Toon posts:

9600 pro met artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 9600 pro (256mb sapphire) welke artifacts geeft:
spellen zijn onspeelbaar, atitool geef in z'n hokje 1 grote rommel weer en onder windows zijn de buttons (als start, volgende vorige etc ) weergegeven met een vierkantje stippeltjes erboven op.

Kortom: artifacts.

Ten eerste natuurlijk de cooling gechecked: ventilatortje draait nog netjes niets bijzonders te zien, toch even kast open gezet en er een tafelventilator naastgezet: geen resultaat.

Andere drivers: het gebeurd zowel met de standaar windows drivers, als met de ati 5.7 drivers.

Bios/boot is allemaal netjes geen artifacts, ook is m'n internet explorer scherm zelf helemaal netjes!

Geprobeerd op agp 8x, 4x agp fastwrites aan en uit, allemaal geen effect.

Voedingslijnen zien er allemaal netjes uit, dus dat is het ook niet. Ook werkt een andere agp videokaart wel netjes op het mobo.

Ook terugclocken naar 100/100 in atitools heeft geen effect.

specs:
300 WATT voeding
athlon xp 1800 +
a7v880
1 x 512mb ddr400 kingston valueram
1x sound blaster live!
2x oude harde schijven, 1x cd-brander.
en natuurlijk de sapphire 9600 pro 256MB

Ik vraag me nu 2 dingen af:

kan het zijn dat het geheugen gewoon kapot is (en dat ik er dus niets aan kan doen?)
hoe is de fabrieksgarantie van sapphire (ik kan nergens vinden hoe lang er fabrieksgarantie op zit! ik heb er ook geen aankoopsbewijs meer bij, wel doosje met spulletjes erin.)
Kan sapphire (of ik) ergens zien hou oud zo'n kaart is? Doet sapphire moeilijk als ik er geen aankoopsbewijs meer bij heb?

Koeling lijkt het me niet (aangezien er nu al een kamerventilator op staat!), maar mocht ik geen garantie meer kunnen claimen dan probeer ik natuurlijk de cooler er nog op nieuw op te zetten (als ik dat nu doe verspil ik mijn garantie opzeker!).

Iemand misschien antwoorden op deze vragen? Of nog tips?

edit: als ik hardware versnelling helemaal uit zet, is het over. Maar dat schiet natuurlijk niet veel op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 15:35 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben bang dat het geheugen echt kapot is, als ik zo zie wat je al geprobeerd hebt lijkt mij dat dat het geval wel moet zijn.

Zonder aankoopbewijs zal het wel moeilijk worden om garantie te claimen, maar misschien heb je toen je de kaart kocht wel gepint en ik denk dat je daarmee ook wel garantie zou kunnen krijgen mits de kaart niet al te oud is en dus geen garantie meer heeft.

Verwijderd

ja je kaart is echt kapot. en een andere mogelijkheid, je kan nog in t systeem staan van de winkel!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:43:
Ben bang dat het geheugen echt kapot is, als ik zo zie wat je al geprobeerd hebt lijkt mij dat dat het geval wel moet zijn.

Zonder aankoopbewijs zal het wel moeilijk worden om garantie te claimen, maar misschien heb je toen je de kaart kocht wel gepint en ik denk dat je daarmee ook wel garantie zou kunnen krijgen mits de kaart niet al te oud is en dus geen garantie meer heeft.
de kaart heb ik niet gekocht.. ik heb hem ooit eens van iemand anders gekregen.. dus ik heb geen idee hoe oud hij dus is!
maar als sapphire 2 jaar fabrieksgarantie geeft of 3 ofzo.. dan is de kans redelijk dat hij nog binnen zo'n termijn valt.. kunnen zij dat na kijken? (heb wel doos met serienummer enzo erop). En ik kan dus nergens vinden hoe lang hun fabrieksgarantie duurt! 1jaar 2 jaar.. 3 jaar? geen idee.

edit: net even de kaart met alcohol beetje schoongemaakt (zaten nog wat restanten van stickers ofzo op aan de achterkant..) ik krijg hem nu tot 4/6e van de versnellingsschuifbalk zonder problemen in windows:
Alle aanwijzer- en geavanceerde tekeninstellingen zijn uitgeschakeld. Gebruik de schuifregelaar om tekenproblemen te verhelpen
atitool is nog 1 grote rommel ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
naja.. ik heb net maar even sapphire gemailed (euro support desk, aangezien ik ook geen NL contacadres kan vinden!).

Mocht iemand nog weten hoelang de sapphire fabrieksgarantie is, dan zou ik dat natuurlijk graag horen! Tips over het fixen van m'n kaart natuurlijk ook altijd welkom!

edit: ik zie dat ati pas vanaf april 2003 de 9600's levert! dus indien ze 3 jaar fabrieksgarantie geven zit ik wel goed.. 2 jaar zit ik misschien goed.. 1 jaar heb ik wss pech!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 16:37 ]

Verwijderd

Andere voeding geprobeerd ? Er staat geen naam bij je voeding..... als het een no-name ding is heb je best kans dat ie te weinig sap krijgt, aangezien die vaak veel lagere wattages leveren. Kan ook zijn dat hierdoor al blijvende schade is ontstaan, is een langzaam proces geweest en is je geheugen van je graka nu gewoon brak geworden. Maarjah, ff rondpielen ermee. Garantie kan je denk ik wel vergeten, geen bon. AL\ls laatste zou je een nieuwe bios erin kunnen flashen.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
zijn er dan biossen voor sapphire 9600 pro's ?

en de voeding is een sweex.. zeker niet gewelig; maar de voedingslijnen zijn prima (hij hangt nu voor het eerst in deze pc, dus die heeft hem ook niet om zeep geholpen)
Met een zalman 400 watt doet ie het ook niet..

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
mailtje terug van sapphire.. ik moet hem op sturen (eigen kosten) en dan komt er nog iets van 26 pond voor weet ik het wat bij.. kortom.. kost teveel geld voor zo'n kaart.

Ik ga maar eens de koeler er op nieuw op zetten ofzo!

Kan ik trouwens met atitool of iets anders misschien 128mb geheugen "uit" zetten?

edit: net bij verwisselen koeler oorzaak gevonden: er is een hoekje van de core af! naja.. dan kan ie de kast in als backup agp kaartje

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 19:20 ]

Pagina: 1