Toon posts:

Zwart beeld tijdens opstarten games

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-tweakers,

Ik zit met een probleem. Ben bezig met het upraden van mijn p2-tje 333mhz. Er zit nu een celeron 1400 in, 320MB Ram en Geforce FX5200 128MB.

Ik heb alles op zich voor elkaar, windows 98SE erop gezet en alle hardware geinstalleerd maar hij wil maar geen games draaien. Zelfs de simpelste games (worms2, weer even uit de oude doos gehaald) draait hij niet af. Zodra ik het spel opstart hoor ik nog wel geluid maar zie geen donder. Totaal zwart. Ik heb het ook al in een lagere resolutie geprobeerd en dan komen er wat groene strepen en blokjes voor maar daar houdt het ook wel mee op.

Aan de voeding kan het ook niet liggen volgens mij want 300 watt moet voldoende zijn lijkt me zo. Ik heb zitten denken aan het updaten van mijn bios maar wil hier niet aan beginnen als hier het probleem niet ligt.

Groeten

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29

Spoooky

Core temp 37°C

Ik denk dat het de refreshrate is van direct-x.. Heb je al geprobeerd om die met dxdiag op een vaste waarde te zetten die je monitor in ieder geval ondersteunt?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik heb momenteel direct X 9.0c geinstalleerd.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Draai dxdiag...
Op het laatste tabblad "meer help" de ondeste button indrukken..
stel een frekwentie van bijv 60 HZ in..

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik uit het testverslag:

Display Tab 1: The file nvdisp.drv is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). Current drivers tested for a WHQL logo are only available on Windows ME, Windows 2000, and Windows XP. New Windows 98 drivers are no longer tested for WHQL logos.

DirectDraw test results: All tests were successful. Direct3D 7 test results: All tests were successful. Direct3D 8 test results: All tests were successful. Direct3D 9 test results: All tests were successful.

Verwijderd

Topicstarter
Diagdx merkt ook op dat het systeem vast is gelopen door directsound en of ik die wil overslaan! Enig idee of dit in relatie staat met het probleem?

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Zou kunnen, maar als je wel geluid hoort tijdens het starten van je games lijkt het me zeer sterk dat dat het geval is. Heb je al gekeken of mijn oplossing werkt?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
worms2, weer even uit de oude doos gehaald
ik zou zelf met een andere game testen, want volgens mij is worms2 nog gedeeltelijk een dos-spel..., en waarschijnlijk nooit getest met de FX5200.
Als je Artifacten krijgt tijdens het spel kan dit ook aan brak geheugen op de kaart liggen, of een niet goed vast zittende cooler, ik heb ook met de FX5200 problemen gehad en dat was op te lossen met nieuwe koelpasta en de geheugen chips aan te duwen.
Je kan ook het geheugen en gpu downclocken b.v. met rivatuner dan wordt je videokaart minder warm, en doet hij het mischien beter...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1