Toon posts:

Video Polarization filter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat zo'n polarisatiefilter ook softwarematig voor videobewerking? Ik neem aan dat ze bij bijv. Top Gear hardwarematige filters gebruiken, maar zulke proffessionele apparatuur hebben we niet, dus misschien kan dit softwarematig?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:40

Caveman

whahoehaha

ja, kijk eens bij de filters van virtualdub...ik weet niet precies wat polarisatie doet meer als je bij google "filters virtualdub" intoetst, kom je de wereld aan filters tegen, daar zal er best 1 bij zitten, :)
De meeste commerciele pakketten hebben dit filter ook wel, ik ben het iig wel eens tegen gekomen bij adobe premiere

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:58
Een polarisatiefilter filtert licht weg uit een bepaalde richting (bijvoorbeeld reflecties in water), zoiets kan je software matig niet nabootsen. Een polarisatiefilter valt trouwens helemaal niet onder 'professionele apparatuur' en is voor een paar tientjes in bijna elke fotozaak te koop. Het is gewoon een stukje glas dat je voor je camera draait.

Verwijderd

Topicstarter
Koen Rotteveel schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:17:
Een polarisatiefilter filtert licht weg uit een bepaalde richting (bijvoorbeeld reflecties in water), zoiets kan je software matig niet nabootsen. Een polarisatiefilter valt trouwens helemaal niet onder 'professionele apparatuur' en is voor een paar tientjes in bijna elke fotozaak te koop. Het is gewoon een stukje glas dat je voor je camera draait.
maar je kunt in photoshop wel een foto polariseren?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:20:
[...]

maar je kunt in photoshop wel een foto polariseren?
Als dat zo is bedoel je met polariseren waarschijnlijk iets anders dan wat ik denk dat je bedoelt.