon XP 3200+, Abit NF7-S, 2x512mb Driver 77.76
Niet overclockt en de pipelines van de 6800 zitten ook weer dicht. Dacht dat dat misschien het probleem was, maar dat helpt dus ook niet. :(
Omg. Dat heb ik soms ook :r

Verwijderd

Topicstarter
Feni schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:37:
Heb het ook 1x gehad met mijn Asus 6800GT 256mb, bleek uiteindelijk aan firefox te liggen in mijn geval, toen ik het proces met veel moeite beeindigde kreeg ik weer normaal beeld. Heb het nog niet kunnen reproduceren en heb geen last gehad sindsdien.
heb het een paar keer met FF (zie foto) gehad maar ook met Battlefield 2.

Verwijderd

Zou de oorzaak niet bij Smartdoctor kunnen liggen :?

Alle nieuwste versies ervan functioneren hier niet echt goed bij mij,.. alleen de 4.71 blijkt normaal te werken zoals die versie,... die op de originele Asus-cd staat ook deed,... alleen kan ik die om één of andere vage reden niet meer gebruiken nu,... ik krijg steeds maar weer "er is een probleem opgetreden en het programma moet worden afgesloten" blablabla ...

Ook alleen met de 4.71 blijkt bij opstart van mijn PC de autofan controle terug naar behoren te werken,.. bij de nieuwere versies liep het steeds mis :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:16:
Zou de oorzaak niet bij Smartdoctor kunnen liggen :?

Alle nieuwste versies ervan functioneren hier niet echt goed bij mij,.. alleen de 4.71 blijkt normaal te werken zoals die versie,... die op de originele Asus-cd staat ook deed,... alleen kan ik die om één of andere vage reden niet meer gebruiken nu,... ik krijg steeds maar weer "er is een probleem opgetreden en het programma moet worden afgesloten" blablabla ...

Ook alleen met de 4.71 blijkt bij opstart van mijn PC de autofan controle terug naar behoren te werken,.. bij de nieuwere versies liep het steeds mis :(
Ik denk dat het niet aan Asus ligt. Ik heb zelf de Aopen 6800gt en ik ervaar hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuu 8)7

Drivers dan :? Ik werk met de 77.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het soms ook, er zijn twee oplosingen.
1) Blindelings de resolutie veranderen van je desktop.

2) Programma gaan afsluiten met alt + F4 net zo lang dat het beeld normaal wordt.
(Waneer ik internet browser Opera bij me afsluit waaneer het probleem optreed dan wordt het beeld bij mij 9 van de 10 keer weer gewoon normaal.)

Edit,
Ik heb TFT aangesloten via de DVI poort, jullie toevalig ook ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:53:
Ik heb het soms ook, er zijn twee oplosingen.
1) Blindelings de resolutie veranderen van je desktop.

2) Programma gaan afsluiten met alt + F4 net zo lang dat het beeld normaal wordt.
(Waneer ik internet browser Opera bij me afsluit waaneer het probleem optreed dan wordt het beeld bij mij 9 van de 10 keer weer gewoon normaal.)

Edit,
Ik heb TFT aangesloten via de DVI poort, jullie toevalig ook ?
Blindelings afsluiten helpt bij mij niet :( met alt+F4 ook niet... Ik gebruik de laatste driver weer omdat een oudere driver het probleem niet oploste. Ga dat toch maar weer eens proberen na het weekend (aaaargh hele weekend werken :( )

Toevallig heb ik ook een TFT via DVI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit ook alles af. Alt + f4 en daarna standby zetten. En weer aanzette, dan is alls weer normaal...
En mensen wees maar niet bang dat het aan DVI ligt, ik had het ook voorheen met mijn crt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:37:
Ik sluit ook alles af. Alt + f4 en daarna standby zetten. En weer aanzette, dan is alls weer normaal...
En mensen wees maar niet bang dat het aan DVI ligt, ik had het ook voorheen met mijn crt.
Dat is dus 1 probleem uitgesloten. Nu eens kijken of het aan de driver ligt. Dus als er mensen zijn die willen testen? ;)
(zit op me werk dus kan zelf niks proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik die rare beelden kreeg heb ik steeds Ctrl + Alt + Del gedaan om via die weg mijn PC te laten heropstarten met de "afsluiten" optie bovenaan.

Dus samengevat:

- TFT of CRT al dan niet op de DVI-uitgang aangesloten maakt ook geen verschil.
- Bij de Asus kaarten zou het dus ook niet liggen aan Smartdoctor
- en het gebeurde dus reeds bij verschillende type's/merken van kaarten.

wel steeds enkel bij 6800-core's of vergis ik mij hier :?

Dus drivers in combinatie met de browsers,.. laten we het eens goed in de gaten houden met zijn allen,.. ik ben al blij dat het waarschijnlijk niet aan mijn hardware ligt want de kaart is nog geen 14 dagen oud ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad met de asus 6800GE, ik heb de kaart omgeruild en de nieuwe kaart heeft dezelfde probleemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:17:
- Bij de Asus kaarten zou het dus ook niet liggen aan Smartdoctor
- en het gebeurde dus reeds bij verschillende type's/merken van kaarten.
Hep Gainward 6800 /ultra 2400En ik het idee dat mijn tv programma er ook iets mee heeft te maken, want vaak waneer ik het tv programma minimaliseert gaat het bij mij fout al heeft de i-net browser er ook mee te maken.
Net als of er iets gereset wordt waner ik me i-net browser afsluit(opera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan aan de browsers liggen, maar ik denk zelf dat het te maken heeft met Limewire. Altijd als ik die aanzet krijg ik dan problemen met dat raar beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het gewoon random en limewire stond niet op mijn pc.
Ik heb alles geprobeerd (Drivers,nieuwe windows instal,andere 6800ge).
Het probleem blijft terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we (=degene die deze problemen hebben) even Nvidia mailen? Want ik HAAT dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt een serieuze klachtenbrief :(

Ik heb geen Opera,.. geen Limewire en TV-programma's heb ik ook al niet,.. ter info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg. Staat nergens een e-mail adres waar je naartoe kan e-mailen voor onze probleem. En als ik een account wil maken om een vraag te stellen : http://nvidia.custhelp.co...li=&p_next_page=myovr.php
Krijg ik dit:

The new account you requested was not created due to an internal error.

:r :r Lukt het wel bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
okee peepz :

Afbeeldingslocatie: http://avenuedrivein.nl/dennis/tweakers.jpg

kheb dus hetzelfde probleem met mijn pc.. heb nu een 1.5 week oude pc bij mycom gekocht met een v9999 6800GE nvidia kaart er in .. en ook spontaan dat heel mn beeldscherm wegtrekt (naja vergroot zegmaar) wilde er een topic over openen tot ik zag dat er dus meer dit probleem hebben :S

maar er is geen oplossing voor dus :S

edit:
is het bij jullie ook het geval dat ie soms tijdens het opstarten niet door-laad maar nog een keer opnieuw opstart en het dan wel doet?!

[ Voor 17% gewijzigd door Rosmalen op 12-08-2005 16:02 ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe,.. die horizontale zwarte balk heb ik dus ook al gehad |:(
Bij opstart hier nog geen problemen mee gehad,... ik heb het nog maar 2 keer gehad,.. 1 maal die zwarte balk en éénmaal een beeld zoals bij de topic-starter.

Als het hier nog eens gebeurd dan plak ik het direct op de gevoelige plaat en zet ik de foto hier zo snel mogelijk !

edit:

ik heb wat zitten Googlen en zie hier wat ik gevonden heb op het forum van Sudhian 8)7
Een héle boterham maar toch eens echt het lezen waard.
Het gaat natuurlijk over hetzelfde probleem en vélen daar wijzen met de vinger naar SmartDoctor alhoewel anderen zeggen dat het ook een Power-probleem zou kunnen zijn.

http://forums.sudhian.com...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:55:
hehe,.. die horizontale zwarte balk heb ik dus ook al gehad |:(
Bij opstart hier nog geen problemen mee gehad,... ik heb het nog maar 2 keer gehad,.. 1 maal die zwarte balk en éénmaal een beeld zoals bij de topic-starter.

Als het hier nog eens gebeurd dan plak ik het direct op de gevoelige plaat en zet ik de foto hier zo snel mogelijk !

edit:

ik heb wat zitten Googlen en zie hier wat ik gevonden heb op het forum van Sudhian 8)7
Een héle boterham maar toch eens echt het lezen waard.
Het gaat natuurlijk over hetzelfde probleem en vélen daar wijzen met de vinger naar SmartDoctor alhoewel anderen zeggen dat het ook een Power-probleem zou kunnen zijn.

http://forums.sudhian.com...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
Ik weet zeker dat het niet aan smartdoctor ligt. Ik heb de Aopen 6800 GT en ik heb geen smartdoctor en alsnog krijg ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powerprobleem lijkt me stug. Ik heb een Coolermaster RealPower 450 watt met zo'n leuk verbruiksmeterjte erbij geleverd. Het ding komt ook stressed niet over 20*10=200 watt...
Of dat ding werkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een Antec True Blue 480 Watt True Power voeding,... die heeft 2 compleet gescheiden 12 volt-lijnen waarvan er van elk een molex op mijn kaart aangesloten zit,.. dus power kan bij ook niet echt de reden zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:06
... en dit, is dit normaal??

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maurits82/headphone/v9999.JPG

Heb hem net, ik kreeg direct dit beeld, heb er niets aan gedaan en verschillende drivers geprobeerd ... smartdoctor heb ik niet geinstalleerd. ... wel kreeg ik bij het opstarten een melding dat de overclock settings niet goed waren ... met f1 ging ik naar de bios (maar deze van het moederboard) ... ik heb deze computer alleen helemaal niet overclockt oid ... is dit hetzelfde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 22:42

XanderDrake

Build the future!

maurits82 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:42:
... en dit, is dit normaal??

[afbeelding]

Heb hem net, ik kreeg direct dit beeld, heb er niets aan gedaan en verschillende drivers geprobeerd ... smartdoctor heb ik niet geinstalleerd. ... wel kreeg ik bij het opstarten een melding dat de overclock settings niet goed waren ... met f1 ging ik naar de bios (maar deze van het moederboard) ... ik heb deze computer alleen helemaal niet overclockt oid ... is dit hetzelfde??
Geweldig :)
toen ik nog zat te klooien met de V9999GE, had ik dit dus ook, precies hetzelfde!
ik kreeg het toen ik de resterende 4 pixelpipelines probeerde open te gooien.
heb jij dit ook geprobeerd?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 14:07
Ik heb dus ook last van dit probleem! Ik heb ook een asus v9999GE van de mycom, ik had hem gelijk de eerste maandag dat de aanbieding in ging. Gelijk de pipes en vertex shader geopend en naar ultra geklokt (400/1200). Volgens mij had ik er de eerste paar weken geen last van, maar sinds ongeveer 2 maanden dus wel.

Het gebeurt inderdaad op willekeurige tijdstippen, tijdens wat dan ook. Het bovenste gedeelte van het scherm wordt helemaal uitgerekt. Soms heb ik ook die zwarte balk in het midden, maar op de foto dus niet. Ik ben erachter gekomen dat je de resolutie moet veranderen om weer normaal beeld te krijgen. Dat lukt bij mij door quake 3 te starten die bovenaan mijn scherm staat. Ik ben er dus snel weer vanaf, windows-toets+d dan Q3A. De icoontjes staan trouwens wel gewoon op hun normale plaats, dus niet wat je ziet op het scherm.

Nu ik erover denk, denk ik dat het sinds de 75.xx drivers gekomen is. Ik heb in het begin met de 71.81 drivers gewerkt en volgens mij kwam het toen nog niet voor (ik kan het ook mis hebben). Daarna draaide ik 75.50 en nu 77.77.

Wat ik verder nog geprobeerd heb is om fast-writes uit te zetten, maar dat had geen effect. Ik heb ook Smartdoctor geïnstalleerd, nooit gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen.

Footootje:

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/5201/afbeelding0389fe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

ook gehad met een leadtek 6800le, veel verschillende drivers geprobeerd maar bleef zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees goed het ligt niet aan smartdoctor. Ik heb een Aopen 6800GT en ik heb het ook en andere mensen die geen asus hebben hebben dat ook. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoWang
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:41:
Lees goed het ligt niet aan smartdoctor. Ik heb een Aopen 6800GT en ik heb het ook en andere mensen die geen asus hebben hebben dat ook. :/
Misschien niet duidelijk, maar ik bedoelde dus dat ik smartdoctor niet als mogelijke oorzaak heb gezien.

Ik vind dit echt een vreemd verschijnsel. Zelf heb ik meer het gevoel dat dit een softwarematige oorzaak heeft, anders zou (denk ik) ook de muisaanwijzer corrupt moeten zijn en na de resolutie wijzigen is het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Ik heb vanalles geprobeerd, drivers, voeding, resolutie zelfs dpi. ... Wat ik wel dus de 1e keer kreeg bij het opstarten dat de overclocksettings fout waren gegaan oid en dat hij niet verder kon gaan ... deze computer is helemaal niet overclocked dus ik weet niet waar hij dat vandaan haalde. ... klein vermoeden dat dit een rma kaart is aangezien de kaarten lang niet meer leverbaar zijn ... maar dat maar een klein vermoeden, ga zo terug naar de winkel

[ Voor 71% gewijzigd door Whiskey48 op 27-08-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
of wat ik dacht is dat de digitale uitgang niet helemaal lekker is. Ik heb alleen echter geen anologe stekker om dit uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoWang
Er zijn mensen met een crt en met een tft die dit probleem hebben, dus het ligt niet aan de dvi of de analoge uitgang van je kaart. Verder werkt mijn kaart gewoon perfect, alleen soms dit vage beeld. Het is nu ondertussen al een paar dagen niet meer gebeurt.

* LoWang klopt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
ik heb een nieuwe kaart gekregen en die doet het prima. Was een fout van de kaart dus.

zo, nu ff 3dmarken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
stock 9600 punten 3dmark03 ... lekker :kwijl:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
niks.. soz :+

[ Voor 90% gewijzigd door Pkunk op 27-08-2005 13:20 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maurits82 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:21:
ik heb een nieuwe kaart gekregen en die doet het prima. Was een fout van de kaart dus.

zo, nu ff 3dmarken :D
Is geen fout van jouw kaart... Heb hier een exemplaar dat ik had omgeruild bij MyCom, en krijg nu net weer dezelfde error in BF2... En hij word niet te warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Mensen probeer eens de agp voltage te verhogen. Zet het even op 1.6 of 1.65v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag me gelukkig prijzen ben ik bang, dat met die zwarte balk etc. heb ik geen last van.
Heb zelf idd ook een v9999 (6800) GE (Asus) gekocht bij Mycom.

Geen smartdoctor geinstalleerd, en draai Xtreme G 77.77 32 bit drivers.
Niets overgeclocked of geunlocked, alleen een Zalman cooler erop gezet.

Alles werkt naar behoren, alleen heel soms als ik de comp aan zet, dan krijg ik raar beeld, je hebt tekst, maar om die tekst, zit een groene (rechterkant van de tekst) en rode gloed (aan de linkerkant van de tekst).

Als je de PC dan opnieuw opstart, dan is het weg, en komt het ook niet meer terug.
Probleem is dus, dat het ALLEEN voorkomt in Windows, opstartscherm / BIOS zien er dan altijd wel goed uit, maar als je dan in WIndows komt, dan is het raak. En dat gebeurd dus ook alleen als je de PC een koude start geeft, warme start werkt prima. (En met de koude start gaat het 9 van de 10x goed, het is dus een zeer zeldzaam probleem)...

Maar even ter illustratie :
Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/4852/untitled27il.jpg
Zo ziet alle tekst er dan uit met alles, tot dat je de PC opnieuw opstart dus.

Asus P4C800-E Dlx met P4 Northwood 2,8GHz
Enermax 420 W PSU (Spanningen zijn uitermate stabiel)
AGP Setting op 8x (Doet ie standaard) Fast Write en Sideband alletwee AAN
(Maakt niet uit of je daar iets in verandert).

Via DVI aangesloten op een Samsung 172x, aan de monitor ligt het iig ook niet .. :)
Want die doet het prima op mijn "oude" fx5900 .. (ook DVI)

Verder geen tools of hardware draaien die er mee in problemen kunnen komen.. ik zou het echt niet weten .. miss. dat jullie iets weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe 'oud' is V9999/6800GE eigenlijk? Bestaat dat ding al een tijd of is het een recent model? Ik bedoel de 6800 is nou niet een kaart van een paar maanden oud. Maar waar komt deze 'rare' bug dan vandaan? Ik ga Asus/Nvidia maar eens een mailtje sturen hierover, want het is knap irritant. Vooral als je net flink aan het scoren bent in BF2. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoWang
Ik heb er nu al bijna een week geen last meer van. En dat is inderdaad zoals Mindedraptor zei sinds dat ik het agp voltage op 1.6V heb gezet. Ik was mijn mobile athlon xp eens wat aan het oc'en en dacht hierdoor een hogere fsb te kunnen halen. Dus misschien is dit de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:30:
Hoe 'oud' is V9999/6800GE eigenlijk? Bestaat dat ding al een tijd of is het een recent model? Ik bedoel de 6800 is nou niet een kaart van een paar maanden oud. Maar waar komt deze 'rare' bug dan vandaan? Ik ga Asus/Nvidia maar eens een mailtje sturen hierover, want het is knap irritant. Vooral als je net flink aan het scoren bent in BF2. :(
Uhm .. ik heb 2 jaar geleden een fx5900 gekocht (Was toen redelijk recent), dus ik schat dat de 6800 een 1,5 jaar oud is .. nog eigenlijk wel slecht dat er zoveel bugs mee zijn. Want NFSU2 hoef je ook niet te runnen met de 1.2 patch .. dan hangt hij in het menu. En zo zijn er meer games die alleen last hebben van rare bugs met een 6800.. wel jammer. Maar ik heb hem nu, dus hij gaat nog maar ff mee ook :P

/me vraagt zich af of het niet slecht is om de agp op 1,6V te zetten :o aangezien hij geen centjes heeft voor een andere kaart :>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

1.6v AGP is no prob. Zelfs 1.65 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem word veroorzaakt door smartdoctor, er staan zelfs al meerdere topics op dit forum met verwijzingen naar andere forums met de uitleg ervan.

Ik had het namelijk zelf ook, tot ik smartdoctor deinstalleerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:26:
Dit probleem word veroorzaakt door smartdoctor, er staan zelfs al meerdere topics op dit forum met verwijzingen naar andere forums met de uitleg ervan.

Ik had het namelijk zelf ook, tot ik smartdoctor deinstalleerde.
ok...had niet goed doorgelezen :> bij mij werd het in ieder geval wel daardoor veroorzaakt, suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MindedRaptor schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:20:
1.6v AGP is no prob. Zelfs 1.65 niet.
Thnx. Op goed geluk dan maar, hij draait nu op 1.60V volgens me BIOS en Everest :)
Hopen dat hiermee mijn rare probleem verholpen is :9

05-09-1557uur
/me bedankt MindedRaptor, geen enkele keer meer last gehad van dit probleem _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had het gister na lange tijd ook ineens weer. Taskmanager oproepen helpt in dit geval niet. Maar heb wel zo'n leuk Sleep/Standby knopje op mijn toetsenbord. Die maar eens ingedrukt. En verrek hij gaat in standby, en alstie eruit komt is het beeld weer normaal.
Niet echt een oplossing maar wel een handige tip.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb het hier ook 2x gehad. Maar het gebeurt echt puur random hier volgens mij, hoewel 2x wel weinig is om dat te kunnen zeggen.
Wat goed werkt om het te verhelpen als je gewoon in Windows zit.Even drukken op Windows-toets + L.
Oftewel Lock Workstation. Dan gaat hij hier gewoon terug naar het loginscherm en is het beeld ineens weer normaal.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook al een héle tijd geen last meer van :)

Ik gebruik nog steeds de drivers die op de BF2 DVD staan,.. 77.30 dus,.. en dit in combinatie met SmartDoctor versie 4.70,.. dit zegt de info van SM mij toch alhoewel ik toch versie 4.71 geinstalleerd heb staan 8)7
Nieuwere versies zorgen bij mij gegarandeerd voor problemen :(
Ook heb ik de AGP-voltage in mijn bios een beetje hoger gezet ...... zo werkt ik hier al 2 maand, compleet vlekkeloos,... geen rare temps., fancontrol werkt vlekkeloos enz.. :)
De enhanced driver heb ik niet meer geinstalleerd,.... het pop-up window klik ik gewoon iedere maal weg,.... geen enhanced driver staan hebben verstoord hier bij mij niks,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 21:46
Ja dit probleem heb ik ook.. ik zal dat 1.6volt is proberen maar volgens mij kan me moederbord dat niet..

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig sinds een week een Zalman VF700CU erop geplakt, en die aan laten sturen door Speedfan. Smartdoctor eraf geflikkerd en geen problemen meer. Denk dat het probleem toch ergens in Smartdoctor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:52:
Toevallig sinds een week een Zalman VF700CU erop geplakt, en die aan laten sturen door Speedfan. Smartdoctor eraf geflikkerd en geen problemen meer. Denk dat het probleem toch ergens in Smartdoctor zit.
Kan je met speedfan dan ook het zo configureren dat als hij 55 graden word dat hij de fan harder zet? Want dan kan ik ook smartdoctor uninstallen vind het een klote programma..

Verder.. Wat draaien jullie allemaal op jullie achtergrond? misschien kan het ook aan een ander programma liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xitro schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:27:
[...]

Kan je met speedfan dan ook het zo configureren dat als hij 55 graden word dat hij de fan harder zet? Want dan kan ik ook smartdoctor uninstallen vind het een klote programma..

Verder.. Wat draaien jullie allemaal op jullie achtergrond? misschien kan het ook aan een ander programma liggen..
Dat kreeg ik niet goed voor elkaar. Maar heb er nu een Zalman opzitten en die word aangestuurd door het moederbord. Speedfan kreeg het bij mij wel voor elkaar om de temp van de 6800 uit te lezen, maar kon niet die originele fan besturen, tenminste dat ging soms wel/niet.
Maar nu met de Zalman erop die op het moederbord zit aangesloten heb ik een rete-stil systeempje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Sinds ik de laatste AMD Athlon 64bit drivers heb geinstalleerd en de laatste bios update, heb ik geen last meer van dit probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm eens proberen heb dit probleem ook wel eens.
Dit met een Gainward 7800 GTX dus volgens mij ligt het dan ni echt aan de kaart omdat er ook veel zijn met een 6800 die er last van hebben. Al heb ik het wel vaak als ik limewire gebruik erg vaag probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:17:
Hmm eens proberen heb dit probleem ook wel eens.
Dit met een Gainward 7800 GTX dus volgens mij ligt het dan ni echt aan de kaart omdat er ook veel zijn met een 6800 die er last van hebben. Al heb ik het wel vaak als ik limewire gebruik erg vaag probleem.
Wat voor CPU en moederbord heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een AMD 64 3700 sandiego.
En een DFI nf4 sli-dr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:52:
Vooraleerst wil ik toch wel effe melden dat sinds ik mijn AGP-voltage in mijn bios op 1,6 Volt heb gezet ik géén last meer heb gehad van die rare beelden en dit met Smartdoctor (zonder de enhanced driver) geinstalleerd,.. die regelt mijn fan prima automatisch ;)

Toch nog een vraagje aan Maniachouse ;)
Desondanks alles vind ik de fan te veel lawaai maken en ben ik mij ook sterk aan het overwegen van er een Zalman vf700Cu op te monteren.
Kan je me effe vertellen hoe je temperaturen nu ong. liggen t.o.v. voorheen met de standaardkoeler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 05:26:
[...]

Vooraleerst wil ik toch wel effe melden dat sinds ik mijn AGP-voltage in mijn bios op 1,6 Volt heb gezet ik géén last meer heb gehad van die rare beelden en dit met Smartdoctor (zonder de enhanced driver) geinstalleerd,.. die regelt mijn fan prima automatisch ;)

Desondanks alles vind ik de fan te veel lawaai maken en ben ik mij ook sterk aan het overwegen van er een Zalman vf700Cu op te monteren.
Kan je me effe vertellen hoe je temperaturen nu ong. liggen t.o.v. voorheen met de standaardkoeler :?
Ai oei... Weet je dat ik dat niet eens heb nagekeken voordat ik de 700Cu erop drukte O+
Nu zijn de temp 50C(GPU?) en 47C (geheugen?). Voor zover ik weet hing de temp zo rond de 55/56 graden met de originele koeler. Nu met Zalman met Speedfan op 1900 toeren (heeeeel erg stil.....) dus 50 graden en ik hoor hem tijdens BF2 niet eens opspinnen naar hoger...

Zal nu eens checken oftie met 3dmark warmer word.

edit: Even 3dmark03 de eerste 3 tests gedraaid (tot Trolls Lair o.i.d). Temperatuur gelogged met Speedfan. GPUTemp stijgt tot max 54 graden. En geheugen max 49 graden. Volgens mij wel aardig.
ZALMAN rulezzz... _/-\o_

Zo en nu pitten. Wat een gestoorde tijd om nog achter de pc te zitten... :O

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lap 8)7
Weer prijs,.. gisterenavond op nog geen half uur tot 3 maal toe in BF2,.. ik kom er gewoon gek van |:(
het was nochthans al een héle tijd geleden,.. check mijn posts maar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 05:26:
[...]

Ey ik heb er een alcu op zitten omdat hierzo die cu veel te duur was en had geen zin om via webwinkel te bestellen en te wachten :P
maja in iedergeval mijne wordt volgens riva tuner 50 graden en geheugen 51 ofzo (langzaamste RPM met zalman fan controller) Als ik een zwaar spel speel wordt die 54 graden ofzo en geheugen 58. Met overclocken is het verschil misschien maar 3 a 4 graden. en dan heb ik de fan misschien halve snelheid.
Ik heb veel tests gelezen en het verschil tussen de alcu en cu is 1 graden op hoogste snelheid. en op langzaamste is het het zelfde.

iedergeval die zalman koeler hoor je op het langzaamste totaal NIET. en halverwege heeeeell klein beetje en op het snelst is het ook nog minimaal. Ik vindt het dus een hele goede oplossing. Lekker koel en stil

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Btw mensen wat zijn jullie scores met 3Dmark05(standaard instellingen) met de v9999 GE?

Ik haal overgeclockt @ 420/1200 een score van ongeveer 4650.
Ik zie andere mensen ergens op dit forum zeggen dat ze met hun LE zelfs 5000+ halen. is dit onzin of loopt mijn GE gewoon kut?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
KappeNou schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:26:
Btw mensen wat zijn jullie scores met 3Dmark05(standaard instellingen) met de v9999 GE?

Ik haal overgeclockt @ 420/1200 een score van ongeveer 4650.
Ik zie andere mensen ergens op dit forum zeggen dat ze met hun LE zelfs 5000+ halen. is dit onzin of loopt mijn GE gewoon kut?
Asus V9999GE deel 2

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
sukkol :P wat heb ik daar nou aan tbh
Wat vindt jij der nou van 5000+scores met een LE. dan zijn we 100 euro genaaid :P
(ga B&W2 spelen ofzo imo) :D

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 25-10-2005 10:12 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
5000+ scores met een LE is duidelijk cheats \o/
Nee, kijk maar eens in die V9999GE topic. Zijn mensen die daarmee over 6000 halen. Uitzonderingen hou je altijd. Ik kan alles 1280x1024 spelen. Ik ben blij. :) Magoed. Klaar met de spam O-)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:20:
[...]

maja in iedergeval mijne wordt volgens riva tuner 50 graden en geheugen 51 ofzo (langzaamste RPM met zalman fan controller) Als ik een zwaar spel speel wordt die 54 graden ofzo en geheugen 58. Met overclocken is het verschil misschien maar 3 a 4 graden. en dan heb ik de fan misschien halve snelheid.
Als ik mij niet vergis bereik je dus die temperaturen,... core 54 en mem 58 gr. met de fan op halve snelheid als je overclocked :?
Klopt dat :?
Laat me ook eens weten of je de originele koeling op het geheugen hebt laten zitten of dat je er die blauwe sinks hebt opgezet als het effe kan.
Ziet er wel niet slecht uit want ik ben nog aan het twijfelen tussen WC en die vf700 nl.,.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:58:
[...]

Als ik mij niet vergis bereik je dus die temperaturen,... core 54 en mem 58 gr. met de fan op halve snelheid als je overclocked :?
Klopt dat :?
Laat me ook eens weten of je de originele koeling op het geheugen hebt laten zitten of dat je er die blauwe sinks hebt opgezet als het effe kan.
Ziet er wel niet slecht uit want ik ben nog aan het twijfelen tussen WC en die vf700 nl.,.. ;)
beter laat dan nooit :P

ja tuurlijk heb ik die blauwe sinks erop zitten :P die krijg je er niet voor niks bij. die zitten bij de prijs in begrepen (je kan ze ook los kopen namelijk)
Mja en die temperaturen haal ik als die overgeclocked is en me fan op halve snelheid. Daarbij moet ik wel zeggen dat de temperatuur in je kast hierbij wel heeell belangrijk is.. hoe koeler je kast hoe beter. Dus je videokaart wordt dan beter gekoelt. dit scheelt echt het meeste.. Je kan beter hele goede airflow dus lage temperatuur in je kast hebben en je zalman GFX fan op laagst. Dan slechte airflow, dus hoge temperatuur in je kast en dan je GFX fan op het hoogste

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
heej sinds ik smart*nogiets* heb ge-deinstalleerd heb ik er volgens mij geen last meer van, heb dit nu zeker 1.5 week geleden gedaan en mijn 2e scherm blijft het voort doen...

Ook heb ik er geen last meer van dat ik telkens nog tijdens het opstarten opnieuw moest gaan opstarten..

hoop dat het zo blijft!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rosmalen schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:14:
heej sinds ik smart*nogiets* heb ge-deinstalleerd heb ik er volgens mij geen last meer van, heb dit nu zeker 1.5 week geleden gedaan en mijn 2e scherm blijft het voort doen...

Ook heb ik er geen last meer van dat ik telkens nog tijdens het opstarten opnieuw moest gaan opstarten..

hoop dat het zo blijft!
Mja het is algemeen bekend dat smartdocter veel bugs heeft.. GL verder

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een ander topic over de v9999GE las ik dit:
Timlog schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:11:
Rivatuner gaf eeneens voor de core de hele tijd 54 graden aan. Ook als ik overklokte. En zo stabiel als het maar kan. Klopt niet dus. Dus heb ik het even nagekeken d.m.v. smartdoktor te installeren. En idd. Bij smartdoktor stond 61 graden, wat al iets aannemelijker is, en daarbij geeft rivatuner nu ook eeneens de goede temperatuur aan. Als ik vervolgens smartdokter er weer afgooi, want smartdokter en ik zijn niet echt goede vrienden, dan geeft rivatuner weer de verkeerde temperatuur aan. Asjemenou? Had ik eerst geen last van. Ik heb de advanced drivers eropstaan van asus en forceware 77.77. iemand bekend met dit probleem?
Ik heb dit ook al ondervonden :? Zelfs de laatse versie van Speedfan vertoond ook dit fenomeen :?

Is SmartDoctor dan verwijderen dan wel een goed idee :?
Blijkbaar is het programma dus noodzakelijk om correcte temperatuur uitlezingen te verkrijgen.
Wat denken jullie hiervan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:06:
In een ander topic over de v9999GE las ik dit:

[...]

Ik heb dit ook al ondervonden :? Zelfs de laatse versie van Speedfan vertoond ook dit fenomeen :?

Is SmartDoctor dan verwijderen dan wel een goed idee :?
Blijkbaar is het programma dus noodzakelijk om correcte temperatuur uitlezingen te verkrijgen.
Wat denken jullie hiervan :?
Ik heb hier de laatste speedfan draaien en die leest de temps goed uit. Moet er wel bij zeggen dat ik een VF700-Cu heb draaien die door het moederbord word aangestuurd.
Temps 50C en 48C en worden niet veel meer stressed. :) En rete-stil... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp er dus niks van waarom dit bij mij dan niet lukt 8)7
Met speedfan kan ik ook prima mijn fan aansturen en alleen de memory temp. vertoond een normaal gedrag. De core-temp. daarentegen blijft ondanks alles hangen op 54 gr. en die gaat geen graad hoger,.. stressed of niet,.. het maakt allemaal geen éne reet uit ook al is SmartDoctor compleet uninstalled.
Zelfs na het verwijderen van de regkey's .... tenzij ik toch iets over het hoofd heb gezien natuurlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb alleen rivatuner.. en geen smartdocter en hij leest bij mij goed af, ik heb via me moederbord op me fancontroller aangesloten dus me mobo kan de rpm aflezen maar regelt de snelheid niet.. btw die post van Timlog was wel toen die nog standaard koeling had.. hij heeft nu zalman 700alcu op een fancontroller.. dus ik weet niet of dat nog geld..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat krijgen we nu 8)7
Ik gooi er zonet dus SmartDoctor nog eens af om eens te kijken of .......... blijken de temperaturen zich nu wel terug normaal te vertonen in zowel Speedfan als Rivatuner 8)7

Ik begrijp er niks meer van soit,..... hopelijk blijft alles nu te werken zoals het hoort zodat ik eindelijk van die SmartDoctor verlost ben :)
Pagina: 1