Domeinnaamregistraties SIDN-lid worden

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik wil binnenkort een groot aantal .nl domeinnamen gaan registreren (+300) en heb even zitten rekenen... het is veel voordeliger voor mij als ik zelf lid word bij de SIDN dan als ik het bij een webhoster onderbreng. Registreren (formulierenhandel) e.d. snap ik allemaal, maar wat moet er na een naamregistratie verder nog geregeld worden?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vergeet dan ook niet dat je zelf hosting en nameservers moet regelen. Verder betaal je als SIDN iig een vast bedrag per kwartaal en kosten het je per domein ook nog eens een vast bedrag per jaar om te verlengen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ergodyne1
Ok, per kwartaal is het €150 een domeinnaam kost dan €0,50 ex. Hmmm, nameservers, is dat puur de plek waar je naam gehost word ofzo? (sorry dat het zo retard klinkt, wehosting e.d. houd ik me nooit mee bezig...)

[ Voor 24% gewijzigd door ergodyne1 op 03-08-2005 15:22 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:37
Inderdaad sidn vereist ook dat je minimaal 2 dns servers in eigen beheer hebt (moet dacht ik zelfs op 2 subnetten zitten) Verder kun je dan natuurljik de stap nemen om helemaal zelf te gaan hosten.

Als je hierover meer info wil contact me ff, aangezien ik zelf ook in de hosting zit 8)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15
Je bent inderdaad een vast bedrag per kwartaal kwijt, plus dus de domein kosten. Ook krijg je een best grote verantwoordelijkheid als je dit zelf wil doen.
Als je automatische incasso doet krijg je btw 5% korting op het factuur bedrag.

Voeg me anders even toe op msn of e-mail naar "enix AT enix.nl" voor als je nog meer vragen hebt, praat wat makkelijker (ik ben zelf SIDN cat 1 lid).

[ Voor 18% gewijzigd door internetinfo op 03-08-2005 15:24 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:37
Dat zijn 2 servers waarop je voor elk domein een ip koppelt aan de domeinnaam.

Op het gekoppelde ip hang je dan een webserver, en deze snapt dan automatisch weer (na instellingen) welke site weergegeven moet worden

Verwijderd

vergeet niet dat je ook een bijdrage per kwartaal moet betalen per domain, dan ben je al 4.10 exclusief btw kwijt, je kun took kijken naar providers als openprovider.nl

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28
zorin.nl registreert domeinen voor +- 4.35 ex btw (reseller account)

ben ik erg tevreden over.

• ergodyne1
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:38:
vergeet niet dat je ook een bijdrage per kwartaal moet betalen per domain, dan ben je al 4.10 exclusief btw kwijt, je kun took kijken naar providers als openprovider.nl
Hoe bedoel je dat? een domeinregistratie kost toch €0,50? ik zie nergens dat je een bijdrage per kwartaal per domein moet betalen...?

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

http://www.openprovider.nl dat lijkt me de beste oplossing, neem eens contact met hun op aangezien het mij behoorlijk lastig lijkt om handmatig 300 domeinnamen toe te voegen. Ook dan geen gezeur met kwartaal kosten van SIDN.

Ben er zelf erg tevreden mee.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15
ergodyne1 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:48:
[...]

Hoe bedoel je dat? een domeinregistratie kost toch €0,50? ik zie nergens dat je een bijdrage per kwartaal per domein moet betalen...?
Neen, de aanvraag van een nieuw domein kost €0,50. Daar onder staat "Abonnement domeinnaam €0,90 per kwartaal". Dus dat is 4x €0,90 + €0,50 = €4,10* voor het 1e jaar en €3,60* voor verlengde jaren.

*€ 3,90 & € 3,42 bij automatische incasso

Dat staat hier dus.

[ Voor 17% gewijzigd door internetinfo op 03-08-2005 16:04 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Misschien domme vraag maar...300 domeinen? Wat ga je ermee doen?

Default blanke hetero

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

300 domeinen, zonder hosting... domeinkaper? Maar goed, als je inderdaad niet alle rompslomp wilt (DNS servers moeten ook nog eens voldoen aan de SIDN DNS check, die nogal strict is), dan is een openprovider oplossing niet eens zo gek hoor. Verder hebben heel veel hosters reseller pakketten en domeinnamen voor inkoopprijs. Niet al te moeilijk doen dus!

.

Pagina: 1